Reviews over Mesenich

prachtige omgeving

Nel van der Most
    10-11-2017

Mesenich is een klein dorpje met heerlijke eetgelegenheden,

Het dorp is stil behalve met de kelderfeesten die zijn geweldig.

Mooi gebied om de wandelen en te fietsen.

Overal zijn er wijn ranken

Een echt wijnboeren plaatsje met kleine straatjes.

Jan Vriens
    2-10-2017

Een echt Moezelplaatsje met zijn kleine en smalle straatjes romantisch gelegen aan de rivier de Moezel.

Tevens waar ook enkele goede eetgelegenheden en pensions zijn.

Het enige min punt wat ik er over kan zeggen is dat er winkels zijn voor de nodige boodschappen.

Zeer gastvrij

Rene Kwast
    23-8-2017

Het kleine dorp Mesenich, rond de 300:inwoners, doet middeleeuws aan. Veel bebouwing is nog in originele staat. Wel wordt het dorp opgevrolijkt door veelal rode bloemen. Er zijn diverse restaurantjes waar je goed kunt eten en waar je je direct op je gemak voelt. Alteepping in de Zehnthofstrasse 2 is onze favoriet. Daarna nog een afzakkertje halen bij Robert Servazy, bovenin het dorp. Inmiddels veel dorpelingen leren kennen. Zeer gemoedelijke en eerlijke mensen. Aanraders: Karnaval in februari, Weinlagenfest in mei, Weinfest begin augustus, Kellerkirmes in september en oliebollen op 31 december bij Alteepping.

Leuk klein plaatsje aan de Moezel

Marielle
    22-8-2017

Enkele goede restaurantjes, gezellig gelegen aan de Moezel. Prachtig om door heen te wandelen. Je gaat terug in de tijd, veel ouderwetse kleine tractoren, vakwerkhuisjes en smalle straatjes. We kwamen per toeval bij een wijnkelder uit die geopend was. Erg gezellig en lekker verkoelend, omdat het buiten 34 graden was. Heerlijke wijn gedronken. Vlakbij ligt camping Mesenich, een erg fijne camping aan de Moezel.

Heel erg leuk, mooie omgeving.

D.Bakker
    24-2-2017

Voor jonge kinderen is Mesenich en omgeving erg leuk. Voor oudere kinderen is er te weinig vertier in de directe omgeving. Dan moet je meer kilometers maken. Dit geeft ook niet. Als je het maar weet.

Mesenich scoort een 8,3 uit 10, op basis van 96 reviews