Kobern-Gondorf (Moezel)

We hebben een aantal aanbieders voor Kobern-Gondorf (Moezel) voor je op een rij gezet:

Reviews over Kobern-Gondorf (Moezel)

Mooie plek maar niets te beleven

annemarie stokkink,
    18-8-2013

Ligt 17 kilometer van Koblenz en 37 km van Cochem in Kobern zelf is niet veel te beleven dus wel altijd de deur uit maar goed het uitzicht onderweg verveeld nooit maar mochten we weer gaan dan zocht ik de volgende keer naar een hotel in koblez of cochem daar is altijd wat te beleven

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

Mooie lokatie.

Paul,
    3-6-2013

Mooie lokatie om als startpunt te gebruiken om de omgeving te verkennen.

Het hotel ligt op een steenworp afstand van de moezel, gescheiden door een B-weg en spoorweg. Geen hinder van verkeer, rustig gelegen aan de markt.

Gereisd met vrienden in juni 2013

Rustig, authentiek en vooral prachtig...

René,
    16-8-2012

Verwacht hier geen bruisend nachtleven.

Kobern-Gondorf is een klein plaatsje met veel oude vakwerkhuizen.

De ligging is aan de Moezel en de omgeving wordt gekenmerkt door de vele wijngaarden. De grote stad Koblenz ligt op zo'n 16 km afstand stroomafwaarts en is heel goed te fietsen. Er is weinig of geen hoogteverschil dus goed te doen voor de niet-klimmer op de Hollandse fiets (zonder of met weinig versnellingen). Ook stroomopwaarts zijn er mooie fietsroutes, bijvoorbeeld naar Cochem (Valkenburg a/d Moezel). Eventueel kun je met de boot dan weer terug. Wil je genieten van rust, natuur en wijn, dan is dit een uitstekende bestemming. In vergelijking met Nederland kun je hier veel voordeliger eten en drinken. Zelfs in het zeer toeristische Cochem wordt je als gast ontvangen en eet je voor nog lang geen tientje Schnitzel mit Pommes und Bier (oder Wein).

Gereisd met partner in augustus 2012

idyllisch dorp, prachtige omgeving

Debby,
    13-7-2012

Uitstekende bestemming voor een paar dagen er tussen uit. Aanmeerhaven voor tochtje op de Moezel. Station, van waar je makkelijk overal kunt komen. Mooie omgeving, lekkere wijn, goed eten bij de restaurants of bij de bakker.

Gereisd met vrienden in juli 2012

klein leuk dorpje aan de Moesel

G.,
    1-4-2011

Kobern Gondorf is net als vele andere Moezeldorpen van Keltische oorsprong. In 1874 werd hier een oude begraafplaats ontdekt uit de Romeinse en Frankische tijd. Er werden interessante vondsten gedaan zoals sieraden en wapens. De middeleeuwse Marktplatz met Tatzelwurmbrunnen (Tatzelwurm=slangachtig monster) wordt door mooie vakwerkhuizen omgeven, met als oudste de Abteihof St.Martien (14e eeuw). In de Peterstrasse staat het Burghaus van de heren van Kobern, een ruim 500 jaar oude woontoren. De Romaanse Matthiaskapelle wordt beschouwd als één van de mooiste bouwkundige monumenten van de Moezel-Rijnstreek.

Als je van Koblenz af komt rijen dan rij je door een historische waterburcht "Wasserschloss Lehmen".

Gereisd met partner in juni 2006
Kobern-Gondorf (Moezel) scoort een 8,5 uit 10, op basis van 23 reviews