5,6

38 reviews over Camping Alter Bahnhof in het Nederlands

Basic camping

Geertrui
26-7-2018

De camping is niet echt een aanrader. Weinig charme. Wel leuk optreden van plaatselijke Elvis imitator op het moment dat we er waren. De foto's stellen de camping beter voor dan het is. Er is heel veel vaste bewoning. Speeltuigen zijn verouderd en er mag niet gevoetbald worden. Er loopt een openbare (geen drukke) weg door de camping dus daardoor minder veilig voor echt jonge kinderen. Wij waren er met drie gezinnen en er was best wat kritiek van de bewoners, we zouden teveel rommel maken en waren te lawaaierig en zo erg waren we echt niet. We kregen aanvankelijk per gezin maar 1 sleutel voor het sanitair en er was geen toiletpapier en het sanitair is ver lopen van het kampeerveld. Het sanitair is oud. Er is een rivier maar deze is breed en diep dus echt in spelen kan niet. Er werd ons dan gewezen op het feit dat er wel ergens een trapje was maar dat hebben we niet kunnen vinden. De animatie is zeer minimaal. Het is wel absoluut geen dure camping maar eerlijk moet ik toegeven dat we op het punt gestaan hebben om een andere camping te zoeken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

heerlijke tijd

Karel
9-7-2018

We waren in eerste instantie erg geschrokken van de negatieve verhalen. Het is ons alles meegevallen. Ja het is geen tig sterren Camping en ja er zijn ook jaarplaatsen waar je niet dood gevonden wilt worden. Echter er is wel een verandering zichtbaar. Plaatsen die vacant komen worden niet opnieuw een jaarplaats. En er wordt fors geïnvesteerd, maar net zoals Trier wordt ABC ook niet in 1 dag gebouwd. Het beheerders echtpaar is erg amicaal wat bij hem als Duitser wat lomp geïnterpreteerd kan worden daar hij soms wat Nederlands verhaspeld. Maar als er wat ontbrak werd het direct geregeld. Wij zaten in de grote sunseeker 1e rij vanaf het water. Rustige plek met voldoende privacy. Veel Nederlanders voor de kinderen leuk om aan te kunnen sluiten. Lekker kunnen zwemmen en vissen. Boodschappen doen in Trier...tanken in Luxemburg. Vanaf Wasserbillig naar Tier zit er na 1 km een erg leuk en lekker italiaans restaurant met eigen gemaakt ijs.

Gereisd met jonge kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Niet aan te raden

Nina
20-10-2017

De ligging is mooi, ruime plekken en vooral in het najaar. Er ligt wel vlakbij een doorgaande weg wat de nodige herrie geeft. Douches via hoge trap te bereiken. Sanitair erg gedateerd. WC's wel schoon. Douches veel schimmel en met muntjes a 70 ct voor 5 min. douchen. Bij de 2 wastafels met drukknop 5 sec warm water en weer opnieuw drukken. Camping geeft een rommelige indruk met veel vaste gasten met oude carvans. Veel achterstallig onderhoud. Afwasgelegenheid is echt niet meer van deze tijd, oud en primitief. Voor ons geen 2e keer.

Gereisd met partner in oktober 2017

Eenvoudige camping

mlcvangeffen
29-8-2017

Als je niet teveel eisen hebt is dit een leuke camping. Camping is aan het water. Sanitair is verouderd maar wel schoon en er is geen toilet papier aanwezig. Douchemunten zijn €0,70, hier heb je 5 minuten warm water voor. Wel lastig dat je een sleutel mee moet nemen als je naar toilet of douche wilt. Restaurant is geen aanrader, friet smaak goed, vlees gaat wel maar salade is ook alleen maar sla met een beetje dressing. Vooraan In Wasserbillig is een toeristeinformatie punt ( gebouw met veel kleurtjes) waar je een visvergunning kunt kopen voor €5,- per week. Ook veel informatie in het Nederlands verkrijgbaar. In Wasserbillig zijn veel tankstations waar je goedkoop kunt tanken, ook Lidl en Aldi zijn daar. Mooie fietsroute naar Trier. Een mooie wandeling gemaakt bij Kordel, starten bij burgt Rammstein. Langs de watervallen is super mooi. Echternach ligt ook dichtbij met een mooie fietspad daar naar toe. Eigenaar is Duits en zijn vrouw is Nederlands, vriendelijk personeel. WiFi is onderaan de trap het best, bij de caravan slecht bereik.

