Sorteren

vakanties Xanten

Reviews over Xanten

Geweldig voor jong en oud!

marjolein
    5-6-2018

Xanten heeft ons enorm verrast met leuke winkels en eetgelegenheden. Ook het restaurant gedeelte bij het meer. zowel restaurant als snackgedeelte erg goed. Een soort minigolf erbij. Ook kun je er bootjes etc. huren. Een boottochtje hoort ook tot de mogelijkheden. Aan de overkant van het meer is een strand met windsurfen erbij.

Leuk oud stadje

kinkymen100
    11-10-2016

Leuk oud stadje met een gezellig plein met diverse terrasjes en een grote kerk die van binnen wat donker en naargeestig overkomt.

Hoofddoel in Xanten is toch wel het Archaeologiepark, maar daarna nog even Xanten bezichtigd en heerlijk bijgekomen op een terrasje.

Mooie sfeervolle stad

Christel
    21-6-2015

Wij hebben met onze kinderen (6&8) het APX bezocht, zeker de moeite waard. Ook de oude elementen in en rond de stad zelf.

Mooi oud stadje

Myrthe
    20-1-2015

In de sneeuw bezocht waardoor het wat anders overkomt, maar de torentjes en stadspoorten en stadsmuren zijn mooi en indrukwekkend. Helaas was de Dom gesloten, die hadden we graag bezocht. Met mooier weer willen we dit zeker nog eens bezichtigen icm het archeologisch park!

Leuk stadje om te bezoeken

nicomourits
    6-8-2014

Xanten is een klein stadje, dat zeer de moeite van een bezoek waard is. Het is nog niet echt bekend bij het grote publiek, maar daar zou wel eens snel verandering in kunnen komen. Men is in hoog tempo Romeinse zaken aan het bouwen in het park dat vlak bij het dorp ligt. Ook zijn er diverse opgravingen te zien uit de Romeinse tijd. Het stadje zelf is wat slaperig, maar het plein en de dom zijn erg mooi.

Xanten scoort een 7,3 uit 10, op basis van 25 reviews