Vakantie in Dessau

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Dessau

Reviews over Dessau

• 6ali23-07-2013

BAUHAUS

Eine schöne Möglichkeit Bauhaus zu begutachten. Sehr nette Menschen in der Stadt.

• 4Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2013

• 5ton23-06-2013

DDR stad

Dessau was voor ons alleen de moeite waard vanwege Bauhaus. De stad is in de oorlog vernield en in DDR stijl opgebouwd, her en der wat mooi oude elementen. ( als DDR fan vond ik de grauwe flats en slecht onderhouden wegen en gebouwen mooi om te zien, maar dan wel voor de liefhebber)

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 5Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2006

• 9Familie Slot26-08-2012

Bauhaus: voor liefhebbers architectuur & design

Mijn dochter van 7 vindt een oud kasteel of een vakwerkhuisje veel en veel mooier, maar voor liefhebbers van moderne architectuur en vormgeving zoals ik, is het Bauhaus in Dessau een soort bedevaartsoord. Het gebouw is zorgvuldig gerestaureerd, er zijn interessante exposities, er is een leuk café in het souterrain maar je mag ook gewoon door het gebouw dwalen. Dessau heeft verder als stad niet zoveel te bieden. Vrijwel compleet verwoest in WOII en liefdeloos herbouwd. De weinige resterende historische gebouwen staan erbij alsof ze per ongeluk in een nieuwbouwwijk zijn neergezet. Het natuurgebied ten oosten van de stad is erg mooi om door heen te fietsen en/of te wandelen, vanuit het centrum bereikbaar via een moderne voetgangersbrug. Slot Oranienbaum op ongeveer 10 km afstand van Dessau is ook erg de moeite waard, deze zomer (2012) met een grote expositie van Nederlands design.

• 10Cultuur
    • 5Sfeer in stad

augustus 2012

• 7dischian marex20-08-2012

zu dessau

zu dessau............ :-) es dauert ....aber es wird lansam........... nachtleben 0 (bis auf kino ) oder hab ich was verpasst ??? kulturelles angebot...............gute basis............. bauhaus ist schon ganz ok......... kornhaus ist gerade in arbeit............ junkersmuseum noch weit davon entfernt .............und macht mal endlich die flugzeuge sauber ........... auch die unrestaurierten !!!! und tauscht die hartz 4 empänger an der kasse aus............ die haben echt keine ahnung ............... mueum innenstadt ganz ok............ umgebung ganz ok.......wörlizer park, wittenberg ,oranienbaum,baggerstadt ............ echt tolle sachen atmosphäre .......... der ddr mief ist noch drin........und das dauer noch ne weile...........ihr seit aber auf dem besten weg !!!!!

• 1Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur