Vakantiepark Hasseröder

84 reviews over Vakantiepark Hasseröder

• 2019
    8Ellen04-09-2019

Prima in orde

We hadden een mooie vakantie, vanuit het park kun je gemakkelijk met de auto of het stoomtreintje naar een wandelroute komen. Prachtige omgeving. Wij verbleven in het appartementencomplex, verouderd maar schoon. Lekkageproblemen werden snel en prima opgelost. Minpuntje is de slaapbank, niet echt comfortabel. Wel ruimte genoeg en een mega balkon. Al met al is dit zeker een aanrader met jonge kinderen. Personeel vriendelijk en oplossingsgericht! Wij verbleven in het oude gedeelte, nieuwe gedeelte vond ik zelf wat ver van alles afliggen. Veel mooie dorpjes in de buurt en genoeg eetgelegenheden met als aanrader: Italiaan la collina (reserveren)!!

• 7Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Max27-07-2019

Geweldige vakantie gehad!

Omdat het park in twee delen is opgesplitst hebben we een voorkeur opgegeven voor een huisje aan de zwembadzijde, zodat ons zoontje ook zelf naar het zwembad en de binnenspeeltuin toen kan lopen. We kregen een heel leuk huisje (2 onder 1 kap, 2 verdiepingen) met nummer 109. Het huisje is zeer netjes en we vermoeden dat een groot deel net vernieuwd is en zelfs de buitenzijde is opnieuw geschilderd. Alles werkte zoals het hoort. De Wifi was ruim voldoende om Netflix mee te kijken, er staat een goede flatscreen tv en er is een vaatwasser. De ruimte buiten bij ons huisje was wat klein, maar toch hebben we daar met plezier ontbeten, geluncht en ook een paar keer 's avonds gegeten. De binnenspeeltuin is vooral voor de jongere kids erg leuk en het zwembad is voor alle leeftijden leuk. Het water is ca. 32 graden en dat geldt ook voor de luchttemperatuur in het zwembad. Ook in de omgeving is veel te doen. We hebben een geweldige vakantie gehad!

• 9Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Margriet07-03-2019

Prima voor paar dagen

We hadden een 6 persoons huisje met zijn vieren en qua ruimte was dat ok. Als je met 6 komt moet je de slaapbank gebruiken.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in maart 2019

• 2018
    8Carlijn08-08-2018

Leuk park!

Leuk park, goede voorzieningen.Wij zaten in het bestaande deel, huisjenr 121(bij het hoofdgebouw). Dit deel loopt via een steile weg omhoog. Het park is verdeeld in twee delen (nieuwere stuk heet 'am langen stieg', maar om bij hoofdgebouw te komen moet je over een wat drukke weg en door stukje woonwijk. Beide delen zijn leuk aangelegd, met kleine terrasjes bij elk huis, met overal trappetjes en bruggetjes. Niet erg praktisch als je kinderwagen hebt of slecht ter been bent. Huisje is mooi en schoon, erg attent enkele toiletartikelen en koffie was al wat aanwezig. Zwembad is mooi en schoon, binnenspeeltuin ook. Service overal goed,. Restaurant en biergarten leuk , kun je best goed eten, niet duur. Vooral veel Duitse bezoekers in park, enkele Nederlanders. Ideaal dat toeristen gratis met bus mogen reizen door de regio. Omgeving is zeer mooi en er is veel te doen, ook voor kinderen.

• 6Activiteiten
    • 8Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

7Richard30-07-2017

Netjes maar veel minpunten.

