Vakantiehuis Alte Schule Malberg

Meer vakantiehuis info

57 reviews over Vakantiehuis Alte Schule Malberg

• 2018
    9Miso25-10-2018

Heerlijk! (Alte schule 1)

Heerlijk verblijf in appartement op begane grond. Tiptop schoon, compleet, lekker haardje, mooie badkamer, altijd parkeerplek. We hadden bovenburen. Geen last van gehad (ondanks houten vloeren). Eerdere recenties over ‘onvrij’, zijn achterhaald. Er hangt een dik gordijn. Binnen een kwartier in Bitburg voor meer keus aan winkels en restaurants. Voor echte stadsmensen wat minder geschikt. Dorpje is heel erg stil en ook in Kulburg (1,5 km) is niet veel te doen.

Gereisd met partner in oktober 2018

• Oude reviews

9Suzanne14-03-2016

Fantastisch genoten in prachtige oude school

Een heerlijke week gehad in de Alte Schule. De school is gelegen in een prachtig dorp dat wordt gedomineerd door het mooie slot Malberg wat ook bezichtigd kan worden. Er is zelfs een cafeetje. Het winkeltje in het dorp is erg handig en de mensen zijn super vriendelijk en verkopen naast de gebruikelijke producten ook heerlijke verse taarten. De school is gelegen in het centrum van het dorp met achter het huis een romantisch kabbelend beekje. Door het mooie weer konden we zelfs even genieten van het terras en het tuintje met uitzicht op het slot. De school zelf is ruim en heeft nog authentieke details, ik zie de jasjes van de schoolgaande kinderen al hangen aan de haakjes op de gang. De benedenwoning was ruim en knus, gezellige avonden met de openhaard en genoten van de luxe in de woning. Aan alles is gedacht, de kastjes waren zelfs gevuld met koffie, thee, olie, suiker, etc. We hadden mazzel, de bovenwoning werd tijdens onze aankomst schoongemaakt en ook hier mochten wij even kijken. De bovenwoning is nog groter en prachtig ingericht. Wellicht leuk voor de volgende keer. Want wij komen zeker terug!

Gereisd met partner in maart 2016

• 7Egbert08-03-2016

Prachtig authentiek gebouw in armoedige omgeving

De Alte Schule is samen met de kerk en de burcht misschien wel het mooiste gebouw in dit armoedige dorp. Wandelend door de straten waan je je in Oost Europa. Nee het dorp nodigt absoluut niet uit om vakantie te vieren. De bossen die grenzen aan het dorp lopen allemaal omhoog, dus je moet van klimmend wandelen houden. In het huis, wij huurden appartement 2, is alles goed voor elkaar. Er ontbreekt niets en ook het contact met de eigenaresse is prettig en informeel. Je ziet dat de eigenaren begaan zijn met hun woning, complimenten hiervoor. Nadeel zijn de oude houten vloeren waardoor je niet ontkomt aan het creëren van geluidsoverlast in het bovenste appartement en op de trap. De optie om de hele dag op Croqs te lopen die beschikbaar worden gesteld, vinden wij zelf geen fijn idee. Mocht je privacy op prijs stellen is het tweede appartement niet aan te raden wanneer het onderste appartement verhuurd is. De badkamer bevindt zich bovenaan de eerste trap waar een stalen hek met spijlen is gemonteerd om het appartement een eigen opgang te geven. Mochten er gasten van het eerste appartement beneden in de hal lopen en je wilt niet gespot worden (op weg van je badkamer naar de slaapkamer op de tweede of derde verdieping) dan dien je te wachten tot je schijn privacy terug is. Overigens kun je wanneer het stalen hek is afgesloten eenvoudig over de trapleuning er langs glijden zodat je door kan lopen van het eerste naar het tweede appartement.

Gereisd met jonge kinderen in maart 2016

• 9Remco en Sandra10-02-2016

Geweldig ! Zeker aan te raden!

Super appartement! Van alle gemakken voorzien. Wij zijn met de carnaval geweest en heerlijk de houtkachel aan gehad. Je voelt je er heerlijk thuis en omgeving is prachtig! Alles is schoon, bedden liggen lekker, veel ruimte etc! Ook goede communicatie met de eigenaar en je kunt ze alles vragen. Het appartement is nog mooier als op de plaatjes. Wij zeggen: gewoon doen! Fijne vakantie !

Gereisd met partner in januari 2016

• 9Fam. Ter Steege17-01-2016

Heerlijk ontspannen

Het appartement is ruim en van alle gemakken voorzien. Wij voelden ons er heel snel thuis en hebben genoten van een heerlijke week. Trier, Bernkastel-Kues, Meerfelder Maar, etc op zeer korte afstand.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2016

• 10Familie Verdyck09-11-2015

Herfst in Malberg

Het Vakantiehuis Alte Schule Marlberg is zeer goed gelegen in een rustig dorp. Buiten stappen en je kan gaan wandelen, in de herfst, prachtig daar met al die mooie kleuren. Binnen is het ruim, netjes en huiselijk ! We hebben genoten.

