Camping Landal Sonnenberg

7.8Goed

Duitsland, Rheinland Pfalz, Leiwen (Moezel)

7.8Goed

• 6.9Eetgelegenheden
  • 8.8Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Landal Sonnenberg voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info

Landal Sonnenberg ligt verscholen in de bossen in Duitsland. Het indoorspeelparadijs en het zwembad zijn favoriet bij de kinderen. Het vermaak en de animatie is wel voornamelijk op wat jongere kinderen gericht. Bezoek steden als Trier of Luxemburg, ga een middag rodelen of kijk je ogen uit in het vliegtuigmuseum.

108 reviews over Camping Landal Sonnenberg

• 2018
    10Marrie0616-09-2018

Geweldig leuk park voor gezin met jonge kinderen!

Wat een leuk park! De weg omhoog naar het park geeft trouwens een geweldig uitzicht. We stonden met onze caravan op plekje 105 wat precies midden op het pad was tussen het sanitairgebouw en de enorm grote buitenspeeltuin. Het had comfortabeler geweest met een gras ondergrond maar het viel te doen. Sanitair was schoon en netjes. Het zwembad was echt leuk voor ons 3,5 jarig zoontje. Een leuk glijbaantje, stroomversnelling, plekken waar dan grote bubbels opkomen etc. Ook het indoorspeelparadijs was bij slecht weer een uitkomst en zeer groot. Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Met iets oudere kinderen zou je ook nog kunnen midgid golfen, bowlen of het leuke klimparcours door de boomtoppen kunnen doen. Enige minpuntjes waren dat er af en toe te weinig personeel was en dat je met je wasmand vol vuile was door het restaurant moest lopen langs mensen die zaten te eten om bij de wasmachines te komen. Maar wij komen zeker terug!

• 8Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• 8Familie19-08-2018

Prima vermaakt

Mooie camping, wel harde grond maar met rotsharingen geen probleem. Sanitairgebouw mooi, beetje apart ingedeeld, bij de wc’s zijn ook 2 wc’s waar een wastafel bij zit, bij de wasruimte heb je douche met een wastafel die zijn erg fijn. De familiedouche zijn 2 kleine badkamertjes, met een douche, wc en wastafel. Enige wat we daar misten was een extra douchekop. Onze zoon vond vooral de (binnen)speeltuin erg Leuko en ook het zwembad viel in de smaak. Het restaurant is simpel en we werden met de bingo op een gegeven moment een soort van weggewerkt, dat was erg jammer. De snacktruck viel wel erg tegen, bestelling niet compleet en de friet was gewoon slappe hap. Wij hebben ons verder in ieder geval prima vermaakt en gaan zeker nog een keertje terug.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Marieke30-07-2018

Super vakantie!

Super vakantie gehad op Landal Sonnenberg! Leuk binnenzwembad en fantastische binnen en buitenspeeltuin.

Sanitair echt keurig en fris! Wordt goed bijgehouden.

Restaurant a la carte met lunch en bollo buffet waren prima! De pizza's daarentegen vreselijk. Van de 3 pizza's 1 verbrand en 2 te zacht. Foodtruck met friet en snacks leuk, maar als het druk is wordt de friet er te snel uitgehaald dus niet echt gaar.

Camping is een prima uitvalsbasis naar steden als Trier, Bernkastel en Luxemburg. Gondwana ook echt een leuk uitje met dino fans.

Geen buitenbad op de camping maar vlakbij (halverwege de berg) een superbuitenbad en helemaal niet duur.

Ook een mooie wandelomgeving. Langs de huisjes naar de hertenweide lopen is een aanrader.

Helaas amper gras te bekennen op de camping, keiharde ondergrond waar je geen tentharing in krijgt.

Maar echt een onvergetelijke vakantie gehad, kan iedereen deze camping aanraden!

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Marieke21-05-2018

Leuk!

Leuke gezellig camping en zeer geschikt voor jonge kinderen. Leuk zwembad (wel een enorm chagrijnige badmeester) en een binnenspeeltuin. Wij zaten op de onderste rij. Hadden door de vele bomen weinig en pas laat zon. Bij een enorme regenbui heeft de voortent blank gestaan doordat het water naar beneden stroomt vanaf de bovenste rijen. Laatste avond veel last gehad van luidruchtige dronken Duitse buren (feestje tot half 4 en een hond die om 7 uur alles bij elkaar blaft). Gelukkig waren zij er maar een weekend en hebben we voor de rest genoten van het lekkere weer, de leuke camping en de prachtige omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 9Hildegard08-04-2018

Geweldig sanitair, wel wat te druk

Heel fijn sanitair, goed verwarmd (met vloerverwarming!), heel netjes en alles is voorzien: toiletpapier, handzeep en droger. In het winter- en voorseizoen als de buitenkranen dicht zijn, zijn er te weinig afwasbakken. Deze camping lijkt me heel geschikt voor gezinnen met kinderen. Als koppel alleen vind ik het wel wat te druk, wij hebben geen gebruik gemaakt van bv. het zwembad. Toegang via de berg is wel wat griezelig met de caravan, maar onderweg heb je wel een prachtig uitzicht!

