Goed nieuws! Alle Europese landen hebben nu code groen of geel. Lees hier wat dat betekent voor jouw vakantie.

Neustadt an der Weinstrasse

Vakantie in Neustadt an der Weinstrasse

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Neustadt an der Weinstrasse

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 8Gustav02-04-2014

Weinbaugemeinde

Die Größte Weinbaugemeinde Deutschlands mit ca. 53.000 Ew. Sehr gemütliche Altstadt mit Fussgaengerzone und vielen alten Fachwerkhaeusern. Der Markt am Samstag mit vielen Regionalprodukten. Ebenfalls sehenswert das Eisenbahnmuseum und das Hambacher Schloss.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in maart 2014

• 8jack07-01-2014

heel mooi wijnstadje

Neustadt an der Weinstrasse staat bekend als het centrum van de wijn aan de Weinstrasse. Van februari tot en met november is er elke week wel iets te doen dat met wijn van doen heeft. In september/oktober kun je genieten van de Neuer Wein, een belevenis op zich, vooral als je naar Weinbiet in Mussbach gaat. Mensen zijn gezellig, drinken de Nieuwe Wijn, eten er Zwiebelkuchen of Flammkuchen bij, maken muziek, zingen er wat bij, kortom heel gezellig. Bezoek een wijnkelder of sektkelder, de wijnen zijn van een goede kwaliteit en wat belangrijk is, niet duur. De omgeving leent zich prima voor een wandeling in het Pfalzerwald of bezoek het Hambacher Schloss om iets van de Duitse geschiedenis op te doen. Ga Saumagen eten zoals Helmut Kohl dat deed met al zijn bezoekers. Of ga naar Speyer, Techniekmuseum en de Dom.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2013

• 7Arie16-10-2013

Mooi stadje

Wij waren hier toen het al iets kouder werd, maar kan mij goed voorstellen dat je hier in de zomer leuk op de div terrassen kunt zitten.

• 1Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 2013

• 7Hugo25-06-2013

Oude binnenstad

In de oude binnenstad kan je leuk wandelen en er zijn veel restaurantjes waar je goed kan eten. Speciale Pfalzer gerechten staan aangeprijsd die ons niet direct kunnen bekoren.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2013

• 7Jan 08-03-2013

Maak een wandeling door het oude centrum

We zijn hier op 1e kerstdag dus de stad is wel uitgestorven. toch lukt het vrij makkelijk om een plek te vinden om koffie te drinken. Het is een gezellige plaats om door heen te wandelen, vele mooie oude gebouwen. We verblijven hier niet zo lang maar maken toch nog vele foto´s die het bekijken waard zijn.

• 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in december 2012

• 9van de vijer jacqueline14-07-2010

Goed gelegen om van daaruit te fietsen

Mooi aangenaam stadje. Leuke terrasjes en eetgelegenheden.

Gereisd met partner in juli 2010

• 8sleurink19-08-2008

Goed hotel

Mooi hotel in een mooie omgeving. Personeel zeer vriendelijk, mooie kamers. Eten is prima.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2008

• 8Willemijn12-07-2008

na 3 jaar er gewoond te hebben (in Hambach) kan ik wel zeggen, dat ik het een fantastische omgeving vind hebben, veel gezellige weinfeesten in de buurt, leuk oud stadje en vriendelijke mensen! ik mis het nog geregeld! Zum Wohl die Pfalz!

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving

Gereisd in juli 2008

• 7DDD17-03-2005

Leuke inkoopstad aan de rand van het immense Pfalzerwald. Gezellige verkeersvrije winkelstraat. Oud, klein centrum met vakwerkhuizen. In de directe buurt zijn Hambacherschloss, het Kurpark Pfalz en de vele kleine wijndorpen ten zuiden een bezoek waard. Goede en goedkope wijnen vindt men in het Winzergenossenschaft in het ortteil KÖningsbach.

• 7Cultuur

Gereisd in maart 2005