Hotel Simonis

6.4Voldoende

Duitsland, Rheinland Pfalz, Kobern-Gondorf (Moezel)

6.4Voldoende

59 reviews over Hotel Simonis

• 2019
    6Vakantie13-08-2019

Voor een nachtje voldoende

Klein hotel, verwacht geen luxe. Ontbijt is prima, maar ook hier geldt; verwacht geen uitgebreid ontbijtbuffet oid. Kamers zijn schoon, wifi werkte op onze kamer (op tweede verdieping) niet. Oud gebouw, dus houten vloeren en plafonds wat betekent dat het allemaal wel erg gehorig is. Voor een nachtje een voldoende hotel, ik zou er niet langer willen verblijven. Ligging aan markt is leuk, op markt een aantal restaurantjes.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• Oude reviews

8E.Binnendijk15-08-2017

Ondanks mindere recensies toch positief

Oke, de eigenaren zijn Italiaans en spreken geen hoog Duits maar zijn allervriendelijkst en behulpzaam. Wij logeerden er met 2 volwassen kinderen en kleinkind van 2 jaar. We hebben heerlijk genoten op het binnenterras van een goed wijntje/ biertje en in Koben-Gondorf zijn voldoende goede eetgelegenheden. De kamers waren in orde en schoon.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 4Vakanties04-02-2017

Zeker niet aan te raden....

...en daarmee reden voor onze allereerste review, want een ervaring als die van ons, dat willen wij anderen besparen!

Jammer, ons verblijf was helemaal niet wat wij er van hadden verwacht, zeker niet als je afgaat op de 3 sterren die het hotel (ooit) heeft (verdiend).

De foto's en teksten die op internet over dit hotel te vinden zijn blijken uit de periode te komen dat vorige eigenaars de boel nog runden, uit de tijd dat klanten aan het eind van hun verblijf bij Simonis daadwerkelijk tevreden naar huis terug reden.

Anno nu is het ontbijt is erg eenvoudig en afgemeten, het restaurant is dan wel en dan niet open, en bar of lounge is er niet en tot overmaat van ramp beheersen de eigenaren geen Duits / Engels / Frans; de taalbarrière maakt het onwerkbaar, men begrijpt niet de vragen die worden gesteld. Luchtverfrissers en wierook door het hele gebouw moeten - tevergeefs- verhullen dat eigenaar en familie hevig rookt, de ligging nabij het spoor is hinderlijk met 24/7 regelmatig een trein die voorbij zoeft.

Het rammelt in dit hotel aan alles, huidige eigenaar is geen hotelier of gastheer maar eerder uitbater en dat merk je in alles, een week lang hebben we dit mogen aanschouwen. Helaas te veel geld betaald voor wat men in werkelijk biedt, jammer.

De omgeving in het heuvellandschap, langs de rivier, is leuk. Koblenz en Cochem (als uitvalsbasis) liggen dichtbij, er is in dit gebied meer dan genoeg te zien en te doen!

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 4Miek03-01-2017

Simonis, een absolute afrader

Eind 2016 meerdere nachten hier verbleven, een zeer teleurstellende ervaring. Keuze voor dit * hotel was mede gebaseerd op positieve reviews.

Meerdere op de website van Simonis 'beloofde' faciliteiten blijken in de praktijk niet te bestaan: - eigenaren spreken feitelijk alleen Italiaans, begrijpen geen Engels/Duits/Frans, realiseren zich niet dat meerdere gasten (verschillende nationaliteiten), en dus niet alleen wij, tegen “onvolkomenheden” aanliepen - geen parkeerplaats bij het hotel maar paar straten verderop - geen dagelijks geopend restaurant - van bar of lounge is geen sprake - room service is lastig bij gebrek aan telefoon op de kamer… - flatscreen staat Naast het hoofdkussen van het bed, en ontvangt welgeteld 2 zenders - de “minibar” is niet meer dan een leeg camping koelkastje - de “kamer met terras” blijkt een kamer met 2 ramen - het matras is tien centimeter smaller dan het bed waarin het ligt - de badkamer is studentikoos klein en gammel, de doucheschuifdeuren zijn verkalkt, de oude en verkalkte douchekop met nauwelijks waterdruk produceert geen echt warm water - de verwarming in de eetruimte staat standaard uit (net als de verlichting) en wordt pas op laatste moment aangezet; gevolg is dat de ruimte tijdens het ontbijt onaangenaam koud is - ontbijt is goedkoop en erg karig, wordt mondjesmaat aangevuld, is elke dag ongewijzigd, en biedt een beperkte keuze - zeer gehorig gebouw: geluiden ’s nachts / ’s morgens vroeg van wasmachine / droger, snurkende medegasten, krakend trappenhuis - ligging bijna naast het spoor is zeer storend, hinderlijk, ook ’s nachts en zelfs met gesloten ramen.