Gereisd met partner in november 2015

• 10Helma en Jur Schuitema26-10-2015

Fantastisch !

Wij 65 plussers hebben ontzettend genoten in de Alte Schule in Malberg van 20 september tot 10 oktober Het is een geweldig mooi , groot en luxe appartement ,met een prachtig uitzicht op de kerk , geweldig het luiden van de kerkklokken . De Nederlandse tv zenders en wifi vonden wij een groot pluspunt voor de avonduren .Ook de plaatselijke bakker was een feest elke dag weer andere lekkere Torten en Kuchen ,het was zo gezellig een praatje met Edith de bakkersvrouw te maken , we kwamen van alles te weten . Wij hebben veel informatie uit het boek gehaald en de 14 mooiste bezienswaardigheden hebben wij allemaal bezocht . Trier ,Luxemburg ,Echternach, Bernkastel Kues , Traben Trarbach, Kronenburg, Bad Munstereifel, Cochem ,Blankenheim enz. enz. prachtige autoritten binnendoor ! Je kunt ook mooie wandelingen ,maar dat zouden wij liever in de zomer doen. Het was onvergetelijk en wij hebben 3 weken prachtig weer gehad !!! We zullen de Alte Schule missen en de kerk. !

Gereisd met partner in oktober 2015

• 9LKilian20-05-2015

Een heerlijk groot en sfeervol vakantiehuis!

Wij hebben genoten van ons verblijf in de Alte Schule II (eerste en tweede verdieping). Het is een heel ruim huis, zeer sfeervol ingericht en van alle gemakken voorzien. Malberg is een klein en rustig dorp. Er is een kleine dorpswinkel waar ze de belangrijkste levensmiddelen verkopen en bijv. ook heerlijke zelfgemaakte taart. In Kyllburg (5 autominuten) zijn twee supermarkten. De kinderen hebben zich goed vermaakt met het aanwezige speelgoed, in het speeltuintje en op het autovrije kerkplein. In de omgeving kun je heerlijk wandelen en er zijn diverse dieren/pretparken in de buurt. Wij waardeerden de plezierige communicatie met en de goede bereikbaarheid van de verhuurder.

Gereisd met jonge kinderen in april 2015

• 10J.Groote19-10-2014

Heerlijk bijkomen in Alte Schule Malberg

Een heel erg fijn, ruim, appartement, zeer compleet én gezellig ingericht. Heerlijke open haard, goede bedden. Het huis is echt schoon en fris. Het dorp is niet heel bijzonder, maar er is zoveel leuks in de buurt! Het is erg rustig, zelf nog nooit ergens zo lekker diep geslapen op een vakantie-adres. De eigenaars zijn erg hartelijk en heel behulpzaam. Kortom, een echte aanrader!!!! De speeltuin achter het huis en het pleintje voor het huis zijn leuk om te spelen voor kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2014

• 9Pieter13-10-2014

Praktisch vakantiehuis in een mooie omgeving

Samen met onze zoon (1 jaar) hebben we volop genoten van het huis en de omgeving. Het huis is van alle gemakken voorzien en de omgeving leent zich zeer goed voor korte of langere uitstapjes. Voor de deur starten er verder diverse wandelingen en in een dorp is een klein winkeltje aanwezig met basisartikelen (brood e.d.).

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2014

21 tips over Vakantiehuis Alte Schule Malberg

• Carol, 13-05-2014

Wij waren aangenaam verrast door het muizenvallenmuseum. Een ontroerende geschiedenis over een aantal dorpen.

• Peter den Dekker, 12-04-2014

Breng je wandelschoenen! Wandelen kun je gewoon door de voordeur uit te lopen. Wij hebben veel gewandeld en ook in de regen, en dan is het huis heerlijk gezellig om in terug te keren.

• Julia, 26-10-2013

Er zijn heel veel verschillende fietsroutes in de omgeving. Wij hebben twee keer met de kinderen een deel van het Kylltall fietspad gedaan (totale lengte 130 km). Dat loopt af en dan kun je dat prima naar beneden fietsen (niet heel erg steil) en terug met de trein. De route is zeer goed bewegwijzerd en de vertrektijden van de trein kun je op internet makkelijk vinden. Reserveer alleen wel wat tijd voor de kaartjesautomaat, dat gaat vrij langzaam, maar het is de moeite waard.

0 vragen over Vakantiehuis Alte Schule Malberg

Vakantiehuis info