Camping Altenahr

Weer vandaag11°-3°
Camping Altenahr
7,8

28 reviews over Camping Altenahr in het Nederlands

Fantastische startplaats om te wandelen en fietsen. Goede, informele camping die niet te duur is en zeer dicht bij het dorp Altenahr ligt. We hebben het prima naar onze zin gehad. De eigenaar is behulpzaam en liet ons onze gang gaan. Er liggen zeer mooie wandelroutes in de buurt (Rotweinwanderweg, Ahrsteig). Op de camping kan je voor 2,40 euro een kaartje kopen waarop ook 10 plaatselijke wandelroutes staan.

Goede camping. Stond naast water wat wel lawaaierig was omdat aan andere kant van het water een weg naast lag. Brood bestelbaar maar betalen enkel cash. Mooie omgeving om te wandelen en te fietsen.

fantastisch

jose
        26-10-2017

vriendelijk ontvangst ,heerlijk eten ,mooie omgeving , dicht bij t centrum.

Nette basic camping, veel en keurig onderhouden (bijna heilig) gras, verder niet veel voorzieningen. Sanitair keurig schoon en heel. Douchen tegen betaling van 1 euro per keer. Broodjes vooraf bestellen. Vriendelijke beheerder. Dorp op 5 min lopen, horeca in dorp prima (Griek en Pizzeria verdienen aanbeveling). Geen supermarkt in het gedateerde dorp, 4 km verderop wel. Spoorbaan langs camping veroorzaakt geen hinder. Plaatsen langs het water lang in de ochtendschaduw. De 30 jaarplaatsen worden in hoofdzaak door senioren gebruikt. Hilarisch veel bordjes met aanwijzingen en instructies (o.a. Keen-plastic-folie). Prima plek voor een relaxte vakantie of kort verblijf als je van rust, wandelen en/of fietsen houdt in een prachtige omgeving met vriendelijke mensen. Aandachtspunt is het feit dat de beheerder soms afwezig is en je als gast niet weet of je zelf een plekje mag uitkiezen of moet wachten, dat bordje ontbreekt dan net weer ;-). Schroom niet om de man te bellen, zijn nummer hangt bij de receptie.

iets wat gedateerde camping

simon
        24-7-2017

Een redelijk goed onderhouden camping met ongeveer 30 procent lelijke vaste standplaatsen.Dat werkt het vakantie gevoel niet in de hand.De recreatieve plaatsen zijn best okee en je kunt met de caravan mooi bij het water staan. Zelf heb ik hier met de tent gestaan wat mij redelijk goed is bevallen.

De omgeving is prachtig. Ik heb een groot gedeelte van de Ahr Stieg wandelroute gelopen.Prachtig.

Ook heb ik een prima fiets (Stevens 24 versnellingen) vlakbij de camping gehuurd.( de verhuurder is dmv bordjes wel aangegeven ) Een aanrader is de Ahr Radweg Deze prachtige bewegwijzigde fietsroute begint bij het station en eindigd bij de Rijn (heen en weer 80 km / je kunt ook met de trein terug, de fiets gaat gratis mee.) Je fietst door tunnels en druivenvelden. Ook kom je onderweg mooie plaatsen tegen.

Altenahr zelf is niet met de tijd meegegaan, te veel leegstaande en verpauperde panden.

Toch is de camping prima voor een paar overnachtingen. Zo nu en dan komt er een trein langs, dus voor je nachtrust oordoppen meenemen.Toilet en Doucegebouw zijn prima in orde. Toen ik s'middags wilde betalen, om de volgende te vertrekken was de beheerder niet aanwezig.

Hier kan je echt tot rust komen

albertina_maggen
        13-1-2016

Voor ons geweldig en super mooi uitzicht fijne wandelwegen

zeer mooie gemoedelijke camping

pols
        17-8-2015

We zijn hier op de terugweg uit Oostenrijk even 2 dagen blijven staan.

Sanitair was schoon en netjes .

Zeer gastvrij bij aankomst en ook als er later nog vragen zijn .

Geen plastic in de voortent maar lucht doorlatent kleed is even een aandachtspunt .

Omgeving is heel mooi .

kinderen konden in de beek spelen, mag hier allemaal.

Ook een aanrader voor langer verblijf.

Best goed

fam. Plomp
        14-5-2015

Paar dagen op deze camping gestaan. Ligt leuk tegen het dorp, je kunt daar zo naar toe lopen. Er loopt en spoorbaan bijna over de camping heen en daar schrokken we wel van. Maar geen last van gehad, is een boemeltje. Gaat maar een paar keer per dag. Sanitair is prima, behalve de douches. Muntsysteem, te koud en te kort douchen. Kleine douchecabines. Vond het een beetje duur voor wat er aan faciliteiten werd geboden, zeker in het voorseizoen.

Gewoon geweldig!

Ron en Myriam en Bobby Houwers
        5-5-2015

Nette camping, net sanitair, hond zeer welkom, goed onderhouden, mooie omgeving om te wandelen. Een heerlijke rustgevende vakantie heb je hier. De eigenaren zijn heel vriendelijk, altijd een vriendelijk woordje.

Wij komen hier al 4 jaar tot volle tevredenheid!!!!!!

Verzorgde camping die prachtig tussen bergen gelegen is met een een riviertje erom heen, Een leuk stadje waar je heerlijk een drankje of eten kan.Mooi wandelen naar teufelsloch en uitkijk over het stadje en naar de grote burcht ruine met mooi uitzicht.Dichtbij de mooie stad Ahrweiler en Adenau. Camping wordt goed onderhouden wordt vaak gemaaid ,sanitair is schoon en keurig,in het restaurant is goed te eten simpel maar wel lekker.Camping eigenaar vaak niet aanwezig is dan bezig op het kampeerveld maar als je even naar hem toeloopt helpt hij je met alles,dus prima service.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Altenahr in Altenahr, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Altenahr zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.