Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg

Wellness hotel, KinderhotelWebsiteLink naar websiteWeer vandaag5°1°
Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg
6,6

• Ligging t.o.v. pistes7,4

We hebben een aantal aanbieders voor Der Schöne Asten Resort Winterberg voor je op een rij gezet:

319 reviews over Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg in het Nederlands

Nooit meer

Knoop,
4-2-2019
  • Ligging t.o.v. pistes3
  • Ligging t.o.v. pistes3

Fam kamer heeft 1 stoel en 2 kamertjes, bedden niet opgemaakt na 1e nacht, glad in de eetzaal en entree. Deur valt in slot midden op de dag dus 3x op en neer voor openen. Voor dit geld nooit meer!!! Klein mannetje aan receptie slechtste wat je kan hebben, snel Duits praten zonder zich daar iets vanaan te trekken bizar

Gereisd met partner in februari 2019

Super hotel

Carla Beumer,
16-11-2018
  • Ligging t.o.v. pistes8

Van 11-14 november 2018 hebben wij met vrienden verbleven in hotel Der schöne Asten in Winterberg/Altastenberg via touroperator. Een super hotel. Wij waren zeer aangenaam verrast, vooral omdat er nogal wat negatieve reviews zijn over de verzorging in dit hotel. Wij kunnen ons hier totaal niet in vinden. Toen we aankwamen bij het hotel kregen we een voucher voor een gratis welkomstdrankje. Dit stond niet bij de omschrijving van het arrangement, dus een leuke binnenkomer na een lange autorit. De (gerenoveerde) kamers (wij hadden een zogenaamde ‘hondenkamer’ omdat het andere echtpaar een hond heeft en wij graag kamers bij elkaar in de buurt wilden; vanuit de (honden)kamers kun je zo het bos inlopen) waren prima: tegels op de vloer, goede bedden, badkamer met douche/föhn/handzeep/douchegel, tissues enz. Kosten per hond slechts € 7,50 per nacht. Ontbijtbuffet was zeer uitgebreid: allerlei heerlijke witte en bruine broodjes

(als bruine broodjes op waren werden deze als je ernaar vroeg onmiddellijk aangevuld; dit gold ook voor belegsoorten enz.), div. yoghurt, muesli, (gebakken) eieren, soms live cooking met champignons/uien/tomaten, div. soorten kaas en spek, alles zeer compleet. Voor de lunch krijg je een tasje met yoghurt, sapje, fruit en mag je zelf broodjes erbij smeren, dus een overvloedige/uitgebreide lunch. Het diner in buffetvorm was ook zeer uitgebreid: zeker 3 tot 4 soorten vlees (steak, kip met kerrie, spareribbs, shoarma en een vissoort, aardappels in pureevorm met spekjes enz., div. groenten. Als toetje div. puddingen, vlasoorten, cake of brownies.

’s Avonds (of ’s middags) kon je in de gezellige barruimte een lekker drankje nemen, eventueel een spelletje doen, kaarten enz. Ook belangrijk: in de bar gezellige aangename rustige muziek. Misschien is dit in andere periodes anders, want er hing wel een discobal, dus soms kan er gedanst worden, maar niet toen wij er waren (vooral ouderen in dit najaar). Verder is het zwembad aan te bevelen (tot 21.00 uur ’s avonds): een mooi bad met lekker aangenaam warm water en een gedeelte met soort jacuzzi met massagebubbels. Ook is een sauna aanwezig. Nog even ter info: de diverse huizen met kamers zijn met elkaar verbonden via zogenaamde ‘tunnels’. Dit lijkt vreemd, maar het zijn eigenlijk gewoon een soort gangen. Je hebt niet het gevoel ineen tunnel te zijn. Al met al zijn wij zeer tevreden over dit hotel, een grote pluim ook voor het super vriendelijke personeel, die niks te veel was! Het uitgebreide arrangement kostte ons in november 2018 € 69,00 p.p. van zondag tot woensdag (3 overnachtingen). Wij zijn zeer tevreden en zullen er zeker terugkomen.

Als tips voor het verblijf: plaatsen Winterberg (ook de skischans), Willingen, Korbach. Mooie boswandelingen vanuit hotel.

