Camping Altenahr

Tonen op kaart

34 reviews over Camping Altenahr

• 7Heiko van Wattum23-08-2019

Let op! Omleiding

Beste mensen, het lijkt alsof de afslag B257 naar B267 naar de camping is gesloten maar dit is niet zo. Je kunt gewoon de afslag nemen en om de afzetting heen rijden. Pas in het dorp staat er bij de afzetting dat de camping bereikbaar is. De weg naar het dorp zelf is wel afgesloten. Geplaatst op 23 augustus 2019. Zie nl. Veel mensen verkeerd rijden door het dorpje en dan kom je er niet.

• 3Eetgelegenheden

Alleen gereisd in augustus 2019

• 8Joli Kramer26-07-2019

Voor herhaling vatbaar!

Prima camping, vriendelijke leiding, prima sanitair, niet modern maar schoon. Ruime plaatsen, ook met schaduw. Heerlijk beekje waar je verkoeling kunt zoeken wanneer het erg warm is. Alleen pootje baden. Heel veel fiets- en wandelmogelijkheid. En niet te vergeten de wijnproeverijen.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 6Suzanne21-07-2019

Prima camping, onvriendelijke eigenaar.

Opzich een prima camping. Schoon sanitair. Er zijn hier heel veel oudere, voor ons een beetje saai. Op fietsafstand (en ook prima te lopen) liggen wat typische Duitse restaurants en cafés.

Maar wat een onvriendelijke eigenaar!! Niet in staat om normaal mee te communiceren.

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Simon Wensveen03-04-2019

We hebben ons prima vermaakt.

Wij zijn een week daar geweest. Het arrangement was all inclusief. De kamer was prima, het eten heerlijk. Iedere dag soep, veel verse groentes, heerlijk vlees en een lekker toetje. Heel vriendelijk personeel en een een leuk stadje.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in februari 2019

• 2018
    9rg06-09-2018

Mooie plek in een fantastische omgeving.

Fantastische startplaats om te wandelen en fietsen. Goede, informele camping die niet te duur is en zeer dicht bij het dorp Altenahr ligt. We hebben het prima naar onze zin gehad. De eigenaar is behulpzaam en liet ons onze gang gaan. Er liggen zeer mooie wandelroutes in de buurt (Rotweinwanderweg, Ahrsteig). Op de camping kan je voor 2,40 euro een kaartje kopen waarop ook 10 plaatselijke wandelroutes staan.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Werner27-05-2018

Goede uitvalsbasis om omgeving te verkennen.

Goede camping. Stond naast water wat wel lawaaierig was omdat aan andere kant van het water een weg naast lag. Brood bestelbaar maar betalen enkel cash. Mooie omgeving om te wandelen en te fietsen.

• 9Staat v/h sanitair

Alleen gereisd in mei 2018

• 2017
      9jose26-10-2017

fantastisch

vriendelijk ontvangst ,heerlijk eten ,mooie omgeving , dicht bij t centrum.

Gereisd met partner in oktober 2017

• 7John05-09-2017

Prachtige wandelmogelijkheden, rust en natuur!

Nette basic camping, veel en keurig onderhouden (bijna heilig) gras, verder niet veel voorzieningen. Sanitair keurig schoon en heel. Douchen tegen betaling van 1 euro per keer. Broodjes vooraf bestellen. Vriendelijke beheerder. Dorp op 5 min lopen, horeca in dorp prima (Griek en Pizzeria verdienen aanbeveling). Geen supermarkt in het gedateerde dorp, 4 km verderop wel. Spoorbaan langs camping veroorzaakt geen hinder. Plaatsen langs het water lang in de ochtendschaduw. De 30 jaarplaatsen worden in hoofdzaak door senioren gebruikt. Hilarisch veel bordjes met aanwijzingen en instructies (o.a. Keen-plastic-folie). Prima plek voor een relaxte vakantie of kort verblijf als je van rust, wandelen en/of fietsen houdt in een prachtige omgeving met vriendelijke mensen. Aandachtspunt is het feit dat de beheerder soms afwezig is en je als gast niet weet of je zelf een plekje mag uitkiezen of moet wachten, dat bordje ontbreekt dan net weer ;-). Schroom niet om de man te bellen, zijn nummer hangt bij de receptie.

• 8Eetgelegenheden
      • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• 7simon24-07-2017

iets wat gedateerde camping

Een redelijk goed onderhouden camping met ongeveer 30 procent lelijke vaste standplaatsen.Dat werkt het vakantie gevoel niet in de hand.De recreatieve plaatsen zijn best okee en je kunt met de caravan mooi bij het water staan. Zelf heb ik hier met de tent gestaan wat mij redelijk goed is bevallen.

De omgeving is prachtig. Ik heb een groot gedeelte van de Ahr Stieg wandelroute gelopen.Prachtig. Ook heb ik een prima fiets (Stevens 24 versnellingen) vlakbij de camping gehuurd.( de verhuurder is dmv bordjes wel aangegeven ) Een aanrader is de Ahr Radweg Deze prachtige bewegwijzigde fietsroute begint bij het station en eindigd bij de Rijn (heen en weer 80 km / je kunt ook met de trein terug, de fiets gaat gratis mee.) Je fietst door tunnels en druivenvelden. Ook kom je onderweg mooie plaatsen tegen. Altenahr zelf is niet met de tijd meegegaan, te veel leegstaande en verpauperde panden.

Toch is de camping prima voor een paar overnachtingen. Zo nu en dan komt er een trein langs, dus voor je nachtrust oordoppen meenemen.Toilet en Doucegebouw zijn prima in orde. Toen ik s'middags wilde betalen, om de volgende te vertrekken was de beheerder niet aanwezig.

• 5Eetgelegenheden

Alleen gereisd in juli 2017

• Oude reviews

9albertina_maggen13-01-2016

Hier kan je echt tot rust komen

Voor ons geweldig en super mooi uitzicht fijne wandelwegen

Gereisd met partner in januari 2016

1 tip over Camping Altenahr

• roel, 29-07-2013

Grote (recht-toe-recht-aan) schnitzel bij haus Faltin, (bruggetje over rechtsaf na 100m linker kant vd weg) voor rond 11 euro (waar vind je t nog). Niks bijzonders, wel ongecompliceerd betaalbaar eerlijk eten.

5 vragen over Camping Altenahr

Met de camper

Wanneer is de camping open in 2019

• Paul, 27-05-2018

Tent

Is er de mogelijkheid om een tent op te zetten op deze camping?

• SchaduwplaatsenAanwezig
    • BBQNiet toegestaan