Gereisd met partner in april 2018

Gereisd met partner in januari 2018

• Oude reviews

8Jaco Peele21-08-2017

Super vakantie

Wij hebben in augustus 2 weken op deze camping gestaan, samen met onze kinderen van 10, 5, 4 en 1 hebben wij een top vakantie gehad. De camping ligt erg mooi bovenop een berg, heeft voldoende / veel faciliteiten (binnen zwembad, binnen speeltuin, verschillende buiten speeltuinen, klimpark, midget golf, bowlen, hertenweide etc.) en Nederlands sprekende animatie medewerkers, wat vooral voor de kleinere kinderen de drempel verlaagde om ook mee te doen. Halverwege de berg ligt een prachtig buitenband waar je tegen een leuke prijs leuk kan zwemmen. Ook de omgeving heeft veel te bieden met mooie plaatsen als Trier en Cochem maar ook kan je in de buurt rodelen of bijvoorbeeld het vliegtuig museum bezoeken.

De camping zelf bestaat uit een aantal plateaus ik zou adviseren om te boeken in het straatje van het wc gebouw dan zit je lekker centraal, het wc gebouw vonden wij ook erg netjes en werd goed schoongemaakt. de plaatsen waren goed, en de ondergrond was gras of gravel waardoor je haringen soms iets moeilijker in de grond gaan. vanuit de camping kun je zo het bos in wandelen wat deze camping ook geschikt maakt voor mensen met honden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 7Arlène08-08-2017

camping prima, gehuurde staancaravan waardeloos

Nette omgeving, binnenbad, speeltuin en klimbos erg leuk voor kinderen. Restaurant was onderbezet dus de obers liepen echt te rennen om alles te bedienen. Bij de take out, liep de tijd vaak erg op. Zielig voor de families met jonge kinderen want zij hebben niet het geduld om 30 minuten of meer te wachten. De staancaravan die wij hadden gehuurd was erg gedateerd. De wc stonk naar oude mannetjes pis, en de slaapkamer rook erg naar schimmel. Dit kwam omdat de wc niet goed van onderen was gekit en ook de douchebak was niet echt goed gekit. Verder was alles keurig aanwezig voor 4 personen. Bak, servies, bestek. Het was er allemmal. Ook de kurketrekker was er. De matrassen waren veel gebruik dus je voelde de veren door de matrassen heen. Voor een rug patient als ik, heb er slecht op geslapen . Die oude muk mogen wel eens vervangen worden. Conclusie...prima omgeving maar vervang die achterstalende stacaravans,

• 4Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 7ben de koning26-06-2017

voor herhaling vatbaar

wij komen hier al 10 jaar op deze camping en het bevalt nog steeds prima. de eerste paar jaar middels een stacaravan. echter later vanwege de schoolvakanties met de vouwwagen. En dit is heerlijk, we hebben inmiddels verschillende plekken gehad hieronder een klein stukje per plek C26 een leuke plek direct aan het hoofdpad, en gelijk aan achterzijde van het toiletgebouw. plek is niet al te groot schaduwrijk en gezien het het hoofdpad betreft komen er vaak mensen/ autos voorbij. wij vonden het niet hinderlijk maar juist gezellig maar doe je bijv veel aan badminton of iets dergelijks dan kan dit wat laster zijn. C14 ,C13 net 1 veld lager redelijk open veld toch wel wat meer vaste klanten die hier ook ieder jaar terugkomen in dezelfde periode. dus ook wat meer aanspraak als je daar behoefte aan hebt, plek is voldoende groot voor grote tent ,vouwwagen, caravan daarintegen kan echter alleen dwars staan ivm de diepte van de plekken

• 7Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 5Michael19-10-2016

Nooit meer

Wij hadden een zonnige plek aangevraagd. Nou stonden wij er in de herfstvakantie en dus niet heel veel zon, maar toch... De camping heeft ook een honden beleid zeggen ze. Nou, het beleid is dat er geen beleid is. Heb nog nooit zoveel honden op een camping gezien! Tot overmaat van ramp werd ikzelf nog gebeten door een redelijk valse hond die werd vastgehouden door een jochie van 9. Toen de hond mij aanviel greep wel de moeder in, maar het kwaad was al geschied. Geen excuses of wat dan ook. Naar de receptie gelopen mijn beklag gedaan, maar Landal heeft er niets meegedaan. Deze typische tokie camping en zijn personeel hoef ik nooit meer naar toe!

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2016

Camping Landal Sonnenberg info

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • Voorzieningen voor minder validenAanwezig, Kamer geschikt voor blinde gasten, Kamer geschikt voor gasten in een rolstoel, Kamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Eten en drinkenDiner, Lunch
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans, Nederlands
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Landal Greenparks

• ZwembadAanwezig, Barrièrevrije toegang, Binnenzwembad, Jacuzzi, Verwarmd, Zwembad

• Animatie programmaKids Club (10-13 jaar), Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar), Youth Club (vanaf 14 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin
  • Verblijf voor kinderenGratis

• Soort gerechtenAziatisch, Diabetische gerechten, Duits, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lunchpakketten, Regionaal, Steaks, Vegan, Vegetarisch, Vietnamees
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiBij het zwembad, Gehele hotel, Lobby, Op de kamer

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • JacuzziAanwezig
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • ReceptieAanwezig, Express check-in & check-out, Late check-out mogelijk, Vroege check-in mogelijk
  • Room ServiceBeperkt menu
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesInformatie voor trips, Kluis, Krant, Post service, Schoenpoetsservice, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Infrarood sauna

• Reservering voor parkerenNiet verplicht