• Type accommodatie

Xanten

Reviews over Xanten

Leuk oud stadje

kinkymen100, 11-10-2016

Leuk oud stadje met een gezellig plein met diverse terrasjes en een grote kerk die van binnen wat donker en naargeestig overkomt.

Hoofddoel in Xanten is toch wel het Archaeologiepark, maar daarna nog even Xanten bezichtigd en heerlijk bijgekomen op een terrasje.

Mooie sfeervolle stad

Christel , 21-6-2015
    Wij hebben met onze kinderen (6&8) het APX bezocht, zeker de moeite waard. Ook de oude elementen in en rond de stad zelf.

Mooi oud stadje

Myrthe, 20-1-2015
    In de sneeuw bezocht waardoor het wat anders overkomt, maar de torentjes en stadspoorten en stadsmuren zijn mooi en indrukwekkend. Helaas was de Dom gesloten, die hadden we graag bezocht. Met mooier weer willen we dit zeker nog eens bezichtigen icm het archeologisch park!

Leuk stadje om te bezoeken

nicomourits, 6-8-2014
    Xanten is een klein stadje, dat zeer de moeite van een bezoek waard is. Het is nog niet echt bekend bij het grote publiek, maar daar zou wel eens snel verandering in kunnen komen. Men is in hoog tempo Romeinse zaken aan het bouwen in het park dat vlak bij het dorp ligt. Ook zijn er diverse opgravingen te zien uit de Romeinse tijd. Het stadje zelf is wat slaperig, maar het plein en de dom zijn erg mooi.

Bijzonder leuike oude stad

Jan , 26-7-2014
    We zijn een dagje naar Xanten geweest. Bij het VVV hebben we een folder gehaald waar alle bezienswaardigheden opstaan en ook informatie daarover. Een leuke wandeling door de oude stad met vele oude gebouwen, torens en molens. In het centrum is het goed toeven op de vele terrasjes die daar zijn. Als je langs hotel van Bebber loopt moet je eens even naar binnen kijken naar de lange gang en alle trofeeën die er aan de muur hangen. Net buiten het centrum( ongeveer 200 meter) mag je gratis parkeren.
Xanten scoort een 7,2 uit 10, op basis van 24 reviews