Camping Harfenmühle

8,7

11 tips over Camping Harfenmühle

Paula, 17-8-2017

- Rodelen in Erbeskopf (15-20 km) + klimpark

- Kopermijn in Fischbach (15 km)

- Natuurgebied Hunsruck hochwald

- Schloss Idar-Oberstein (klein maar wel leuk)

- Erlebniswelt (fantasie museum/ mijn ) in Idar-oberstein

- supermarkt/ shopping-mall Globus in Idar-oberstein is heel groot Kunt je groot in slaan, maar niet handig voor paar boodschapjes)

- waterschoentjes en zeef en emmertje mee

- fietsje mee

Noor, 29-8-2014

De tip tussen de beoordeling hieronder om rotspennen mee te nemen was brilliant. Zonder kun je inderdaad niets in de grond krijgen.

Waterschoenen erg handig voor het zoeken in de rivier. Hoge laarzen nog beter als je kind het voor elkaar kan krijgen hier geen water in te laten lopen. De rivier is namelijk erg koud. Doorzichtige afwasbak hadden wij gebruikt voor het zoeken onder water. Erg handig.

Schnitzel eten in Bruchweiler bij restaurant Hochwaldhof. de beste schnitzels ooit gegeten

sandradlvb, 3-8-2014

Wij hebben een kopermijn bezocht. Met een gele Bob de Bouwerhelm op wordt je rondgeleidt.

In Idar-Oberstein kun je een kerkje bezoeken hoog in de rotsen. Vandaaruit heb je een prachtig uitzicht. ruim 200 tredes omhoog en erg leuk om te doen met onze nog jonge kinderen. Verder heb je hier de Moezel, diverse wandelgebieden en bratwurst...

Volgend jaar gaan we weer naar dit gebied, want er is nog genoeg te doen en te zien.

René, 8-8-2013
Edelsteen mijn, diverse andere mijnen. Idar Oberstein zelf doet wat verloedert aan. Trier.
Pauline, 3-9-2012

Leuk om te doen is de rodelbaan bij Erbeskopf, hier is ook zo'n klimpark (touwbanen op hoogte tussen de bomen).

En in Hernstetten de lekkerste taarten van de hele vakantie gegeten, dit ligt vlakbij de camping en is echt een heel klein oud schattig dorpje met slechts 1 cafe/restaurant met mooi terras van houten tafels en banken

M&M, 2-9-2012
Bij het afrijden van de camping kom je langs de beroemdste edelsteenslijper (Ernstotto Biehl) van het gebied. Bezoek deze unieke door waterkracht aangedreven slijperij, het is prachtig. Wij hebben mensen gesproken die al drie weken op de camping stonden, dagelijks er langs reden, maar nog niet naar binnen waren geweest.

r punt, 29-8-2012
Stapelbed is zonder rand bovenin, mijn zoon viel eruit! Tip is de edelsteenmijnen, de rodelbaan in Erbeskopf, het blotevoetenpad in Bad Sobernheim. Bij de receptie liggen veel folders en de eigenaren zijn zeer behulpzaam!
rivella_2010, 20-8-2012
Alles van/met/door/over edelstenen is direct in de buurt. Voor ieder wat wils en alles binnen handbereik.
Marc, 13-8-2012
Neem een zonnige plek, de nachten kunnen in de zomer nogal koud uitvallen ondanks dat het overdag > 25 graden is
J van den Bogert, 23-7-2012
Steinkaulenberg, Flugaufstelle, Zomerrodelbaan