We hebben een aantal aanbieders voor Speyer voor je op een rij gezet:

Reviews over Speyer

Volgens Helmut Kohl de mooiste kerk

Mia Dittmar
    4-4-2018

De Dom zu Speyer is een Romaanse kerk. Verrassend veel licht vergeleken bij andere kathedralen in Duitsland. Dit komt ook door het gebruik van lichte roze/beige steen. Vergeet niet de ondergrondse catacomben te bezoeken met de prachtige bogen. De zware deuren zijn mooi bewerkt. Loop vanuit de dom de lange gezellige winkelstraat in en geniet van een kop koffie op een van de vele terrasjes. Ook de moeite waard is de Judenhof, een klein museum op de plek waar ooit de joodse synagoge stond. Er zijn nog resten van o.a. het rituele bad. Het park aan de Rijn is enorm en staat vol met heel oude bomen. Een leuke plek voor een picnic op een van de grote grasvelden. Nadeel: aankomend per schip is het nogal een steile klim van de kade naar de Dom. De trappen zijn te omzeilen, maar daardoor duurt de wandeling wel langer. Voor wie wat minder mobiel is, is een taxi aan te raden. Terug naar de kade is het wel goed lopen. Speyer ligt op de route naar Santiago de Compostela. Je vindt in de winkelstraat ook een levensgroot beeld van een pelgrim met wandelstok en jacobsschelp (het symbool waaraan de pelgrims herkenbaar waren). Indrukwekkende architectuur. De stad is schoon en prachtig onderhouden.

Gereisd Alleenreizend in Thu Jun 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Gezellige plaats

kinkymen100
    13-1-2017

2 dagen in Speyer geweest met vrienden voor het Techniek Museum Speyer en Tecniekmuseum Sinsheim. Speyer zelf heeft een zeer gezellig centrum. Restaurant ´Zur alten Munz´ is zeer sfeervol en uitstekende maaltijd en hier dan ook 2 avonden gegeten. Voor het uitgaan erna is 'Cafe Maximilian' aan te bevelen. Groot cafe waar ook gegeten kan worden en hier met mijn vrienden tot de kleine uurtjes gefeest.

Gereisd Met vrienden in januari 2017

Leuk ook met kerst

Jan
    9-3-2013

We zijn op 2e kerstdag in Speyer en ook dan is er nog een kerstmarkt. Het is er gezellig druk en de restaurants en cafe's zitten goed vol. Niet alle kramen op de markt zijn open maar je proeft nog wel de kerstsfeer. Speyer is een bijzonder interessante stad om doorheen te wandelen. Het belangrijkste gebouw is de Dom, die je al van ver kan zien. Hier moet je beslist naar binnen lopen dit is echt de moeite waard. Ook de St. Afra moet je gaan bekijken met zijn mooie beelden.

Gereisd Met vrienden in december 2012

Geweldig mooie kerk en museum in Spreyer

Bart
    19-11-2011

Ik had er nog nooit van gehoord, maar Spreyer is een mooie oude stad waar vooral veel Duitse toeristen op afkomen. De Dom is gigantisch groot en torent boven alles en iedereen uit! De huisjes in de binnenstad zijn echt authentiek en het luchtvaartmuseum is vanaf de snelweg goed te zien en ziet er indrukwekkend uit!

Gereisd Zakelijk in november 2011
Speyer scoort een 8,9 uit 10, op basis van 18 reviews