Camping Landal Wirfttal

Met jonge kinderen

Goede vakantie

Herman Van Daele
26-6-2018

Vakantiepark Landal Wirfttal is gelegen midden in de prachtige bossen van de Eifel.

Voldoende mogelijkheden om vanuit het park recht de bossen in de gaan en mooie wandelingen te maken. De dorpjes Stadtkyll en Jünkerath zijn gemakkelijk te bereiken na een wandelingetje van 45 minuten door de bossen. Erg mooie streek.

Over onze bungalow kan ik erg kort zijn. De netheid was erg ondermaats. Ik denk dat je sterk afhankelijk bent van hoe de vorige vakantiegangers de bungalow hebben achtergelaten.

De spinnenwebben, vuile ramen en vuile vloer spreken voor zich.

Vrijdag kwamen we in de namiddag op onze bungalow en alle omliggende bungalows stonden in de steigers. Een bedrijf was met een stroomgroep aangedreven door een bezinemoter, met de hoge drukreiniger de bungalows buiten aan’t afspuiten. Door het lawaai van de motor van de stroomgroep die volgas stond te draaien, de motor van de hoge drukreiniger en de straal van het water was van enige rust geen sprake. De bungalows staan dan ook maar enkele meters van elkaar. We waren blij dat het weekend was, maar dat was voorbarig, want de firma werkte gewoon verder tot zaterdag in de late namiddag Het begrip: “Genieten en tot rust komen in de mooie Eifel” heeft voor ons blijkbaar een volledig andere inhoud dan voor Landal. Voor hen zal het vooral belangrijk zijn dat ons geld op hun rekening staat. Wil je gebruik maken van een weekje Wifi, dan moet je 32 euro extra betalen. Dat was bij park van andere keten toch net iets anders.

Rust, natuur, wandelen en biken

PeterJan de Vries
24-6-2018

Camping is prachtig gelegen tussen de heuvels en bossen, geweldig om te wandelen en op de mountainbike. Je hoort veel vogels en kan genieten van de rust, We zaten in een huisje van een touroperator. Prachtig ruime plaatsen en keurig verzorgd, zeer schoon, groot terras geweldig. Leuke plaatsen zijn Bad MunsterEifel, en geweldig Cochem, leuke winkelstraten, veel terrassen, boottochten en geweldig Kasteel, makkelijk te bereiken al lopende vanuit het centrum. Geweldig is de Geierlay hangbrug, 360 meter lang, indrukwekkend. Wel een stukje rijden. Heerlijk eten in Stadtkyll bij de Italiaan La Sirena, wel altijd druk, ook Balken heerlijk eten en gezellig. Restaurant prijzen in Duitsland veel lager dan in NL. Bij een volgende aanbieding van de touroperator gaan we weer naar De Eifel

Propere, rustige camping gelegen aan een riviertje

Pipilangkous13
23-4-2018

Wij hadden een Waikiki caravan van touroperator, gelegen aan een kabbelend beekje, alles splinternieuw met een mooi overdekt en rondom afgesloten houten terras. Zelfs een haardroger was aanwezig in de badkamer. Eigen douche en toilet, 3 slaapkamers voorzien van dekbedden en kussens. Camping is mooi en netjes, te voet naar het kleine stadje is te doen, enkele leuke terrasjes te vinden.Toegang met sleutel tot een klein zwembad met apart kinderbadje en bubbelbad. Mooie speeltuin en vijver met pedalo's, camping is ideaal voor kleinere kinderen. Sanitair gebouw is verwarmd en zeer netjes, in douche ook plaats met zitbankje om je om te kleden.Fietsen te huur, ook huisdiervriendelijk met "doggy wash" wat handig is na een wandeling met je viervoeter. Uitstekend gelegen voor uitstapjes naar het mooie Eifelgebied, bezoekje aan de Dauner Maar en Bad Munstereifel is zeker de moeite waard. Ideaal voor vakantie in het voor- en najaar, wij gaan nog wel eens terug.

