18 tips over Camping Am Königsberg

• Carola, 12-08-2019 Rapporteren

In kaiserslautern is er een fantastisch (betaald) park. In park, toen wij er waren, was er een leuke lego tentoonstelling. Leuke speeltuin, prima horeca en mooie wandeling. Vergeet bovenste gedeelte niet.

• H.Walstock, 12-07-2014 Rapporteren

Dierentuin kaiserslauteren heel mooi. Ook Idar-Oberstein tripje waard. Verder eigenlijk alles in de omgeving de moeitewaard,zeker de natuur.

• erica dijkslag-tuten, 13-08-2013 Rapporteren

grillavond, fakkeltocht, idar oberstein, kaiserslautern, bad kreuznach, enz. enz. diverse leuke campingplekken, achterste veld wat ver lopen naar sanitair.

• Fam. Brakenhoff, 28-06-2013 Rapporteren

Vlakke fietsroutes door diverse dalen. Eventueel mogelijk met trein heen of terug.

• Bert en Marijke Jorissen, 09-09-2013 Rapporteren

Moeite van een bezoek waard is Idar Oberstein, hele leuke plaats met kerk in rotswand gebouwd. Met de trein kun je rechtstreeks vanuit Wolfstein naar Kaiserslautern, wel aardig, maar geen sentionele stad.

• gertenmirna, 07-10-2012 Rapporteren

Met de trein naar Kaiserslautern is goed te doen.

• Jos, 05-10-2012 Rapporteren

Boodschappen doen kun je op 2 km van de camping bij de Aldi Süd en de Waschgau (niveau Albert Heijn). Eten in de omgeving is voldoende, al vonden wij het eten op de camping zo lekker dat we nauwelijks verder zijn geweest. De dierentuin in Kauserslautern vonden wij een aanrader. Als gezin van 5 waren we samen wat meer dan 17 euro kwijt (de jongsten waren gratis) en het is een dierentuin waar je makkelijk een kleine dag plezier hebt. Bloten voetenpad (folder bij receptie) is ook super!

• Jos, 06-10-2012 Rapporteren

Aldi Süd en Waschgau (lijkt op AH) liggen op 2 km van de camping. Kun je prima boodschappen doen. Blote voeten pad (folder via receptie gekregen) is aanrader! Maar ook de dierentuin in Kaiserslautern vonden wij heel leuk! Voor 17 euro in totaal (twee volw., een betalend kind en twee kleintjes die gratis zijn) heb je een heel leuke dag in een dierentuin. Mensen zijn over het algemeen vriendelijk en behulpzaam. Nog geen toeristische omgeving, wat wij positief vinden. Wandelingen zijn zeer mooi!

• Angela, 18-08-2018 Rapporteren

De draisinetour (met een karretje voor meerdere personen, aangedreven door te fietsen) over een oud spoor, 20 of 40 km lang. Stuk tussen Altenglan en Lauterecken is het mooist. Wij gingen daarna na Lauterecken nog door, maar dat viel tegen. Moesten toen ook nog met de bus 40km terug naar beginplaats met gezin waardoor het vrij prijzig werd, maar zou zeker de 20km tot Lauterecken aanraden.

Dagje shoppen in Kaiserlautern. Groot overdekt winkelcentrum.

Wandeling naar de twee burchten.

• birri, 07-08-2014 Rapporteren

idar oberstein de grotten

• mc_vandam, 07-09-2014 Rapporteren

Jaarlijkse optocht in Lauterecken. De plaatselijke verenigingen lopen in een dorpse sfeer een optocht, grappig. Snoep, wijn bier wordt gewoon uitgedeeld.

• John_en_Ellen, 18-08-2014 Rapporteren

Op de camping kan je hele fijne fietsen huren, waarmee je bijvoorbeeld naar Kaiserlautern kan fietsen. Dit is zo'n 25km en is prima te doen. Mocht je niet meer terug willen fietsen na een leuk dagje in de stad, dan kun je altijd met de trein terug naar Wolfstein.

• Jome, 23-08-2014 Rapporteren

Haal een wandelkaart bij de receptie en verken de omgeving.

• esther pejovic, 02-08-2014 Rapporteren

Andere eigenaar en veel meer onderhoud aan de huisjes

• chicochica_1, 26-07-2015 Rapporteren

Roofvogelshow in wildpark am Potzberg is een aanrader.

• Mark, 24-08-2015 Rapporteren

De kopermijn in Fischbach is zeker een aanrader. Toen wij er waren was er ook een Nederlandse gids. Die ook de kinderen aandacht geeft.

De Zoo in Kaiserlautern, is ook leuk om naar toe te gaan. De vogelshow is er gaaf.

Ook in Kaiserlautern de Gartenshau, mooi park met van alles te zien en te doen.

• suus_80, 27-07-2015 Rapporteren

De pizzeria in het dorp, wel reserveren als je op terras wil zitten. De Zoo in Kaisernlautern, klein dierenpark met speeltuin Dorpje Meisenheim

• Albert Kilsdonk, 07-04-2015 Rapporteren

Bezoek aan het Italiaanse restaurant La Piazetta in het centrum van Wolfstein. En koop een wandelkaart, prachtige tochten door de bergen mogelijk.