• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Kaub

Reviews over Kaub

• 8Madeleine-C223-12-2015

Leuke promenade aan de Rijn

We zijn even gestopt in Kaub omdat we de mooie burcht Pfalzgrafenstein op het eilandje in de Rijn zagen. Wat Over de Rijnpromenade gelopen waar ook de boten stoppen voor de Rijn tocht. Een stukje achter de verdediging muren gewandeld waar je al wat leuke historische huizen zag maar we zijn niet echt het centrum ingelopen wat er leuk uitzag toen we er met de auto doorheen reden.

• 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in augustus 2015

• 7Remy15-05-2012

Rustig dorpje

Kaub is een typisch klein wijndorp aan de over van de Rijn. Er is een treinstation te vinden en een enkele horeca zaken. Langs de rijn is een promenade waar men de boot kan pakken naar de bekende burcht op de Rijn.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2012

• 7folieske10-06-2011

Klein maar fijn

Het stadje heeft een meer dan 1000-jarige geschiedenis. In 1324 werden de stadsrechten verleend door koning Ludwig van Beieren, hij liet in 1326 een toltoren bouwen die tegelijkertijd diende voor een betere bewaking van de Rijn scheepvaart. Na uitbreiding tot "Pfalzgrafenstein" werd dit het symbool van Kaub. Het telde in 1739 oorspronkelijk wijnboeren, 8 loodsen, 39 leisteenbrekers, 1 schepenbouwer, 6 bakkers, 5 slagers, 4 bierbrouwers, enz. Door de gevaarlijke bergketen van de Rijn kwamen hier vooral uiterst bekwame scheepslui vandaan, er was een loodsenstation tot de uitdieping van de Rijn en radar gebruik de loodsen overbodig maakte. Wijnbouw bepaald nog steeds het landschap van het Midden-Rijndal. In de gemeente floreerden de wijnboeren vooral 1544-1676, ze kenden echter ook moeilijke periodes zoals anno 1652, toen was er een “groter gebrek aan vaten dan aan wijn en druivenmost".

• 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2011

• 8jgbteg08-05-2011

Kaub

We waren opweg naar Rudesheim toen we door Kaub reden. Het Tolstation midden in de rijn trok onze aandacht en liet ons een korte stop maken.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2011