Vakantiehuis Neeltje

VakantiehuisWeer vandaag17°9°
Vakantiehuis Neeltje
9,2

7 reviews over Vakantiehuis Neeltje in het Nederlands

Heerlijk ontspannen en veel gezien en beleefd

Anja de Boer
27-9-2017

Het huisje is rustiek,gezellig en van comforten voorzien: als kokkerel kon ik me heerlijk uitleven en mistte natuurlijk niet de afwezige magnetron. De houtkachel in de woonkamer geeft, na een flinke wandeling door de prachtige natuur, nog een extra dimensie aan je vakantiegevoel: weg van stress, baan en verkeer.

Omgeving:ruig en weids. Steden: de dichtstbijzijnde is Daun, deze is gezellig en er zijn lekkere restaurants: tip: uitstekende Italiaan "Lo Stivale". Verder musea/ bioscoop (Duits Nagesynchroniseerd..)

supermarkten aanwezig.

De omliggende dorpen zijn ook allemaal een bezoek waard: of vanwege de schitterend natuur: heuvels/ bergen en de "Maaren""(vulkanische meren) en/of voor de historische bezienswaardigheden.

Aanrader: Burcht Eltz, spectaculair!!!

Tips: goede wandelschoenen en informeer naar de moeilijkheidsgraad van de wandelingen,: als je met de auto kiest om de toeristische route te nemen hou rekening met steile hellingen en haarspeldbochten !!

Tot slot: gastvrouw is zeer gastvrij en behulpzaam.

Het huis staat in een klein dorp, centraal gelegen tussen grotere plaatsen als Daun en Bitburg. Je kunt wandelen, fietsen vanuit het huis, er zijn veel bezienswaardigheden te bezichtigen en te ontdekken in de omgeving, kortom: er is voor elk wat wils! Het huis is comfortabel en knus en alles voor je natje en je droogje is in ruime mate aanwezig. Er zijn terrasjes aan verschillende kanten van het huis, heerlijk! En mocht je je boeken of e-reader vergeten zijn: je kunt hier je hart ophalen aan de boeken in het huis. Wij zijn vandaag teruggekomen na een verblijf van 5 dagen in huis Neeltje, wij hadden ons hondje ook bij ons. De weerstemperaturen haalden de 20 graden niet meer, maar toch konden we aan het eind van de middag nog lekker op een terras in het zonnetje zitten. Karin, de aardige eigenaresse van huis Neeltje, was zo nodig bereikbaar voor vragen enz.

Wij komen zeker terug!

Manon en Bas
6-10-2016

Een veels te kort bezoek voor deze prachtige plek. Omgeving is fantastisch en op relatief korte afstand van de oud Romeinse stad Trier. Ontzettend mooie wegen die zoals wij gemerkt hebben perfect zijn voor motorrijders. (Zelf geen rijders). Huis ligt in een prachtig dal en is ideaal gelegen net boven de meeste huizen in het dorp. Serene rust en elke ochtend een heerlijk balkon om van te genieten. Zeer hartelijke gastvrouw die voor alles open staat en veel informatie over de omgeving kan geven. Misschien iets over de wandeling? Het pad dat vlak achter het huisje omhoog gaat en je brengt naar de top van de berg/heuvel van Schutz. Pittig maar niet super lange weg omhoog naar het uitzicht is het meer dan waard. Rugzak mee gevuld met lekkers en je kan er de beste pickick houden die je ooit gehad hebt, staat bij ons nog op de planning!!

Heerlijk huis!

Eva en Robin
1-8-2016

Wij komen net terug van 4 dagen in dit vakantiehuis. Vriendelijk ontvangst door de eigenaresse. Na een korte rondleiding door het huis kon onze 'mini-vakantie' beginnen.

Het is een heerlijk huis, van alle gemakken voorzien en gezellig ingericht. Omdat het tijdens ons verblijf zonnig en warm was hebben we vooral gebruik gemaakt van het terras. Tot 's avonds laat buiten zitten met de ondergaande zon in ons gezicht: Fijn! Vooral de rust in het dorp viel op.

We hebben veel gewandeld door de omgeving: als je achter het huis omhoog gaat kom je al op schitterende plekken met prachtige uitzichten.

We zijn naar het Wilpark in Daun geweest (vooral de apen-kloof vonden we heel erg leuk!) en we hebben gerodeld van de zomer-rodelbaan.

Een fijne plek om vakantie te vieren en tot rust te komen.

Heerlijk ontspannen verblijf

Linda&Rein
29-5-2016

Wij zijn (helaas maar) 3 dagen geweest, hebben een heerlijk ontspannen verblijf gehad. Het huis is erg gezellig, huiselijk, ingericht en is van alles voorzien, inclusief vaatwasmachine en een houtkachel die een heerlijke warmte geeft. Voor 4 volwassenen zouden wij het aan de kleine kant vinden maar met 2 jonge kinderen is het perfect. De zeer vriendelijke eigenaresse is echter nog volop aan het uitbreiden dus wellicht is er over een tijdje wat meer ruimte. De bedden slapen heerlijk.Wij hebben gekozen voor Neeltje omdat hier onze 2 hondjes mee naartoe mochten en die hebben het ook heerlijk gehad. De tuin is geheel omheind dus ontsnapping was niet mogelijk en het huis heeft een echte 'struin tuin', de honden konden naar hartenlust snuffelen. Schutz is een klein dorpje en de omgeving is heel erg rustig. Voor onze boodschappen gingen we naar Daun, dat is 10 min. rijden. Wandelen kun je overal en in de omgeving zijn prachtige plaatsen en natuurgebieden om te bezoeken.

Gezellig, comfortabel en compleet

Femke & Raymond
20-4-2016

Neeltje is een lief en zeer smaakvol ingericht huis, van alle gemakken voorzien. De ligging is uitstekend, rustig dorp, mooie omgeving. Neeltje ligt direct aan wandel- en fietsroutes. De houtkachel verwarmt het hele huis, de elektrische kachels in badkamer en keuken zijn nauwelijks nodig. De bedden zijn uitstekend, we hebben geslapen zoals we dat thuis ook gewend zijn. De keuken bevat een vaatwasser, oven, magnetron, toaster, tosti ijzer en is bovendien licht en gezellig.

Er loopt een lange afstandsfietsroute door het dorp, waardoor het ook voor niet geoefende fietsers mogelijk is om op de pedalen deze prachtige streek te bekijken. In de heuvels rond Schutz zagen we veel wild en een rode wouw broedpaar. Ongerepte natuur, mooie beken en boshellingen. De dorpelingen zijn vriendelijk en maken graag een praatje. De ontvangst door de eigenaresse van Neeltje was zeer hartelijk. We voelden ons zeer thuis en komen zeker terug.

Fantastisch!

Johan en Marjolein
13-9-2015

Het is een fantastisch ingericht huis waarin we ons direct thuis voelden. De locatie is super, bijna tegen het bos aan gelegen waarin je goed kunt wandelen. In de omgeving verschillende (zwem)meren. De eigenaresse is een leuke vrouw! Ze is zeer gastvrij en weet allerlei leuke dingen over de omgeving.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Neeltje in Schutz ( Eifel ), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Neeltje zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.