Het park is mooi gelegen met veel natuur en veel te zien in de omgeving. Ons huisje lag aan een openbare weg waardoor een "park gevoel" ontbrak. Het huisje was wel schoon met goede bedden. De lederen bank echter totaal versleten. De aanwezige wifi was echter zeer traag (5mb max). Het kraanwater had een erg muffe kopersmaak (slechte leidingen ?). Dus maar over op flessenwater. Op een dag waaide bij thuiskomt van boodschappen doen de deur dicht. Dus even naar de receptie. Maar..de deur kon weer geopend worden maar dat koste 75 Euro omdat iemand apart moest komen omdat ze geen reserve sleutels hadden. Tevens ging dat meer dan een uur duren met onze verse levensmiddelen in de zon. Hierop geprotesteerd, vooral voor het ontbreken van reserve sleutels bij een receptie. Uiteindelijk werd er intern gebeld en binnen 5 minuten had ik een sleutel zonder kosten. Vreemd, want eerst kon dit niet. Voor dit park dankzij alle minpunten geen volgende keer.

• 7Activiteiten
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 5Familie Visscher11-08-2016

Harz is eg mooi, park met veel minpunten

Deze zomer in het hoogseizoen met onze twee tiener jongens (14 en 16 jaar) en oma naar dit vakantiepark geweest. De omgeving (de Harz) heeft een mooie natuur en er is veel te doen. Veel gezellige dorpen/steden zoals, Wernigerode, Bad Harzburg en Goslar. Veel mooie vakwerkhuisjes, gezellig winkelen en terrassen. In de omgeving bijvoorbeeld een glasblazerij, dierentuinen, de stoomtrein, wandelingen door het bos en roddelbanen. Ik zou best nog wel eens terug willen naar de Harz.

Het vakantiepark viel ons tegen, het bestaat uit 2 delen, gescheiden door een openbare weg en toch wel een stukje lopen van elkaar. Tegen de helling op ligt het oude deel, waar ook het zwembad, receptie, parkwinkel en restaurant ligt. Het nieuwe gedeelte ligt dus verder weg van deze faciliteiten. Het gehele park is autovrij, zelfs op de aankomstdag en vertrekdag kan je niet bij de huisjes komen. Voor sommige huisjes is het even flink traplopen met de bagage. Het gehele park staat vol met grote hoge struiken en bomen (overhangende bramentakken op het pad, dus soms goed opletten). Nadeel van dit alles is dat veel huisjes amper zon hebben en bij bewolkte dagen moesten wij overdag het licht aan doen om iets te kunnen lezen. De terrassen zijn klein (wisten wij van te voren) maar hierdoor hebben sommige huisjes een terras waar nooit de zon komt en er is geen ruimte om even ergens anders een plekje in de zon op te zoeken. Wifi is alleen bij de receptie mogelijk. De huisjes zijn allemaal geschakeld en bieden weinig privacy, het terras ligt aan de slaapkamer van de buren.

Het huisje verder was prima, wij hadden een 8 persoonshuisje en waren met z’n vijven. Tja die (slaap)bank waar al regelmatig over geschreven is. Het klopt helaas, kan je echt niet op zitten, maar hierdoor kunnen maar 2 personen goed zitten, de andere moeten op de houten eetkamerstoelen gaan zitten. De zithoek is echter te klein om hier nog de houten eetkamerstoelen bij te zetten. De slaapkamers en bedden en badkamers waren prima. De koelkast had helaas geen vriesvak, wat erg onhandig is, normaal gesproken halen wij bij de supermarkt een paar dozen ijsjes voor onze jongens, maar moesten nu gedwongen duren ijsjes kopen in de parkwinkel. De kookplaten in de keuken gaven te weinig warmte om de aardappeltjes lekker knapperig te bakken, lagen meer te sudderen. Op het aanrecht is zeer weinig ruimte om bijvoorbeeld even een bordje neer te zetten. Het zwembad vonden onze jongens heel erg leuk, maar helaas bij slecht weer komen er veel betalende gasten van buiten het vakantiepark. Als het iets drukker wordt wordt de deur op slot gedaan. Gaan er twee gasten uit dan mogen er weer twee naar binnen, maar dan staat er al een hele rij dus kan het lang duren voordat je aan de beurt bent. Op een gegeven moment zijn wij uit de rij gestapt en weer terug gegaan naar het huisje. Wel vol frustratie, want tenslotte betaal je via de hoge huurprijs wel voor het zwembad waar je dan niet in kan. Voor onze tiener jongens was er geen enkele aanspraak, ongeveer 98% van de gasten is Duitser. Op zich natuurlijk helemaal niets mis mee, maar wel als je als tiener ’s avonds even wil kletsen met leeftijdgenoten in je eigen taal. Maar er was ook geen contact mogelijk met eventueel Duitse leeftijd genoten omdat er niet echt een plek was waar de jeugd zich ging verzamelen. De animatie is gericht op kleine kinderen, maar wel op de Duitse kleine kinderen.

