Camping Gaytal

Camping met 2 gezichten

AM
3-10-2017

Positief

Mooie plaatsen, als je geluk hebt. Wij hadden januari al geboekt en werden op een donker, vochtig plekje tussen de vaste gasten gezet. Na bemoeienis van deze vaste gasten hadden we na 1.5 uur eindelijk een plekje op het trekkersveld. Dit veld heeft mooie plaatsen, wel veel oneffenheden en ligt langs de provinciale weg.

Veel kinderen om mee te spelen.

Vaste gasten aardig.

Zwembad mooi, maarrrrrrrr zie de negatieve punten.

Animatie kwam laat opgang, maar was wel goed.

Negatief

Zwembad heeft geen duidelijke betaalregels en de badmeester doet maar wat. Lijkt een aardige bijverdienste te willen hebben. Let ook slecht op. Laat regelmatig zaken escaleren. Wat de veiligheid niet altijd ten goede komt. Zwembad is van de gemeente en de beheerder van de camping geeft niet thuis.

Sanitair verouderd, wc papier mee en turbo douchen voor 50 cent.

Anarchie op de camping, Beheerder, aardige man, maar heeft vooral oog voor zijn restaurant en niet voor de camping. Planning wordt bijv. door ouder echtpaar op papier gemaakt. Alles voor de lieve vrede. Vaste gasten draaien het programma.

Toen wij vertrokken waren net een stel jongeren met megaspeakers gearriveerd en op het speelveldje gezet. We hadden niet het idee dat daar veel controle op was.

Er is een flinke knokpartij 's nachts tussen vaste campinggasten geweest. Geen beheerder te zien.

Veel regen.

De ligging van de camping in de omgeving is prima, uitstapjes in de omgeving zijn allen goed te bereiken. Zeker ook de diverse bezienswaardigheden net over de grens in Luxemburg. Ik ben een vervend mountainbiker en heb me prima vermaakt in de omgeving!

De Camping zelf is in mijn beleving echter niet zo fantastisch als de reviews hier allemaal doen vermoeden... Als je goed kijkt zijn de reviews hier allemaal binnen een paar dagen geplaatst. Deze reviews zijn geplaatst n.a.v. een Facebook oproep van de vaste gasten en zijn in mijn beleving absoluut niet maatgevend.

Bij ontvangst op de camping kan je je aanmelden bij de imbiss, van hieruit wordt je doorverwezen naar een vaste bewoonster, zij handelt bij aankomst de reserveringen af en wijzen je je plaats. Bij reserveren is een aanbetaling niet nodig, men verwacht echter bij aankomst dat je volledig betaald (had ik nog niet eerder meegemaakt). Daarmee wordt in mijn beleving voorkomen dat mensen vroegtijdig toch willen vertrekken...

De overnachtingsprijs is echt bijzonder laag, zelfs gezien het feit dat een douche €0,50 kost.

De camping bestaat echter voor 95% uit vaste bewoners. Dit zijn zeer veel veel Nederlandse gezinnen die hier al jaren komen, echt een vaste kliek. Alle sta caravans zijn helemaal met hutjes en overkappingen ingebouwd. Het onderhoud hiervan laat echt te wensen over en komt super slordig over. Bij de eerste aankomst met het uitzicht vanaf de weg schrokken wij serieus en hadden we gelijkt zoiets van "oeps, waar belanden we nu..."

De eerste avond hebben we gegeten binnen bij de Imbiss (slecht weer), hier blijkt gewoon gerookt te mogen worden. Om die reden is dit met een jong gezin niet echt een ruimte waarin je wilt verblijven. Wij hebben ons eten dan uiteindelijk ook meegenomen en bij de caravan opgegeten.

De indeling van de veldjes voor tour gasten zijn relatief klein en daardoor staan de caravans en tenten behoorlijk op elkaar. Bij ons was het op een gegeven moment ook niet meer mogelijk het veld af te komen ook als hadden we naar huis gewild omdat de ingang van het veld gewoonweg werd geblokkeerd.

De oude garde van de vaste bewoners zijn best vriendelijk en amicaal, er wordt netjes gedag gezegd en maken zo nu en dan een praatje.

