Sankt Goarshausen

We hebben een aantal aanbieders voor Sankt Goarshausen voor je op een rij gezet:

Reviews over Sankt Goarshausen

Niet erg gezellig

Madeleine-C2,
    23-12-2015

Het is een klein plaatsje wat grotendeels langs de Rijn ligt. St Goar aan de overkant is wat leuker en heeft iets meer te bieden qua winkeltjes, hotels en restaurants. Voorbij het informatie centrum Loreley heb je een prachtig uitzichtpunt bij Berghotel auf der Loreley. Ook de burg Katz is prachtig maar is niet te bezoeken.

Gereisd met vrienden in augustus 2015

Rotsformatie Loreley

Rinus,
    6-4-2012

St. Goarshausen is een dorpje dat zijn bekendheid heeft te danken aan de prachtige omgeving met de burchten Katz en Maus, maar vooral aan de prachtige Loreleyrots langs de Rijn, de vooruitspringende rotsformatie vernauwd het Rijndal en veroorzaakt gevaarlijke stroomversnellingen in de rivier, vanaf de rots heeft men een schitterend uitzicht op de rivier en kan men het drukke, maar strak geleide scheepvaartverkeer op de rivier gade slaan.

Gereisd met partner in september 1991

De Loreley

Jan en Christien,
    19-2-2010

De Loreley is een hoge rots langs de Rijn waar volgens de legende een schone dame met haar mooie gezang schepen naar zich toe liet varen die vervolgens op de rots voeren. De Rijn maakt hier inderdaad een scherpe bocht.

Het uitzichtspunt geeft weliswaar mooie uitzichten op de Rijn, maar stelt eigenlijk weinig voor.

Gereisd met partner in juli 2006
Sankt Goarshausen scoort een 7 uit 10, op basis van 9 reviews