Leuke camping

Harry
18-8-2017

De plaatsen liggen gemiddeld wat lager dan de wegen, hierdoor zijn de plaatsen bij elke regenbui erg drassig en drogen ook zeer slecht op. Ophoging of drainage zou het vakantieplezier erg verhogen, wij zijn dan ook eerder vertrokken omdat we van de plaats dreven. Tevens zou het zeer prettig zijn als er wat meer watertappunten waren.

Valt tegen voor landal

Drenthen
11-8-2017

De camping is heel netjes. Receptie en restaurant vriendelijk en Nederlands sprekend. De meeste plaatsen zijn erg klein, voorzien van electra. Water dien je te halen bij het toiletgebouw.

We vonden de hygiene in ons toiletgebouw erg onder de maat en de gebouwen zijn niet handig ingericht. Zo was er geen plaats om je spullen droog te houden. Om half 10 is alles dicht, er is daarom geen mogelijkheid om in de avond even gezellig een terrasje te pakken of vermaak voor de oudere jeugd. We mistten het campinggevoel.

In stadtkyl heb je meerdere restaurants waar je goed kan eten en richting junkerath meerdere supermarkten bijelkaar. In de omgeving heb je vulkaanpark steffeln en wasserfall dreimühlen. Voor buitenzwemmen moet je iets verder rijden, dat misten we ook op de camping, aangezien het zwembad op de camping niets voorstelt en vrij koud is. Trier en koblenz liggen op ongeveer een uur rijden. Om de camping heb je veel wandelroutes die het wandelen waard zijn.

Ons inziens een camping voor gezinnen met jongere kinderen of stellen zonder kinderen die vooral om de omgeving gaan.

Blij verrast

Marijke Verduin
4-8-2017

Wij hebben een stacaravan en deze bleek op een hele mooie plek te staan met geweldig uitzicht op het meertje. Kinderen kunnen vanaf hier ook zelf de speeltuinen en het water opzoeken, ideaal. Prachtig gelegen in de bergen, wat een mooie natuur.

Minpuntje is het zwembad, die is heel simpel. Prima voor een verfrissende duik maar dat is het dan ook wel. En er mogen wat meer eetgelegenheden komen.

Wij vermaken ons hier wel!!!

Niets de doen in de omgeving

Fl p
2-8-2017

Tja

Wat zal ik hierover zeggen.

Op zich was de camping leuk. Allemaal Nederlanders met kleine kinderen.

Ook niet duur.

De huisjes liggen boven op de berg.

Dat zag er wel saai uit. Daar zit je echt afgelegen.

Maar....

Ons sanitairgebouw (3) had maar 2 douches!

En dat op zoveel mensen en kinderen.

Ook maar 2 afwasplekken.

En nergens een gezellig centrum om even wat te drinken.

En voor uitstapjes in de omgeving hoef je er zeker niet naar toe te gaan. Niks te doen.

Als je met je kinderen alleen op de camping wilt blijven is het prima. Leuke buitenspeeltuin en ook binnen....

maar wij zochten toch wat meer.

Prima voor gezinnen

Saira
7-6-2017

Hier verbleven na een last minute aanbieding. Voor wat wij ervoor hebben betaald was het een uitstekend huisje. Goed onderhouden en schoon. Het zwembad is klein, maar er zijn redelijk wat activiteiten voor kids. Leuk animatie-team. Internet in t huisje is betaald, maar werkt. De gps tour was minder.. vonden het kompasje onduidelijk en de route niet geschikt voor jonge kids.

fantastisch verblijf, mooie omgeving. Zelfs na 5x

pien
7-1-2017

De omgeving blijft je verbazen. Elke wandeling ontdek je nieuwe dingen.

Geen tweede keer voor ons

Rene
4-9-2016

Mooie ligging maar als je landal sonneberg gewend bent valt dit echt in het niets. Veel achterstand onderhoud. Schimmel in sanitair gebouwen en slechte animatie voor de kinderen. Vriendelijke mensen masr het is het helaas niet voor ons

Landal GreenParks

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Landal Wirfttal in Stadtkyll, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Landal Wirfttal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.