let op met de reviews die hier geplaatst zijn

Review geschreven door Joeri

let op met de reviews die hier geplaatst zijn

Joeri,
18-2-2017

De ligging van de camping in de omgeving is prima, uitstapjes in de omgeving zijn allen goed te bereiken. Zeker ook de diverse bezienswaardigheden net over de grens in Luxemburg. Ik ben een vervend mountainbiker en heb me prima vermaakt in de omgeving!

De Camping zelf is in mijn beleving echter niet zo fantastisch als de reviews hier allemaal doen vermoeden... Als je goed kijkt zijn de reviews hier allemaal binnen een paar dagen geplaatst. Deze reviews zijn geplaatst n.a.v. een Facebook oproep van de vaste gasten en zijn in mijn beleving absoluut niet maatgevend.

Bij ontvangst op de camping kan je je aanmelden bij de imbiss, van hieruit wordt je doorverwezen naar een vaste bewoonster, zij handelt bij aankomst de reserveringen af en wijzen je je plaats. Bij reserveren is een aanbetaling niet nodig, men verwacht echter bij aankomst dat je volledig betaald (had ik nog niet eerder meegemaakt). Daarmee wordt in mijn beleving voorkomen dat mensen vroegtijdig toch willen vertrekken...

De overnachtingsprijs is echt bijzonder laag, zelfs gezien het feit dat een douche €0,50 kost.

De camping bestaat echter voor 95% uit vaste bewoners. Dit zijn zeer veel veel Nederlandse gezinnen die hier al jaren komen, echt een vaste kliek. Alle sta caravans zijn helemaal met hutjes en overkappingen ingebouwd. Het onderhoud hiervan laat echt te wensen over en komt super slordig over. Bij de eerste aankomst met het uitzicht vanaf de weg schrokken wij serieus en hadden we gelijkt zoiets van "oeps, waar belanden we nu..."

De eerste avond hebben we gegeten binnen bij de Imbiss (slecht weer), hier blijkt gewoon gerookt te mogen worden. Om die reden is dit met een jong gezin niet echt een ruimte waarin je wilt verblijven. Wij hebben ons eten dan uiteindelijk ook meegenomen en bij de caravan opgegeten.

De indeling van de veldjes voor tour gasten zijn relatief klein en daardoor staan de caravans en tenten behoorlijk op elkaar. Bij ons was het op een gegeven moment ook niet meer mogelijk het veld af te komen ook als hadden we naar huis gewild omdat de ingang van het veld gewoonweg werd geblokkeerd.

De oude garde van de vaste bewoners zijn best vriendelijk en amicaal, er wordt netjes gedag gezegd en maken zo nu en dan een praatje.

De jonge garde echter houden wel van een feestje, overal en nergens op de camping staan dan ook regelmatig veel te hard muziek aan en dat houd over het algemeen simpelweg tot diep in de nacht aan. Na een hele dag bierdrinken van deze gasten valt hier ook geen normaal woord meer mee te wisselen en krijg je serieus een grote mond als je vraagt of de muziek wat zachter mag gezien het tijdstip. Diverse nachten spookten deze jongeren over de camping en klopten op tenten en caravans. Niet echt wenselijk als je lekker met een jong gezin ligt te slapen.

De Duitse camping eigenaar kreeg het in beginsel niet voor elkaar om deze jongeren in toom te houden. Na veel aandringen ging hij 's avond op de camping patrouilleren. vanaf dat moment ging alles een stuk beter.

Het naastgelegen zwembad is van de gemeente, hier moet dus apart voor betaald worden. Het zwembad mist hier en daar wat onderhoud, maar is een serieus leuk bad voor de kinderen. Tevens kan er prima baantjes getrokken worden. Met de ligweide erbij kan hier met mooi weer prima vertoeft worden.

De douch voorzieningen zijn recent opgeknapt met een likje verf, en worden dagelijks schoon gehouden. Ze zijn echter voorzien van douchegordijnen (vinden wij altijd een beetje vies).

De toilet ruimtes zijn allemaal nieuw betegeld en prima ingericht. WC-papier zelf meenemen.

Hierbij geld wel dat de jongeren hier regelmatig een grote puinhoop van maken en dat hier zowel door de ouders als de eigenaren bijna niet tegen opgetreden wordt.

Al met al een camping met potentie, de vaste campinggasten hebben het hier echter boven de eigenaar voor het zeggen en verzieken het voor een hoop anderen.

Voor ons betekend dit dat we hier niet meer naar terug zullen keren.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016