Gehele inrichting is zeer sterk verouderd, Simonis functioneert meer op instapniveau B&B dan op het niveau van een hotel met 3 sterren (wie geeft die sterren?!). De Simonis website geeft een volledig onjuiste indruk van de werkelijkheid, gelikte foto’s en dito teksten. Met een prijsstelling van 125 euro per nacht en een waardering van 3 sterren kan dit niet. Keuze voor dit hotel was bij boeking gebaseerd op faciliteiten die wij zochten die echter in de praktijk niet aanwezig blijken te zijn. Inmiddels heeft Simonis haar prijsindexatie voor 2017 doorgevoerd; bezint eer ge begint.

Gereisd met vrienden in december 2016

• 10fam. van Rooden12-07-2015

Super hotel!

Dit hotel heeft 'n prachtige uitstraling, je voelt je echt op vakantie! De omgeving is prachtig, prima om te fietsen!

Gereisd met partner in juni 2015

• 2Sanaa Quass03-10-2014

Niet meer wat het was

We zijn al 2 x naar dit hotel gegaan, maar dit was de laatste X. Jammer. De oude eigenaren hebben het hotel verkocht en zijn naar Westerwald gegaan om daar iets te beginnen. We hebben ze opgezocht en waren aangenaam verrast door de mooie omgeving daar. Ze zijn naar hotel heiderhof gegaan in obersteinebach. Die mensen waren gezellig, de nieuwe eigenaren zijn alleen aan het ruziemaken en geven nare commentaren over duitsers waar je niet op zit te wachten. Je bent toch uiteindelijk in Duitsland.....Het zijn Italianen die ook nog zeer slecht engels en al helemaal geen duits spreken.

Gereisd met vrienden in september 2014

• 5Joost01-06-2014

Nooit meer.....

Sinds 7 maanden geleden door Italianen overgenomen. Coördinatie is er niet. Chaos. Ontbijt loopt niet en is summier. Kamers zijn redelijk schoon maar erg gedateerd. Baas loopt in de avond met pruik rond en probeert leuk te doen. Niet voor herhaling vatbaar. In Duitsland wil je Deutsche grundlichkeit. Dat is hier niet (meer) .....

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 8annemarie stokkink18-08-2013

centrale ligging tussen koblenz en cochem

Ligt in rustig dorp waar niet veel te doen is maar vandaar uit zit je wel mooi in het midden om naar koblenz of cochem te gaan, op 5 km afstand een leuk buitenzwembad. We waren met onze kinderen dus hadden een 4 persoons kamer nummer 20, we waren blij verrast door de grote het was meer een appartement dan een hotelkamer dus lekker veel ruimte met zitgedeelte zelf twee banken en 3 fautuils. 1 bed in de leefruimte, een 1 en 2 persoons slaapkamer. Miste alleen een balkon en droogrek voor de badhandoeken en een airco zou wel fijn zijn wij hebben een ventilator meegenomen van huis. Hotel wordt gerund door een aardig nederlands stel er heerst een gemoedelijke sfeer. Ontbijt heel erg goed zelf voor onze kids hagelslag pindakaas enz Avondeten hebben wij buiten de deur gedaan omdat je in het hotel geen al a cart hebt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 7Paul03-06-2013

Rustig gelegen hotel

Rustig gelegen hotel, prima gegeten met een club motorrijders. Gastvrij en behulpzaam echtpaar dat het hotel runt. Had een 1 persoonskamer die voldeed, goede douche, goede badkamer, goed bed.

Gereisd met vrienden in juni 2013

• 9Richard28-12-2012

Genieten!

Bedankt Alexandra en Paul voor 3 heerlijke dagen kerstarrangement! Wij hebben ons bij jullie ontzettend thuis gevoeld, heerlijk verwend en heerlijk gegeten! Wij waren aangenaam verrast door jullie invulling van het arrangement!
    Lieve groet, Richard en Willy

Gereisd met partner in december 2012