Hotel Schlossberg

Kleine hotelsWeer vandaag21°6°
Hotel Schlossberg
8,9

21 reviews over Hotel Schlossberg in het Nederlands

Prachtige vlakbij leuke stad en wandelpaden

Marja, 18-7-2015

Erg leuk hotel in een villa net onder het kasteel van wernigerode. Ontbij was perfect bij mooi weer buiten op het terras eten. Kamers groot en prima.

Binnen 5 min zit je in het centrum van het stadje waar genoeg restaurants zijn. Ook wandelen kan makkelijk vanuit hotel maar er zijn ook binnen 15 autominuten voldoende andere plekken om in de harz te wandelen. Denk aan de brocken die je overigens ook met de stoomtrein kunt bereiken.

Uitstekend Hotel in de Harz

Arrie, 6-7-2015

Erg mooi Hotel met vriendelijke gastheer en vrouw. Ligging perfect voor bezoek aan de Harz. Zowel voor wandelingen als om de stadjes te bezoeken.

Ontbijt super, genoeg keuze. Kamers ruim, wij verbleven in de villa met onze hond en hebben een prachtige week gehad.

In Werningerode zijn voldoende restaurants en terrasjes om te eten en te drinken. Vanaf hotel ben je in 10 minuten midden in het centrum.

Heerlijk hotel

P. Velt, 31-8-2014

Wat een heerlijke dagen hebben we gehad. De ontvangst en verder verblijf door de hoteleigenaren was geweldig en het personeel was zeer vriendelijk, We voelden ons direct thuis.De kamer was sfeervol en uitgerust met een heerlijke bank.

Het gezamenlijk diner onder de naam "Essen wie im schloss" met de andere gasten was een fijne belevenis, zowel qua sfeer als culinair.

In het dorpje zelf kun je gezellig op een terrasje zitten of winkelen. Prachtige vakwerkhuizen, mooie kerken en gezellige straatjes. Ook het slot is bezienswaardig. De omgeving heeft ook veel te bieden, een glasblazerij in de directe omgeving van Wernigerode, Goslar, Halberstadt en Quedlinburg. Prachtige stadjes.

Heerlijk genoten

F. Versaevel, 13-9-2013

Wat een lekkere paar dagen hebben wij gehad. De ontvangst en de service van de hoteleigenaars en het personeel was uiterst vriendelijk. We voelden ons gelijk op ons gemak.

De omgeving heeft veel te bieden. In het dorpje zelf kun je gezellig ergens op een terrasje zitten of winkelen. En wat is het dorp mooi! Al die vakwerkhuizen en gezellige straatjes. Zo knus.

Als je even de auto pakt is er in de omgeving ook voldoende te doen.

Wij hebben de Brocken bedongen: de auto geparkeerd in Schierke en daarvandaan naar boven gelopen. Best een klim en je doet er een aantal uren over, maar de omgeving is prachtig. Heb je genoeg gewandeld? Dan kun je met de stoomtrein weer naar beneden. Maar dat is niet goedkoop!

Tenslotte hebben we Quedlinburg bezocht. Ook veel vakwerkhuizen en iets groter dan Wernigerode, En weer zo mooi! Hou je van foto's maken? Dan is dit je kans. Je blijft je verbazen en genieten van al dat moois. We komen vast nog eens terug.

Prachtige wandellocatie

Madelon, 14-7-2013

Genoten van de persoonlijke note die heerst in het hotel Scholssberg. Een plek om terug te keren!

Een echte "aanrader"

Fam. Pagels, 12-10-2012

Gelegen in een prachtige omgeving. Zowel voor de wandelaar als voor de

"Shopper" heeft Wernigerode veel te bieden.

Zeer vriendelijke eigenaar en personeel. Heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet.

Prima startpunt voor Harz Wandelingen

Pronk / De Goede, 24-9-2012

Zeer goed Hotel; Stille locatie, 5 min lopen van centrum, 15 min lopen naar trein/bus station, heerlijk ontbijt, goed restaurant , vanuit hotel vele mogelijkheden voor wandel of fiets tochten, personeel zeer vriendelijk en behulpzaam.

Een "pareltje" in de Harz!

T. Gassmann, 26-6-2012

De ligging vlak onder het kasteel nodigd uit voor een wandeling door de schitterende bossen. Gastvrouw Astrid en gastheer Winfried geven een heel persoonlijke tint an het verblijf.

Verwen locatie

Carolijn, 25-6-2012

Samen met vrienden een lang weekend doorgebracht in Hotel Slossberg, en we komen zeker terug! De Nederlandse eigenaren zijn zeer gastvrij en hebben ons allerhande tips gegeven over de omgeving, en zelfs een kookworkshop voor ons geregeld. Het ontbijt in het hotel zelf is zeer uitgebreid (met prosecco! hoera!) en het restaurant in het bijbehorende vakhuis is knus met een kaart vol lekkere locale gerechten. Het hotel heeft mooie houten balken en daardoor veel sfeer, de kamers zijn prima van omvang en proper. Vanaf het hotel kun je prachtige wandelingen maken en het Assepoester slot ligt er vlak boven.

Duitse verrassing onder Nederlandse leiding

Eric Gr., 21-6-2012

Het Schloßberghotel ligt in een prachtig gebied, dat nog niet door veel Nederlanders is ontdekt. Je kunt er prachtig wandelen, fietsen en van de stad genieten,die nog grotendeels haar originele aanblik heeft behouden. Wernigerode heeft niet zichtbaar geleden onder WOII of tientallen jaren van communisme. Het is er gezellig en de mensen zijn er vriendelijk. De (Nederlandse) leiding is er goed in geslaagd om een gezellige sfeer met oog voor de wensen van de gasten te creëren. Alles kan en niets is te veel gevraagd. En dat alles voor een heel schappelijke prijs, die je in NL niet snel meer zult vinden. Kortom een echte aanrader.

We hebben een aantal aanbieders voor Schlossberg voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Schlossberg in Wernigerode, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Schlossberg zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Schlossberg scoort een 8.85 uit 10 op basis van 22 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: