Weer vandaag12°-1°

3 reviews over Camping Kulkwitzer See in het Nederlands

Prima plek

Margot,
11-7-2018

Fijne tussenstop op weg naar Polen. Ligt aan mooi meer met veel watersport. Tentenveld ligt aan het meer, caravans en campers op een apart veld daarachter. Restaurant netjes maar niet bijzonder en erg vroeg dicht.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Goede uitvalsbasis voor Leipzig

Ad
27-8-2016

Het park ligt op een schiereiland aan een kunstmatig meer (zand of grindwinning) met mooi weer lekker om te zwemmen. In de buurt (buiten zicht) ligt het stadsdeel Grunau dat een beetje lijkt op Bijlmer. Niets mis mee, want je hebt alle faciliteiten bij de hand, zoals openbaar vervoer (bus en tram) met de fiets rijdt je circa 8 kilometer langzaam de berg af richting centrum. De terugweg berg op een geen moeilijke opgave, licht oplopend vals plat.

Sanitair vonden wij supernetjes, service was, ondanks het drukke weekend, goed

Negatief, eigenlijk geen of het moet zijn dat er veel lokale mensen (omgeving leipzig) gast zijn en minder buitenlandse toeristen. net zo rustig.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

prima camping als uitvalbasis

oosterloo
23-10-2010

De camping ligt in een buitenwijk van Leipzig aan een redelijk groot meer niet op loopafstand van het centrum maar op de fiets goed te doen. In het meer kun je goed zwemmen maar ook vissen en duiken. Duikers hebben hier een clubhuis met vele voorzieningen .Om het meer ligt een voet/fietspad met diverse snacks en restaurantjes en speeltuintjes. De plaatsen zijn ruim en er zijn nette toiletgebouwen .Bij de receptie is een kiosk voor verse broodjes er is geen restaurant maar wel zijn er kleine Oostblok huisjes te huur .Er is een eigen strand en via de vele fietspaden een leuke omgeving om te verkennen. Aan de zuidkant van Leipzig is veel bruinkoolwinning in een gebied van 36 km waardoor hele dorpen verdwijnen door het werk van zeer grote graafmachines, dit gebied is ook op fiets te bereiken. In het openluchtmuseum Ferropolis in Muldenstein staan vele grote machines opgesteld en wordt info gegeven door oud werknemers.

Gereisd met partner in april 2008

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Kulkwitzer See in Leipzig, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Kulkwitzer See zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.