• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Zwickau

Reviews over Zwickau

• 7Marie- Josee en Bert21-06-2014

Gezellig stadje...

Een stadje 20 minuten rijden van ons hotel Schloss Schweinsburg in Neukirchen/ Pleisse. Ik heb niets teveel gezegd als ik spreek van een redelijk welvarend stadje. DE auto geparkeerd in P- garage Kornmarkt en van daaruit door een paar winkelstraten naar de Markt. Op de Markt aangekomen zie je het moderne stadhuis in een historisch jasje. Het theater gebouw met aan de voorzijde een mooie fontein aan aan de zijkant het poppentheater. Kijk ja nog verder rond dan zie je de prachtige dom kerk met de historische priesterhuisjes. Verder heeft de stad winkelstraten waar ze zich niet voor hoeven te schamen... bijna alles is aanwezig.

We hadden geluk... op de dag dat wij Zwickau mochten bezoeken was er een middeleeuwse markt in en rondom het in Zwickau gelegen kasteel.

Zwickau een leuke stad... oud Oost- Duitsland in zeker een nieuw jasje.

• 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2014

• 9Gerrit02-12-2012

Zeer de moeite waard !

In 2012 al twee keer in Zwickau, de Robert Schumann Stad, geweest. Heel leuk gerestaureerd centrum en kennelijk in de 2e wereldoorlog nauwelijks beschadigd. We zullen zeker vaak terugkomen.

• 9Sfeer in stad

juni 2012

• 9Marianne05-11-2012

Zwickau, geweldige plek om van alles te ondernemen

Het is altijd Dresden en Praag, maar ga ook eens naar de Stad Zwickau! Prachtig stadsplein, mooie historische panden en kerken, het Trabant museum en een ideale plek om tochtjes door het Erztgebergte te maken.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 1990

• 7Arie06-07-2011

gerestaureerd centrum

Het centrum van Zwickau is mooi gerestaureerd. ziet er prima uit en zeer schoon. daar direct omheen diverse winkels. tijdens ons bezoek zeer rustig en niet erg levendig.

• 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2011

• 9C. Beckers-Kern05-07-2008

Zwickau is een mooi stadje, met genoeg te zien voor liefhebbers van o.a. Trabant, zoals het August Horch museum, en Intertrab automobile Trabantausstellung. De laatste is echter wel maar open op dinsdag en zaterdag.

Gereisd in juli 2008

• 9marcus22-03-2008

eigenlijk een verrassend leuke stad , gezellige straatjes , maar erg weinig restaurants zoals meestal in oost-duitsland.

• 7Cultuur
    • 8Omgeving