Camping Ostrauer Muehle

7.9Goed

Duitsland, Saksen (Sachsen), Bad Schandau

Op vakantie geweest naar Ostrauer Muehle?

7.9Goed

• 8.6Staat v/h sanitair

Meer camping info

8 reviews over Camping Ostrauer Muehle

• 2018
      8Ferdinand18-05-2018

Verrassend mooi en leuk

Leuke camping. We stonden met de kinderen naast de speeltuin. Ze hebben zich goed vermaakt. Vanuit de camping kun je mooie wandelingen maken naar bijvoorbeeld de Schrammstein. Dit was ook met kleine kinderen goed te doen. Onze dochter van 4 had de hele route zelf gelopen. In de omgeving zijn allerlei leuke dingen te doen. Het is wel erg toeristisch. Wij waren er oa in het weekend van 1 mei. Dan hebben de Duitsers een lang weekend. De camping stond helemaal vol. Ook alle bezienswaardigheden in de omgeving zijn erg druk. Maar als je dan 's avonds een rondje gaat hardlopen kom je geen kip tegen.

Gereisd met jonge kinderen in april 2018

• Oude reviews

7Roel Jongman04-09-2016

Jammer van de te kleine plaatsen

Prachtige omgeving. Veel te zien. Groot wandel gebied. Fietsen langs de Elbe. Bad Schandau op ruim 3 km voor alle winkels. Ligging camping prima. Uitstekend sanitair. Wifi slecht. Wij wilden 2 weken blijven maar zijn na 5 dagen weg gegaan. Was hoogseizoen en dan staat het allemaal veel te dicht op elkaar. Ook grote groep bij ons in de buurt die tot ruim twaalf uur s'nachts nog veel rumoer maakten. Wij zijn toen naar camping Nilolsdorfer Berg gegaan bij Königstein. Daar was het stuk rustiger en ruimere plekken. Jammer want de camping is vercer zeker niet slecht.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2016

• 10jan joling12-05-2016

Een wandel en fietsparadijs

Eerste klas sanitair. Eigenaren vriendelijk en behulpzaam. Kunnen je over van alles informeren en doen dat ook graag.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2016

• 6robertsteen1609-09-2013

Leuke omgeving

Mooie omgeving in een mooi wandelgebied. Poedelen kan in het beekje dat langs de camping loopt en er is een speeltuintje voor de kleine kinderen. Voor onze dochter van 12 was er verder niets te doen. We kwamen om te wandelen dus dat was ook prima verder en ook zoals verwacht.Bar is klein en zat beide keren vol toen ik daar 's avonds een biertje wilde gaan drinken.

Wij stonden echter op een tentenveldje en onze buren stonden een dag na aankomst aan alle kanten bijna IN onze tent. NIET leuk. Er waren nog plekken vrij maar die waren blijkbaar alleen voor caravans of campers bedoeld. 's Nachts gestruikeld ,toen ik naar de wc wilde lopen, over de scheerlijnen van de buren. Ben de dag daarna dan ook direct vertrokken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 8Rolf van der Veld30-08-2011

Super plek midden in de Saskische Schweiz

Erg bijzondere camping, de Ostrauer Muehle. Dit is echt het domein van de wandelaars en in mindere mate voor de fietsers. Deze camping ligt midden in het Nationale park Saskische Schweiz. Vanaf de camping zit je direct op de mooiste paden. Dit is echt het mooiste wandelgebied van Duitsland met honderden kilometers paden over en langs de prachtigste rotspartijen. Hoogtevrees is hier niet handig. Ondanks de grote hoogteverschillen kan je hier ook met kinderen fantastisch lopen, er zijn genoeg hekjes, trappetjes en beugels om je aan vast te houden. Het camping terrein zelf is niet echt mooi te noemen, de plekken hebben weinig gras en veel grind. Het santitair is prima te noemen, als moet je met 3 minuten douchetijd voor 50 cent wel doorwerken. De speeltuin is leuk en van recente datum, al speelde onze kinderen meer in de beek. Verder aanraders:Met de fiets naar Pirna en met de trein terug. Met de fiets de Kirnitch stroomopwaars volgen tot in Tsjechie (mensi louka), via de elbe terug.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 7Gerrie Liet10-07-2011

Heel veel wandelpaden - prachtige omgeving

Vanaf de camping zijn er veel wandelroutes, maar ook vanuit omliggende plaatsen. Fietsen langs de Elbe-route. Aanrader: wandelen vanuit Bad Wehlen naar de Bastei en dan via traptreden naar beneden (door bos) naar Rathen. Geweldig! Terug (4km) via boot of lopen via fietspad. Excursie vanuit Bad Schandau naar Praag (25euro pp)!

Gereisd met partner in juni 2011

• 8sabine_vogels09-05-2011

prettige camping

Prachtig gelegen camping. Het is een sobere camping met goede campingplaatsen. Het sanitair is goed en zuiver. Het water is heerlijk warm (heet!). Douches werken met douchekaarten (€ 0,50 per 3 minuten), dit gaat uitstekend. 's Ochtends heerlijke verse broodjes te koop in het campingwinkeltje. Het winkeltje is voorzien van het hoognodige en is vooral ingericht op de wandelaar en/of fietser (alles in kleinere porties verkrijgbaar, dus ideaal!) Door een overstroming van het plaatstelijk beekje in augustus 2010 was er geen speeltuin meer aanwezig. Deze stond wel weer klaar om geinstalleerd te worden. Vanaf de camping wandel je zo de waanzinnig mooie natuur in. Super wandelroutes! Tip: huur een avond de vuurkorf met een kratje hout!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in april 2011