Kortom wij komen graag terug in de Harz, maar dan niet meer bij dit vakantiepark. Te somberen huisjes van binnen, je kan niet genieten van het buiten zitten omdat je niet in de zon kan zitten. En zeker zolang onze jongens mee gaan op vakantie zullen wij volgende keer op zoek gaan naar een vakantiepark waar zij meer aanspraak hebben.

• 4Activiteiten
    • 7Eetgelegenheden
    • 4Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 7Brigitte28-02-2016

Mooie omgeving waar veel te doen is.

Veel te doen op het park zelf: zwembad was erg leuk en schoon! Indoorspeelhal. Bowlen, sauna, wellness. Leuke vroegboekvoordelen zoals gratis bowlen, gratis wellness behandeling (wel vooraf reserveren! ) en dagelijks een ijsje voor de kinderen. Ons huisje nummer 62 viel wat tegen. Heel kleine keuken met amper opbergruimte. Geen uitzicht en geen privacy. Donker huisje vooral bij regen. Hebben ook niet 1x bij het huisje kunnen parkeren. Dat was voor ons geen probleem, maar ben je slecht ter been dan is dat vervelend. Het huisje was ook moeilijk te bereiken. Het had namelijk geen directe toegang. Haren in de badkamer. Slaapkamers waren wel oké. Geen Nederlandse tv zenders en geen wifi. Veel te doen in de omgeving zoals: met de stoomtrein naar de Brocken, Hexentanzplatz, Quedlinburg, bezoek aan de mijn in Goslar.

• 6Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in februari 2016

• 9Renate05-09-2015

Top park

Leuk zwembad, fijne huisjes en meer dan genoeg te beleven in de omgeving. We zaten vlak bij een bos waar diverse wandelroutes waren.

• 8Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 9LEYS31-05-2014

mooi vakantiepark

Vakantiepark Hässerode is uitstekend gelegen in de Harz. De vakantiewoning (6 personen) was goed uitgerust. Het zwembad is mooi en proper. In de gezellige bowlingkelder kan je aan betaalbare prijzen lekker coctails drinken. Er zijn mooie uitstappen te doen in de omgeving. Een rit met de Harzer Spurrbahn naar de Brocken (berg) mag zeker niet ontbreken. Je kan gratis gebruik maken van de lijnbus naar Wernigerode. De bushalte is vlakbij het park. Het stadje biedt leuke winkels, restaurantjes en caféetjes. Je kan tot 23 u terug naar het park.

• 9Activiteiten
    • 9Eetgelegenheden
    • 9Onderkomen

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 8Timmers12-05-2014

Mooi, rustig gelegen park

In de meivakantie een midweek hier geweest, met 2 kinderen van 8 jaar. Huisje is prima (wij hadden type C), maar is wel echt voor 4 personen, ze worden verhuurd voor 4-6 personen. Maar met 6-en is het toch wel krap. Verder goed ingericht, vaatwasser, ruime badkamer en slaapkamers. Zwembad is heel erg leuk en netjes, ook erg ruim. Voor kinderen genoeg te doen, speelhal - zwemmen - bowlen - amusement centre. Ook voetbal/basketbalveldje "boven" aan het park (ligt op heuvel). Restaurant is een beetje ongezellig ingericht maar eten (ook afhaal) is hartstikke goed. Openbaar vervoer is gratis voor toeristen, dus auto parkeren en verder niet meer nodig. Wij zijn heel erg tevreden over dit park.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

Vakantiepark Hasseröder info