Vakantie in Schierke

vakanties Schierke

We hebben een aantal aanbieders voor Schierke voor je op een rij gezet:

Reviews over Schierke

• 8Lisa26-02-2017

Prachtig gebied, hoog gelegen

Schierke ligt prachtig hoog. Daardoor veel meer sneeuwzeker dan bijv. Wernigerode of Drei Annen Hohe. Een kwartier rijden en de sneeuw was volledig verdwenen terwijl het er in Schierke nog lag. Voornamelijk in de bossen, daar was de sneeuw kwaliteit nog geweldig ondanks flinke dooi en geen sneeuw meer op de wegen. Bij de parkeergarage de heuvel op, daar kan je mooi sleeën en als je rechts houdt, het bos in gaat, en dan de grote weg links van de jeugdherberg, de beek volgen, dan kom je bij een geweldige rustige heuvel, vlakbij de loipes. Loipes niet gebruikt, maar die zagen er perfect uit. Schierke heeft een bakker en een klein winkeltje. Simpel maar handig. Kijk uit bij wandelingen, lang niet overal staan op tijd op kruisingen bordjes aangegeven welke kant je uit moet. Altijd gps mee dus. De aanbouw van het ijsstadion is ook leuk, dan kan je er ook schaatsen. In de zomer zou ik niet goed weten wat je er moet, dan is Wernigerode fijner.

• 6Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 9Skigebied beginners
    • 9Zorg voor natuur

februari 2017

• 8J.Janssen07-10-2013

mooie omgeving met veel natuur

uitstekende bestemming voor mensen die graag de natuur in gaan, stoomtrein is geweldig, diverse mooie steden in de omgeving

Gereisd met partner in september 2013

• 8C.C.26-07-2013

mooi plaatsje

Leuk rustig dorp waar het goed toeven is. Omgeving is mooi en wordt beheerst door de hoogste berg De Brocken.

• 6Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met vrienden in juli 2013

• 8dordtboy28-11-2012

Een rustig mooi dorpje

Schierke is een rustig mooi dorpje aan de voet van de hoogste berg van noord-Duitsland Brocken. Er zijn genoeg leuke restaurantjes en barretjes.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in november 2012

• 0gerda16-11-2010

helemaal super voor ons als gezin!

prachtige bestemming voor ons als gezin. niet duur, je bent er binnen een paar uur en het is zo verschrikkelijk mooi daar. Mijn zoon (toen 10) bleef maar zeggen; 'het lijkt wel of we in het land van Narnia zijn'.... Ook ik had vaak het gevoel in een sprookje of film te lopen. we zijn nu 2 maal geweest en gaan komende kerstvakantie weer

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Skigebied beginners
    • 6Skigebied gevorderden

december 2009

• 10Ruud en Windy Hoogerhuis12-08-2007

Hallo Allemaal, Wij zijn een weekje op camping Am Schierken Stern geweest. Dit is ons uitstekend bevallen. De eigenaars zijn zeer aardig en hebben vier prachtige Husky Sledehonden. Zijn veel wezen wandelen en s'avonds lekker om het kampvuur zitten.

• 8Cultuur
    • 10Omgeving