Camping Strotzbüscher Mühle

27 reviews over Camping Strotzbüscher Mühle

• 2019
    8Familie Floor06-08-2019

Prachtige plek, heerlijk sfeertje

In 2017 en 2018 twee weken in de zomer op deze camping gestaan. 2 jaar op dezelfde plek doen we eigenlijk nooit, dus dat zegt al iets over onze beleving 😉. Het eerste jaar was het weer niet zo goed, maar desondanks hebben we het heerlijk gehad. De kinderen spelen heerlijk in de beek, op de schommels en struinen op het terrein. De sfeer is ontspannen, elke avond een vuurtje voor de tent. Alles kan en alles mag... Heerlijke vakanties gehad!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 2018
    7Familie Bakker31-08-2018

Prachtige ligging!

Gemoedelijke natuurcamping in een prachtig gelegen dal in de Eifel. Camping ligt langs een lange-afstandswandelroute, daarom kun je hier ook overnachten in de herberg. 's Avonds kun je aanschuiven bij 'Gast am Tisch' met een dagelijks wisselend eenvoudig doch smakelijk 3-gangen-diner. De ligging maakt de camping magnifique. De kinderen moeten zichzelf vermaken, voor oudere kinderen kan dat wat lastig zijn. Normaliter mag je een vuurtje stoken maar door de droogte was dit nu verboden. Je kunt zelf een plek uitzoeken met of zonder stroom. Het smalle, steile weggetje naar de camping toe is spannend, met een aantal haarspeldbochten. Met een (grote) caravan af te raden. In de Eifel is genoeg te beleven voor een dagje uit, een mooie tocht langs de Moezel met weidse uitzichten, het prachtige kasteel Burg Eltz en het toeristische en gezellige Cochem ligt ook niet ver hier vandaan.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

9Gerben29-08-2017

Fantastische camping

Natuurlijke prachtomgeving aan een riviertje. Vrije plek, natuurlijk, gastvrije eigenaren.

Niet fijn de vele hondeneigenaren: Mijn zoontje van 5 werd gebeten door zo'n keffertje onderweg naar de WC hollend. Tja, is het commentaar, hij zal moeten wennen aan honden, als je rent... Huh, welnee geen denken aan dat de honden aan de lijn gaan. Kind moet zich aanpassen. Twee dagen later complimenterend dat hij zich zo goed gedraagt mijn zoon, hij moest maar hondenfluisteraar worden! Ik zie helaas zoveel van de (vaak rokende) hondeneigenaren wiens hond boven de mens of eigen kind gesteld wordt.. Geen discussie mogelijk, er is er maar 1 die gelijk heeft. Deze vrouwen waren dergelijke mensen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Hellen20-08-2017

Een plek om heimwee naar te krijgen...

Strotzbuscher Muhle is een heerlijke basic plek, middenin de natuur. Fijn met kleine kinderen spelen in de beek en 's avonds een vuurtje bij je tent maken. Vriendelijke eigenaren en een gevulde koelkast waar je zelf je drankje uit mag pakken. Er ligt een turflijstje naast; afrekenen bij vertrek... Een plek voor natuurliefhebbers, het is een prachtige omgeving waar je heerlijk kunt wandelen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 6AN30-06-2017

Mooie camping maar helaas niet altijd rustig

Pluspunten: mooie kleinschalige camping midden in natuur (dal met riviertje en bos). Goedkope camping. Vrijheid-blijheid: - Je mag een eigen kampvuur - honden zijn toegestaan - je mag je eigen plekje kiezen Door de ligging en natuurcamping komen er weinig caravans. De mede-kampeerders waren allemaal mensen die rust en natuur zochten. Dit zorgde voor een rustige prettig sfeer waar iedereen zijn ruimte werd gegund, gerespecteerd werd en indien gewenst ontstonden. In de periode dat wij er waren (mn doordeweeks) was de camping niet vol wat rust en ruimte gaf. Min punten: Onze verwachting van de camping was dat het een plek was die rustig bleef. Dit veranderde op 2 momenten. En dat kwam beide keren mn doordat er groepen op de camping kwamen te staan. De eerste keer was nav een regionale feestdag (10 dgn na pinksteren = donderdag). De duitsers maakte er een lang weekend van. De mensen verbleven zowel op de camping als in de trekkershutten en in de herberg. De 2e keer was in het weekend. Toen waren er diverse groepen aanwezig. Gevolg was dat camping te vol was. De sanitaire voorzieningen waren in aantal net berekend op die groep. Wat fijn had geweest is als ze 2x p/dag ipv 1x p/dag werden schoongemaakt, nu werden ze snel vies en blijven dat een geruime tijd. De camping werd in onze beleving te vol gezet. Naast het feit dat groepen al snel meer geluid maken en er veel kinderen waren was voor ons het plezier van de rust minder. Wat we gemist hebben en erg vervelend vonden is dat vanwege het vrijheid – blijheid principe er niet voldoende grenzen werden gesteld en niet voldoende werd gehandhaafd door eigenaars. Dit zorgde ervoor dat groepen hun tenten heel dicht bij andere mensen zetten (zelf snapten ze niet dat dat misschien niet gewenst was), wij als gasten de andere gasten moesten aanspreken op ongewenst gedrag. Sommige luisteren maar een groep jongeren kon tot diep in de nacht in de hottub overlast veroorzaken. We hebben de eigenaren hiermee geconfronteerd maar reactie was dat ze daar niets aan konden doen. Het 2 sporenbeleid (groepen tov rustige camping) icm beperkte handhaving zorgt ervoor dat wij niet nog een deze camping zullen bezoeken.

• 3Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

• 4Saskia15-06-2017

Vooral een camping om jje op he gemak te voelen!

Heerlijke sfeer en heel leuke mensen. Mijn honden mochten los en verder zijn er geen regels. Ik voel me daar erg op mijn gemak. Gelukkig nu een paar mooie dagen. Heerlijk gewandeld!

• 5Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Alleen gereisd in mei 2017

• 7Deij07-05-2017

Mooie plek, helaas geen rust

Wij hadden deze camping uitgekozen aan het einde van onze vakantie vanwege het vooruitzicht van rust en natuur. De natuur was zeker prachtig maar rust was er na 10 uur s'avonds helaas niet. Naast ons kampeerde een groepje mannen die steeds tot diep in de nacht zaten te praten/lachen en daarbij een groot kampvuur maakten waardoor we slecht hebben geslapen. Hen 2x daarop aangesproken maar dat hielp weinig. Ook andere mensen hadden er last van. Dit heeft ons verblijf behoorlijk verpest. Voor kinderen is het een heerlijke plek naast het beekje. Het is vooral een gezinscamping in het hoogseizoen. Het sanitair vond ik niet fijn. Te weinig en niet schoon. Ook het afwassen in een soort stenen 'trog' vond ik onhygiënisch. Weinig parkeerplekken als het druk is.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Maarten Immerzeel14-09-2016

Prachtige lokatie en omgeving, fijne mensen!

Mooie kleine natuurcamping, gelegen tussen beboste hellingen aan een mooi beekje. Wandelen vanaf de camping, kampvuur voor je tent (in een korf of in het gras!), mee-eten op de camping (met erg lekker en afwisselend eten), koelkast en lijst waardoor je altijd een koud drankje kunt pakken. Kinderen vermaken zich prima met een klein speeltoestel, maar vooral in de beek en op het grasveld tussen de tenten.

De omgeving is een geweldige afwisseling tussen prachtige vulkaanmeren (maren), beboste hellingen, beekdalen, haast alpiene bloemenweiden, oude kastelen en kleinschalig platteland. Het klovenlandschap in Luxemburg licht in de buurt en ook de Moesel met prachtige steden en hellingen (bijzondere vlinders!) zijn zo bereikt.

Eigenaars zijn erg vriendelijk en behulpzaam, kun je overal voor bij terecht.

Echte aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 10Loesje04-09-2016

Perfecte camping!

Fijne tijd gehad op een bijzonder mooie en goede camping. Ruime plekken, veel groen en goed sanitair. Geen enkele keer hoeven wachten om er gebruik van te kunnen maken. (We zaten hier nog tijdens de school vakantie)

Omgeving is prachtig met veel doe- mogelijkheden. Wandelen, Trier bezoeken- tweede hoofdstad van het oude Romeinse Rijk, naar de Moezel, vulkaan meren en vulkaan bergen, watervallen...etc Wandelpaden zijn zeer goed aangegeven overal.!

S avonds vuurtje maken en naar de volle sterrenhemel kijken met zacht stromend water geluiden op de achtergrond. Zelf geen kinderen maar de camping is zeer kind vriendelijk- kinderen vinden het fantastisch daar. Genoeg om te spelen en te ontdekken.

Gemoedelijk en sfeervol! Een plek waar je je direct thuis voelt. De gast heer en gast vrouw zijn bijzonder vriendelijk

Al met al is de camping echt en aanrader! B&L

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Miriam15-08-2016

Mooie plek en gezellige sfeer, echt kampeergevoel.

De ligging van de camping is erg mooi, in een diep dal, langs een beekje waar je met een hoop haarspeldbochten naar beneden rijdt (voor grote voertuigen of met een caravan lastig). Dus lekker veel tenten op het veld, gezellig vinden wij! Op deze camping kun je nog het echte kampeergevoel krijgen, incl. vuurtje maken voor je eigen tent. Kinderen kunnen heerlijk spelen; in de beek, met de speeltoestellen, of lekker even warm in de hottub zitten.... Het terras is gezellig en overdekt en ook met slecht weer is er voor de kinderen een fijne binnenspeelruimte. De douches zijn eenvoudig, maar prima met fijne afneembare douchekoppen. De toiletten vonden wij ook keurig. De omgeving biedt veel mogelijkheden; mooie stadjes, schitterende natuur om te wandelen of te fietsen. Supermarkt op 10 min. rijden, ook fijn. Vriendelijke beheerders. Hans vertelt graag over de mühle voor wie er belangstelling voor heeft. Onze jongens van 11 en 13 jaar vonden het ook erg leuk hier!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

2 tips over Camping Strotzbüscher Mühle

• ncwklep, 17-09-2013

Let met grote voertuigen goed op als je de eerste keer naar de camping rijdt: in de toegangsweg naar de bodem van de vallei zitten twee haarspeldbochten, waar langzaam en gecontroleerd rijden van belang is (ik spreek uit ervaring, aangezien het bij de tweede bocht bijna mis ging).

• Geert, 14-11-2012

Klim ook eens omhoog op de berg naats de Strotzbüscher Mühle. Vanaf daar heb je een fantastisch uitzicht. Wel even klimmen!

0 vragen over Camping Strotzbüscher Mühle

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50