vakanties Kiel

Reviews over Kiel

zo groot, niet gedacht dat het zo groot zou zijn

miss, 27-7-2015
    Kiel is ontzettend groot en er is veel te doen en zien in de omgeving. Helaas hebben wij onze vakantie moeten afbreken vanwege de verwachte zomerstorm afgelopen Zaterdag. Maar we komen hier zeker nog eens terug

Na een dag wel gezien

Madeleine, 28-9-2014
    Het is dat mijn Cruise in Kiel begon want deze stad zou niet gauw op mijn lijst van citytrips staan. Nu ik het gezien heb blijft dat zo. Het is voor een dag leuk mits je ook van winkelen houd. Want winkelcentra voldoende. De industriehaven waar ook cruiseschepen liggen is echt een werkgebied. Veel verkeer erlangs. Bij de Hörnbrücke liggen de ferry’s naar Laboe enz. Pas na de cruiseterminals is er een wandelweg (20 min lopen vanaf station of met de ferry) langs de haven waar ook het aquarium is en waar verderop de plezierjachten liggen. Het kleine oude gedeelte bij de Altermarkt is gezellig, daarachter zijn een paar mooie parken maar verder is er niet veel bijzonders in de stad zelf te zien. Dan moet je echt buiten Kiel zijn. Je kan met de ferry o.a. naar Laboe (Uboot en strand) of Heikendorf wat een leuke trip is.

Mooie stad

unco81, 10-7-2014

Wij vonden Kiel een erg mooie stad.

Zowel het centrum als het gebied bij de haven zijn zeker de moeite waard om te bezoeken.

Kiel, mooie stad waar veel te zien is.

Gert, 7-6-2014

Mooi stad waar veel te zien is, zeker langs de haven ook, Geomar zit daar met een aan de straat zijde een aquarium waar zeehonden zitten.

Veel parken die redelijk onderhouden zijn.

Noordduitse havenstad

Istatwetta, 28-5-2014

Kiel is een stad in Noord-Duitsland aan de Baltische Zee. De stad was tot na de Tweede Wereldoorlog de voornaamste scheepsbasis van het land.

Kiel is bekend om zijn zeilevenementen. Elk jaar organiseert de stad de ‘Kieler Woche’, een reeks zeilwedstrijden. Dankzij de strategische ligging kunnen cruisepassagiers een hele waaier aan leuke bezienswaardigheden bezoeken, die alle gemakkelijk bereikbaar zijn vanuit Kiel.

Kiel scoort een 7,4 uit 10, op basis van 12 reviews