Gereisd met partner in augustus 2017

Absoluut nooit meer

René
28-8-2017

Ik heb maar 1 positief punt: mooie ligging aan een riviertje. We vertrokken al na 1 nacht, we hadden er 5 gepland

Het was hoogseizoen, dus overvol.. Te weinig en smerig sanitair Afwas mogelijkeid: te weinig plek en heel erg vies Douches: hoog boven de camping gelegen en bereikbaar via 2 stijle en lange trappen. Dat was dus eens maar nooit meer

Gereisd met partner in juli 2017

Johanna.
23-8-2017

Rustige schone camping , met een vriendelijk ontvangs. Heerlijk aan het water.

Gereisd met partner in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

mooie rustige plek, ook voor trekkerstenten

Anneriek
16-8-2017

De ligging van de camping is prachtig. Helaas voor onze GR5 route was de voetgangersbrug afgesloten voor langere tijd. Na Rosport liepen wij via Ralingen naar de camping in plaats van over de GR 5. We moesten een brug nemen, wat de eigenaresse in de mail wel genoemd had. Uiteindelijk konden we door naar Langsur te lopen de route alsnog in omgekeerde richting lopen. Het trekkersveldje is erg ver achterin, ver lopen als je 's nachts naar de WC moet. misschien 2 losse units achterin plaatsen? De slecht onderhouden caravans deden afbreuk aan de plekken die er leuk uitzagen. Banken op het trekkersveldje waar we konden zitten. Daar leuke mensen ontmoet en ook nog samen dingen ondernomen zoals met koffie ontbijten en later op de dag BBQ-en. Ook Trier met een bezoek vereerd. Het restaurant had een uitstekende keuken al was het interieur wat oubollig. De Wifi deed het helaas niet...Ondanks regen heel goed te doen en een gemoedelijke sfeer. De douche liep niet goed door, maar was goed warm.

Gereisd met partner in juli 2017

Fantastische Camping en zeer gezellig

Marjan
21-7-2017

De camping ligt prachtig aan het water, aan de overkant van het water is Luxemburg. Tomtom heb je echt wel nodig daar. Er is een terras en een restaurantje met een kleine kaart maar het eten was heerlijk. Ook was er mogelijkheid om verse broodjes te krijgen in de ochtend. het mooist sta je aan het water maar daar moet dan wel plek zijn natuurlijk. je kan er ook heerlijk pootje baden en zelfs naar de overkant zwemmen. De douche gedeeltes zijn boven aan de trap, wel met muntjes, dit zouden ze eigenlijk moeten veranderen. Ik vond het een heerlijke camping. Prijs is gunstig en in de omgeving is ontzettend veel te doen.

Gereisd met jonge kinderen in Wed Jul 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Ondergrens middelmatigheid, komen we terug? Neen.

Richard Vleugels
29-5-2017
  • sfeer: veel vaste plaatsen met tv-schotels en hekjes waardoor eerder "dorpssfeer" dan kampeersfeer ontstaat. Veel van de vaste plaatsen maken een sterk verwaarloosde en desolate indruk.
  • personeel/receptie: Nederlands sprekende mevrouw was erg vriendelijk, haar Duitse collega opgewekt gastonvriendelijk. Toen we onze tent opgebouwd hadden kwam hij uit het niets vragen stellen over het gebruikte grondzeil.....
  • plaats: direct aan de rivier, niet verkeerd. Nadelen: de plek om een kampvuur te maken/te bbq-en, was 7 meter bij onze plek vandaan. 2 avonden werd die gebruikt door een vriendelijke maar luidruchtige groep Belgen. Daarnaast respecteerden verschillende campinggasten onze privacy niet en liepen bij hun wandelingetje langs de rivier zowat door onze tent heen
  • sanitair: mwah,
  • restaurant: Imbiss-niveau met aardige prijs - kwaliteitsverhouding en vriendelijk personeel
  • omgeving: prima om uitstapjes te maken (Echternach/Trier) en vooral te wandelen)

Gaan we terug

• BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Alter Bahnhof in Metzdorf, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Alter Bahnhof zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.