• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Xanten

Reviews over Xanten

• 8marjolein05-06-2018

Geweldig voor jong en oud!

Xanten heeft ons enorm verrast met leuke winkels en eetgelegenheden. Ook het restaurant gedeelte bij het meer. zowel restaurant als snackgedeelte erg goed. Een soort minigolf erbij. Ook kun je er bootjes etc. huren. Een boottochtje hoort ook tot de mogelijkheden. Aan de overkant van het meer is een strand met windsurfen erbij.

• 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

april 2018

• 8kinkymen10011-10-2016

Leuk oud stadje

Leuk oud stadje met een gezellig plein met diverse terrasjes en een grote kerk die van binnen wat donker en naargeestig overkomt. Hoofddoel in Xanten is toch wel het Archaeologiepark, maar daarna nog even Xanten bezichtigd en heerlijk bijgekomen op een terrasje.

Alleen gereisd in juli 2015

• 1Anoniem25-05-2016

saai!

Niet aan te raden! Het is niet leuk!

mei 2016

• 8Christel 21-06-2015

Mooie sfeervolle stad

Wij hebben met onze kinderen (6&8) het APX bezocht, zeker de moeite waard. Ook de oude elementen in en rond de stad zelf.

• 9Sfeer in stad

juni 2015

• 5Never nooit meer23-05-2015

Jammer, maar niet weer

Hoog opgegeven als bezienswaardigheid, echter kunstmatig in leven gehouden. Argeologisch park is duur, in verhouding tot hetgeen men te zien krijgt. Kunstmatig gereconstrueerd. Zeer ongastvrij. Stelt al met al, niets zo heel veel voor. P.s. Neem vooral geen rugzak, eten, paraplu's of iets dergelijks mee het museum in want je komt er gewoon niet in. Jammer voor de scoutinggroep die er was. Deutsche Grundlichkeit. Amme hoela

• 3Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 4Omgeving
    • 3Sfeer in stad
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 8Myrthe20-01-2015

Mooi oud stadje

In de sneeuw bezocht waardoor het wat anders overkomt, maar de torentjes en stadspoorten en stadsmuren zijn mooi en indrukwekkend. Helaas was de Dom gesloten, die hadden we graag bezocht. Met mooier weer willen we dit zeker nog eens bezichtigen icm het archeologisch park!

Gereisd met partner in december 2014

• 8nicomourits06-08-2014

Leuk stadje om te bezoeken

Xanten is een klein stadje, dat zeer de moeite van een bezoek waard is. Het is nog niet echt bekend bij het grote publiek, maar daar zou wel eens snel verandering in kunnen komen. Men is in hoog tempo Romeinse zaken aan het bouwen in het park dat vlak bij het dorp ligt. Ook zijn er diverse opgravingen te zien uit de Romeinse tijd. Het stadje zelf is wat slaperig, maar het plein en de dom zijn erg mooi.

• 7Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd in augustus 2014

• 8Jan 26-07-2014

Bijzonder leuike oude stad

We zijn een dagje naar Xanten geweest. Bij het VVV hebben we een folder gehaald waar alle bezienswaardigheden opstaan en ook informatie daarover. Een leuke wandeling door de oude stad met vele oude gebouwen, torens en molens. In het centrum is het goed toeven op de vele terrasjes die daar zijn. Als je langs hotel van Bebber loopt moet je eens even naar binnen kijken naar de lange gang en alle trofeeën die er aan de muur hangen. Net buiten het centrum( ongeveer 200 meter) mag je gratis parkeren.

Gereisd met partner in juli 2014

• 7Marie- Josee en Bert20-07-2014

Xanten een klein stadje aan de Rhein...

Een zondag naar Xanten, door het kleine stadje wandelen, een bezoekje aan de Konditorei en daarna naar het Romeinse fort wat men aan het bouwen is op basis van historische gegevens.

Het stadje zelf heeft een mooi pleintje met diverse winkeltjes... voldoende om je goed te vermaken. Een haven waar je met je boor kunt aanleggen om heerlijk van het stadje te genieten. Fietsen en wandelen in de buurt van Xanten is zeker ook aan te raden.

Als je dan toch langer in Xanten verblijft bezoek dan ook de regionaal grotere steden Kleve en/ of Duisburg.

Al met al niet een supergrote stad, maar een klein provincie stadje waar voldoende te doen is.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2014

• 10R.O. van Dun21-06-2014

fantastische plek

historisch zeer de moeite waard; "bezit" een (deels gerenoveerde) in de Romeinse periode gebouwde "Colonia Ulpia Trajanus" compleet met een arena waar jaarlijks Sommerfestspiele worden gehouden.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur