Camping Landal Wirfttal

• 7.6Staat v/h sanitair

• Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

In de bossen bij Stadtkyll ligt Camping Landal Wirfttal. Het kleine zwembad hier heeft een apart peuterbad. Kinderen kunnen verder spelen in de speeltuin of bij de Bollo club. Op de camping kun je fietsen huren of wandel zo de omliggende bossen in. Bezoek het middeleeuwse Bad Münstereifel of het toeristische Cochem.

68 reviews over Camping Landal Wirfttal

• 2019
    5Karin17-08-2019

niet landal waardig

Camping plaatsen zijn erg klein. Erg veel muizen overlast. Voor de annimatie moet je toebetalen en je moet je overal voor opgeven anders kan je niet meedoen. Abseilen en klimbos was er niet meer terwijl dat op de site wel aangeven was. Zwembad is veel te klein. Er zijn 2 douches met klein straaltje water.

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 8Claudia16-08-2019

Leuke camping

Mooie camping, sanitair netjes. Mooie omgeving, van alles te doen. Van natuur tot middeleeuwse dorpjes. Leuke dorpjes: monschau, kronenburg, bad munstereifel (met outlett centrum). Natuur: vulkaantuin steffelen, de maaren bij daun, kalvarienberg bij ahlendorf, waterval bij Nohn, kakushole vlakbij badmunster eiffel . Dieren: adler und wolfespark kasselberg, wildpark daun. Pretpark: eifelpsrk Gondorf. Zwemmen: kronenburg see heeft ook ern gaaf klimparcours in het water (leeftijd 7 +), voor de kleintjes afgezet stuk met glijbaan. Maaren bij Daun ook leuk. Binnenzwembad op de camping is prima, peuterbad, bubbelbad en een groot bad (niet heel groot maar prima voor een uurtje vermaak). Camping heeft leuke speeltuin voor verschillende leeftijden, bij het meer kunnen kinderen vissen en rivierkreeften vangen, spelen met water en zand. Animatie is erg leuk en divers. Bedenk wel dat het er 's avonds snel afkoelt.

• 7Schoen14-08-2019

Prima camping. Maar niet voor ons

De camping is prima met net sanitair en goede faciliteiten. De plaatsen kunnen naar eigen inzicht ingericht worden. De cultuur op de camping is dat veel mensen hun plaats inrichten met zoveel mogelijk privacy. Omdat de auto's bij de tent mogen staan leek het op een moment wel alsof onze vouwwagen op een parkeerterrein stond. Ik verwachtte op basis van de reviews en het type park veel rustzoekers en andere ouders met jonge kinderen te treffen. Deze zijn er wel maar helaas in de minderheid. Em rust is ver te zoeken. Op weg naar de receptie zijm er om de zoveel meter radios, boomboxen en televisies luid en duidelijk te horen. Ik begrijp dat dit tegenwoordig steeds meer de norm wordt en ieder zijn ding maar ik kies dan liever voor een ander soort camping.

• 6Eefje10-08-2019

Mooie omgeving

Drassige / niet vlakke plek om je caravan neer te zetten dus even puzzelen maar dan staat hij wel recht. Sanitair gebouw schoon en netjes Zwembad veel te klein voor dit park Vijver/ beekje leuk om te vissen(schepnet /vishengel mee nemen)

Eten bij Balkanland, La Sirena, Hilde’s Futterhäuschen en alt stadtkyll und muhlenhotel Is erg lekker en niet duur.

Heuvelachtig gebied , fietsen kan wel aangeraden is elektrische fiets

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 2018
    9Bommer30-10-2018

Touroperator sta-caravan geweldig uitgerust

Een opencamping zonder slagbomen e.d. / honden lopen los ondanks aanlijningsverplichting. Grote bad is koud en overvol. Landal staat op een berghelling en is niet goed zonder auto te doen om bij de faciliteiten te komen, ook staat de huisjes dichter p elkaar dan wij gewend zijn van andere parken.

