Vakantie in Colditz

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Colditz

Reviews over Colditz

• 6Patrick12-08-2015

Leuk stadje, mooi kasteel.

In het stadje is niet zoveel te beleven, de boodschappen kunnen er prima gedaan worden. Er even doorheen wandelen is het zeker waard. Het kasteel Colditz en museum zijn zeker een bezoek waard

• 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

juli 2015

• 9J01-02-2015

Interessante locatie

Schloss Colditz ligt in het gelijknamige dorp en is te bezichtigen. Voor een goed beeld is het aan te raden om de rondleiding te doen mèt gids. Wij hebben de 'extended tour' gedaan er er geen spijt van gehad: Professionele mensen met kennis van zaken leiden je door het slot en de tuinen en voorzien je van de bijbehorende informatie. Veel documentatie over al dan niet mislukte ontsnappingen in WOII is bewaard gebleven. Dit werd destijds door de nazi's gebruikt als trainingsdoeleinden voor de bewakers.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in juni 2012

• 7ton22-06-2013

Historisch kasteel met dorp

Een dorp aan de voet van het beruchte Colditz kasteel. een paar leuke straatjes en een plein met wat mooie huizen er om heen. Het kasteel bezoek je vanwege de tentoonstelling en de beruchte historie er achter, niet vanwege het kale interieur. Het is mooi om zelf te staan op de plaats die locatie was voor vele films en serie's over WOll

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2011

• 7Jan-Nelwendels20-06-2012

Het Schloss

Mooi stadje, wel wat klimmen en dalen door hoogteverschillen. Het stadje heeft leuke geveltjes, maar is meer bekend door zijn Schloss. Dit kasteel was tijdens de 2e Wereldoorlog berucht vanwege zijn krijgsgevangenenkamp. Wij hebben dat in de TV-serie vooral kunnen meemaken hoe het er aan toe ging. Jammer was dat toen wij er waren een gedeelte van het Schloss gesloten was door renovatie/verbouwing.

• 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in april 2005

• 8M&M07-05-2012

Mooi....

Het kasteel wordt nog steeds gerenoveerd, maar is beslist de moeite waard om te bezoeken. Zeker als je het boek hebt gelezen of de film gezien, dan wordt alles in eens realistisch....

• 6Cultuur
    • 9Omgeving