Birkenbeul

Reviews over Birkenbeul

Paradijselijke fietsbestemming

Tim en Marc,
    15-5-2017

Vakantiehuis Haus zum Pfaffenseifen is een perfecte pleisterplaats voor fietstoeristen. De heuvels in de buurt zijn zeker niet altijd gemakkelijk (soms wel 15%), maar het gebied is ideaal om te fietsen: rust, prachtige natuur, vrijheid, talloze fietswegen, leuke dorpjes in de buurt. Het gastenverblijf is in combinatie met de grote tuin een paradijsje voor de fietser. Een echte aanrader dus!

Gereisd met partner in mei 2017

Stilte zoals je die zelden nog ervaart

Vince,
    24-9-2016

Mijn verblijf in het Appartement Pfaffenseifen was heerlijk. Het naastgelegen groepsverblijf was deze periode niet bezet dus mocht ik ook gebruik maken van de geweldig grote tuin die tot diep in het dal doorloopt. Appartement en groepsverblijf liggen in een oud gebouw middenin het bos. Vanaf de voordeur wandel je zo het woud in. De intense rust en stilte die je hier ervaart kom je nog maar zelden tegen. Huiskat Neele en vele andere dieren die ik rondom het huis tegenkwam (o.a. eekhoorns, spechten, reeën en wilde zwijnen) maakten deze vakantie extra prettig. Het appartement zelf is robuust ingericht maar biedt toch alles wat je nodig hebt, o.a. een klein keukentje en badkamer en het heeft een privé-tuintje dat door veel groen is afgescheiden van het groepsverblijf en de naastliggende boerderij. Gezien de afgelegen ligging moet je voor supermarkten, restaurants etc. naar de enige kilometers verder gelegen stadjes, met een auto echter prima te doen.

Gereisd alleenreizend in september 2016

Anouk

Anouk,
    12-6-2016

Haus Zum Pfaffenseifen ligt in een prachtig glooiend gebied met gemengd bos, rivieren en beekjes, waar volop te ontdekken valt voor wandelaars, fietsers en jonge avonturiers. Het huis zelf is nog in ontwikkeling, de inrichting basic maar voedt de creatieve energie. Muziek maken, vuurtje stoken. Koken en samenzijn in de gezellige ruime keuken, je krijgt het gevoel dat je welkom bent en er veel mogelijk is, mede door de relaxedheid van de eigenaren. Wel bijtijds boodschappen doen, een auto is handig want de winkels liggen niet om de hoek. Net als de café's. Mountainbikes gehuurd (vraag Olaf), Kurparkcafe in Herchen, met ruime keuze aan vruchtentaart en Elmores Biergarten in Schladern, langs de Sieg, met waterval en optredens, zijn in de zomer heerlijke plekken

Gereisd met vrienden in juni 2016

rust en ontspanning

Ruud Steenbrink,
    30-5-2016

Seminarhaus zum pfaffenseifen is perfect gelegen in de prachtige en serene omgeving van het Duitse heuvelland. Rust en ontspanning zijn perfect te combineren.

Alle vrijheid om je eigen invulling te geven aan het verblijf....van actieve fietsroutes tot een rustgevend avondje bij het kampvuur.

Gereisd met vrienden in mei 2016

Heerlijk ontspannen!

Maria,
    10-11-2015

De plek waar het huis ligt is fantastisch: aan de ene kant tegen de bosrand aan waar zwijnen en reeen rondlopen, aan de andere kant ligt het huis aan een brede tuin en eigen prive-dal (!) met geweldig uitzicht, fruitbomen, verstilde omzoomde plekjes en een beekje helemaal onderin. Voor kampeerders is er een mooie plek aan de rand van het dal. Ik heb er iedere dag yoga-oefeningen gedaan en heb ze nog nooit zo intens ervaren als daar vanwege de prachtige sfeer.

Binnen in het huis is de gezamenlijke ruimte groot, knus en gezellig, en de keuken zeer ruim en professioneel ingericht.

De beheerders zijn enorm gastvrij en vrolijk en geven je snel het gevoel thuis te zijn, en je gang te kunnen gaan. Ze zijn zelf enorm gek op het huis en de plek en dat snap ik goed.

Ik ben volledig tot rust gekomen daar tijdens mijn burn out, en ga hopelijk binnenkort weer om op adem te komen.

Enorme aanrader dus voor iedereen die rust, ruimte, natuur en ontspanning zoekt!

Gereisd met vrienden in augustus 2015
Birkenbeul scoort een 8 uit 10, op basis van 1 reviews