Sorteren

Reviews over Altenberg-Schellerhau (Ertsgebergte)

Hotel is goede uitvalsbasis voor wandelingen .

Tony
    21-6-2016

Hotel ligt wat afgelegen. In Schellerhau is niets te beleven.

Ondanks dat er verschillende busgezelschappen waren had je daar geen last van.

Onze kamer was niet al te groot en de douchecabine was erg klein.

Uitstekend ontbijt met niet elke dag hetzelfde beleg. Het dinerbuffet was goed, alleen de toetjes waren duidelijk minder.

Een ruime bar met verschillende zitgedeeltes.

Het personeel uit het Oostblok deed hun werk, maar een vriendelijk woord of een lach ontbrak bij de meesten.

Vanuit het hotel kun je met een busje voor een dagexcursie naar Praag.

Wij zijn met eigen auto naar Dresden geweest en binnen een uur sta je in het centrum. Zowel Praag alsook Dresden hebben een mooie binnenstad met vele oude gebouwen.

Wij wandelen veel en een rondwandeling van circa 15 km vanuit het op een uurtje rijden liggende Stadt Wehl naar de Bastei en Rauenstein is echt de moeite waard.

Verder hebben we ook een prachtige wandeling gedaan waarbij een roeiboottochtje over de Kirnitzschklamm Stausee inbegrepen was. Vanaf de Hermannseck heb je een prachtig uitzicht.

Deze rondwandeling van 12 km heeft de Obere Schleuse bij Hinterhermsdorf als vertrekpunt.

Een prima verblijf gehad.

Fam. Thaens
    11-7-2015

Prijs kwaliteit prima hotel lekker verzorgd en voldoende eten,ook het ontbijt is zeer uitgebreid,personeel vriendelijk en behulpzaam sommige in het restaurant spreken de Duitse taal niet maar vriendelijkheid behoeft geen woorden.Kamer was netjes en proper badkamer is echt aan de kleine kant maar wel zuiver.Praag hebben wij met een bus vanuit het hotel gedaan.Dresden en de Bastei zijn meer dan de moeite waard,er zijn veel mooie kastelen in de buurt.Als ge van kerstsfeer houd dan ben je bij RATAGS Kunsthandwerk in Stolpen zeker aan het goede adres je kan daar in de werkplaats gaan kijken hoe alles met de hand gemaakt wordt.In het dorp zelf is verder weinig te beleven,behalve als ge van wandelen en fietsen houd de omgeving is heel mooi.Het hotel is heel kindvriendelijk er wordt veel georganiseerd ook voor de volwassenen.Voor ons was het een heel geslaagde vakantie.

geweldig mooi hotel

g van der pol
    28-6-2015

betaalbare prijs prachtige kamers het eten kon niet beter,

ook het ontbijt was voortreffelijk.

zeer klantvriendelijk behulpzaam.

vanuit het hotel kun je meteen wandelen in de mooie natuur.

vlakbij Tsjechie een aanrader.

als het kan ga ik weer

A.Bakker
    24-6-2015

wij zijn hier geweest van 15 tot 22 juni en hebben van het hotel en de omgeving genoten het eten was heel goed en werd goed aangevuld helaas beetje kleine badkamer maar ja wie let daarop het kinderprogramma is heel goed opgezet en de aparte eethoek voor hun is ook heel leuk zo kunnen ze zelf hun eten uitkiezen het personeel is zeer vriendelijk en een grapje kan er ook van af voor mij een dikke aanrader

Om zeker nog eens terug te komen

frans lubeek
    10-9-2014

mooi en goed schoon hotel schone kamer met kleine badkamer. ruime goede bedden.

ligt centraal tussen de grote plaatsen en directe omgeving is mooi.

Ontbijt en diner buffet is prima, wordt goed aangevuld, genoeg variatie voor iedereen.vriendelijk personeel in beide eetzalen, met dank aan Omar.

Zeer kindvriendelijk met animatie.

Kamers werden iedere dag schoon gemaakt door vriendelijk personeel.

Voor deze prijs zeker geen op en aanmerkingen.