Restaurant is uitstekend, parkshop/ midgetgolfbaan/ buitenspeelplaatsen/ bollo club zijn goed. Bollogrot mag wel meer toezicht op. De host Thijs van touroperator gaf goede tips, was behulpvaardig. Het touroperator gedeelte is op het vlakke gedeelte van het park, dichtbij de wirft. (Caravans aan de wirft) en daardoor zijn alle faciliteiten goed te voet te doen. Heerlijk uitgerust, wij wilden eigenlijk allemaal niet meer naar huis.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2018

• 7Herman Van Daele26-06-2018

Goede vakantie

Vakantiepark Landal Wirfttal is gelegen midden in de prachtige bossen van de Eifel. Voldoende mogelijkheden om vanuit het park recht de bossen in de gaan en mooie wandelingen te maken. De dorpjes Stadtkyll en Jünkerath zijn gemakkelijk te bereiken na een wandelingetje van 45 minuten door de bossen. Erg mooie streek. Over onze bungalow kan ik erg kort zijn. De netheid was erg ondermaats. Ik denk dat je sterk afhankelijk bent van hoe de vorige vakantiegangers de bungalow hebben achtergelaten. De spinnenwebben, vuile ramen en vuile vloer spreken voor zich. Vrijdag kwamen we in de namiddag op onze bungalow en alle omliggende bungalows stonden in de steigers. Een bedrijf was met een stroomgroep aangedreven door een bezinemoter, met de hoge drukreiniger de bungalows buiten aan’t afspuiten. Door het lawaai van de motor van de stroomgroep die volgas stond te draaien, de motor van de hoge drukreiniger en de straal van het water was van enige rust geen sprake. De bungalows staan dan ook maar enkele meters van elkaar. We waren blij dat het weekend was, maar dat was voorbarig, want de firma werkte gewoon verder tot zaterdag in de late namiddag Het begrip: “Genieten en tot rust komen in de mooie Eifel” heeft voor ons blijkbaar een volledig andere inhoud dan voor Landal. Voor hen zal het vooral belangrijk zijn dat ons geld op hun rekening staat. Wil je gebruik maken van een weekje Wifi, dan moet je 32 euro extra betalen. Dat was bij park van andere keten toch net iets anders.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2018

• 9PeterJan de Vries24-06-2018

Rust, natuur, wandelen en biken

Camping is prachtig gelegen tussen de heuvels en bossen, geweldig om te wandelen en op de mountainbike. Je hoort veel vogels en kan genieten van de rust, We zaten in een huisje van een touroperator. Prachtig ruime plaatsen en keurig verzorgd, zeer schoon, groot terras geweldig. Leuke plaatsen zijn Bad MunsterEifel, en geweldig Cochem, leuke winkelstraten, veel terrassen, boottochten en geweldig Kasteel, makkelijk te bereiken al lopende vanuit het centrum. Geweldig is de Geierlay hangbrug, 360 meter lang, indrukwekkend. Wel een stukje rijden. Heerlijk eten in Stadtkyll bij de Italiaan La Sirena, wel altijd druk, ook Balken heerlijk eten en gezellig. Restaurant prijzen in Duitsland veel lager dan in NL. Bij een volgende aanbieding van de touroperator gaan we weer naar De Eifel

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 8Pipilangkous1323-04-2018

Propere, rustige camping gelegen aan een riviertje

Wij hadden een Waikiki caravan van touroperator, gelegen aan een kabbelend beekje, alles splinternieuw met een mooi overdekt en rondom afgesloten houten terras. Zelfs een haardroger was aanwezig in de badkamer. Eigen douche en toilet, 3 slaapkamers voorzien van dekbedden en kussens. Camping is mooi en netjes, te voet naar het kleine stadje is te doen, enkele leuke terrasjes te vinden.Toegang met sleutel tot een klein zwembad met apart kinderbadje en bubbelbad. Mooie speeltuin en vijver met pedalo's, camping is ideaal voor kleinere kinderen. Sanitair gebouw is verwarmd en zeer netjes, in douche ook plaats met zitbankje om je om te kleden.Fietsen te huur, ook huisdiervriendelijk met "doggy wash" wat handig is na een wandeling met je viervoeter. Uitstekend gelegen voor uitstapjes naar het mooie Eifelgebied, bezoekje aan de Dauner Maar en Bad Munstereifel is zeker de moeite waard. Ideaal voor vakantie in het voor- en najaar, wij gaan nog wel eens terug.