De jonge garde echter houden wel van een feestje, overal en nergens op de camping staan dan ook regelmatig veel te hard muziek aan en dat houd over het algemeen simpelweg tot diep in de nacht aan. Na een hele dag bierdrinken van deze gasten valt hier ook geen normaal woord meer mee te wisselen en krijg je serieus een grote mond als je vraagt of de muziek wat zachter mag gezien het tijdstip. Diverse nachten spookten deze jongeren over de camping en klopten op tenten en caravans. Niet echt wenselijk als je lekker met een jong gezin ligt te slapen.

De Duitse camping eigenaar kreeg het in beginsel niet voor elkaar om deze jongeren in toom te houden. Na veel aandringen ging hij 's avond op de camping patrouilleren. vanaf dat moment ging alles een stuk beter.

Het naastgelegen zwembad is van de gemeente, hier moet dus apart voor betaald worden. Het zwembad mist hier en daar wat onderhoud, maar is een serieus leuk bad voor de kinderen. Tevens kan er prima baantjes getrokken worden. Met de ligweide erbij kan hier met mooi weer prima vertoeft worden.

De douch voorzieningen zijn recent opgeknapt met een likje verf, en worden dagelijks schoon gehouden. Ze zijn echter voorzien van douchegordijnen (vinden wij altijd een beetje vies).

De toilet ruimtes zijn allemaal nieuw betegeld en prima ingericht. WC-papier zelf meenemen.

Hierbij geld wel dat de jongeren hier regelmatig een grote puinhoop van maken en dat hier zowel door de ouders als de eigenaren bijna niet tegen opgetreden wordt.

Al met al een camping met potentie, de vaste campinggasten hebben het hier echter boven de eigenaar voor het zeggen en verzieken het voor een hoop anderen.

Voor ons betekend dit dat we hier niet meer naar terug zullen keren.

Oude reviews (archief)

Heerlijk vakantie vieren

Peter Spierings
27-10-2016

Heerlijke camping in een schitterende omgeving. Lekker dicht bij de natuur met leuke winkel-gelegenheden in de omgeving. Zeker voor herhaling vatbaar...

Onvriendelijk personeel

Mika
31-8-2016

Bij aankomst door de eigenaar de camping opgestuurd waar wij ons moesten inchecken. Op de camping is geen receptie te vinden, waardoor wij op de camping parkeerden om terug te gaan naar de eigenaar. Maar nog voordat we konden uitstappen, kwam een Nederlands sprekende mevrouw op ons afgestormd met de vraag hoe we het 'in onze kop' haalde om de receptie voorbij te rijden. Als criminelen werden we snauwend en onvriendelijk (typisch Duits) te woord gestaan en moesten per direct betalen. Waarbij de prijs overigens hoger lag dan op de website stond. Maar omdat we geen zin hadden om onze lange rit te hervatten, hebben we ons verlies geaccepteerd. Naast dat de prijzen op de website niet kloppen, ontbreekt ook de gratis wifi (2 euro p.u.). Ook stroom was niet mogelijk, terwijl de website zegt van wel. Later bleek dat de receptie verstopt was in de privécaravan van deze mevrouw. Voor vriendelijkheid hoef je hier niet te komen.

voor herhaling vatbaar.

fam steenwinkel
7-8-2016

Leuke camping in prachtige omgeving voor een super prijs. Rustige camping met zwembad ernaast. Genoeg te doen in de omgeving voor leuke uitstapjes. Wij hebben genoten en komen zeker terug.

Gezellige camping

Sanne
26-6-2016

Het is een gezellige camping met een mooi zwembad. Je kan er goed eten in het restaurant. Dichtbij is er ook genoeg eetgelegenheid

Gezellige sfeer

Thierry van Kempen
26-6-2016

Veel bier drinken in de kneipe en n mooi zwembad wat wil je nog meer :p

Mooie camping met mooi nieuw sanitair .. en goed restaurant waar je heerlijk kunt eten voor een "schappelijke prijs".. Hier komen we vaker terug, bevalt ons prima daar.....

Heerlijke omgeving

Steven Kroon
26-6-2016

Betaalbaar en geweldig eten bij Christian

leuke plek

anique van kempen
26-6-2016

Kom er al heel mijn leven met veel plezier dit jaar is alles vernieuwd dus kunnen we er deze zomer weer tegen aan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Gaytal in Körperich, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Gaytal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Gaytal scoort een 7.48 uit 10 op basis van 23 reviews.