Gereisd met partner in april 2018

• Oude reviews

7Harry18-08-2017

Leuke camping

De plaatsen liggen gemiddeld wat lager dan de wegen, hierdoor zijn de plaatsen bij elke regenbui erg drassig en drogen ook zeer slecht op. Ophoging of drainage zou het vakantieplezier erg verhogen, wij zijn dan ook eerder vertrokken omdat we van de plaats dreven. Tevens zou het zeer prettig zijn als er wat meer watertappunten waren.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 6Drenthen11-08-2017

Valt tegen voor landal

De camping is heel netjes. Receptie en restaurant vriendelijk en Nederlands sprekend. De meeste plaatsen zijn erg klein, voorzien van electra. Water dien je te halen bij het toiletgebouw.

We vonden de hygiene in ons toiletgebouw erg onder de maat en de gebouwen zijn niet handig ingericht. Zo was er geen plaats om je spullen droog te houden. Om half 10 is alles dicht, er is daarom geen mogelijkheid om in de avond even gezellig een terrasje te pakken of vermaak voor de oudere jeugd. We mistten het campinggevoel.

In stadtkyl heb je meerdere restaurants waar je goed kan eten en richting junkerath meerdere supermarkten bijelkaar. In de omgeving heb je vulkaanpark steffeln en wasserfall dreimühlen. Voor buitenzwemmen moet je iets verder rijden, dat misten we ook op de camping, aangezien het zwembad op de camping niets voorstelt en vrij koud is. Trier en koblenz liggen op ongeveer een uur rijden. Om de camping heb je veel wandelroutes die het wandelen waard zijn.

Ons inziens een camping voor gezinnen met jongere kinderen of stellen zonder kinderen die vooral om de omgeving gaan.

• 4Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

10 tips over Camping Landal Wirfttal

• ellie, 16-02-2014

wij hebben een aantal autoroutes gereden uit het boekje van Landal, hele mooie en afwisselend zonder snelwegen, is goed te doen, alleen in de winter is er veel gesloten. Stadtkyll is een heel rustig dorp, niet veel te beleven. In Jünkerath zijn diverse winkels om boodschappen te doen.

• Monique , 13-08-2013

Wildpark in Daun en Kronenburger See.

• hai, 03-08-2013

Restaurant Balkanland, vlak bij de camping goed eten voor een goede prijs. Wildpark Daun is zeker ook een aanrader !

15 vragen over Camping Landal Wirfttal

• susan, 06-05-2018

visvijver

Ik zie iets staan over een visvijver. Wat voor vissen kan je daar vangen? En mag dat zowiezo als je daar verblijft? of moet er een visvergunning oid zijn.

• Gerrit, 04-08-2016

cai aansluiting

Op de camping heb je gratis CAI aansluiting. Je ontvangt dan ook Nederlandse zenders net als in de bungalow begrijp ik. Hoe is de ontvangst op de camping? Moet je je eigen kabel meenemen?

• Tjesse van de Kmap, 28-07-2016

Kamperen van 31 juli t/m 5 of 6 augustus

Beste mensen,

Kan ik nog een kampeerplekje boeken op Landal Wirfttal? Aankomst op zondag 31 juli en vertrek op 4 of 5 augustus. Betreft 2 personen, 1 tent en 1 auto. Graag electriciteit bij de tent. Als het mogelijk is, wat zijn dan de kosten?

Vr groet,

Tjesse van de Kamp