Gereisd met vrienden in november 2018
  • Ligging t.o.v. pistes7
  • Ligging t.o.v. pistes7

Het is een schoon hotel, wat uit diverse huizen bestaat en door tunnels met elkaar verbonden zijn. Het ontbijtbuffet was prima. Het avondbuffet wat veel te klein voor al de gasten die er waren. De bakken waren na 10 minuten leeg en het duurde heel lang voordat ze weer gevuld werden. Ook was het eten lauw of soms bijna koud, terwijl het net uit de keuken kwam. Bestek was er te weinig. Bakjes voor het toetje waren er ook te weinig en dus een soepkop moeten pakken. De smaken van het eten waren goed. Ook genoeg variatie.

Gereisd met partner in september 2018

• Ligging t.o.v. pistes8

Zijn hier geweest van 27 t/m 31 aug en hebben hier een uitstekende tijd gehad, het eten was goed De ligging van het hotel leent zich er voor om uitstapjes te doen , en die zijn er genoeg in de buurt.

Gereisd met partner in augustus 2018
  • Ligging t.o.v. pistes8

Het is een prima hotel. Wij hadden een kamer in huis 5. Ruime kamer met een kleine badkamer, maar gewoon prima. Goed wifi bereik (viel soms uit), ookal lag huis 5 het verste van het centrale gebouw af. Alle huisjes waren verbonden met een ondergrondse gang. Ontbijtbuffet was prima, genoeg keuze. S’avonds was het eten elke avond anders, in buffetvorm. Niet heel veel keuze, maar wel verschillende salades, vlees en vis, aardappelen, groentes, een paar nagerechten (cake, yoghurt) en elke avond een andere soep. Zwembad is klein, er zijn maar 8 ligbedden, maar het was lekker om na een warme dag in het zwembad te liggen. Het hotel kan een likje verf gebruiken. In de omgeving is er genoeg te doen: zomerrodelen, wandelen, klimmen enz. Kortom, wij waren door de recensies hier een beetje bang voor wat we zouden aantreffen, maar het is 100% meegevallen. Tip: neem een koelbox mee met drinken, drinken in het hotel is vrij prijzig, €2,5 voor glas fris

Gereisd met partner in juli 2018

Prettig hotel voor schappelijke prijs

Marloes,
3-3-2018
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij waren hier in de voorjaarsvakantie een midweek, met familie. Vonden het prima hotel, gezien wat je ervoor betaalt; in ons geval €185 pp voor twee nachten, incl. twee keer ontbijt en twee keer diner. Dan mag je echt niet zeuren; het is duidelijk geen 5 sterren hotel dus met die verwachting moet je niet gaan.

Personeel was vriendelijk, ontbijt goed, avondeten kon er mee door maar met voldoende keuze en zeker niet slecht als je bedenkt dat ze in buffetvorm een grote groep gasten bedienen. Drankjes worden wel aan tafel geserveerd.

Onze kamers waren ook prima; niet hypermodern maar schoon en basic. ‘s Avonds kan je een drankje en spelletje doen in de bar. Wij hebben geen last gehad van muziek. Zwembad was leuk, met veel ruimte eromheen met ligstoelen.

De ligging van het hotel is fijn; je loopt in 10-15 minuten naar de piste in Altastenberg, waar je ook materiaal kan huren. Winterberg is minder dan 10 minuten rijden met de auto.

Gereisd met vrienden in februari 2018

Liever ander hotel

Hans,
2-3-2018
  • Ligging t.o.v. pistes9
  • Ligging t.o.v. pistes9

We zijn hier eerder onder vorige eigenaar geweest, het eten was toen in buffet vorm .

Het diner word nu in een razend tempo geserveerd , met vooral diepvries gerechten.

De kamers zijn gedateerd alsmede het hele hotel ,maar daar nemen wij genoegen mee. Het ontbijtbuffet is redelijk te noemen.Maar de ligging van het hotel is prachtig

Ontvangst receptie is prima , meeste personeel sprak toch gebrekkig Duits.

Gereisd met vrienden in november 2017
  • Ligging t.o.v. pistes5
  • Ligging t.o.v. pistes5

Bijzonder Slechte service. Wij hadden arrangement geboekt incl bezoek aan Warnsteiner Bierbrouwerij. Bij onze aankomst in het hotel bespraken wij de dag en tijdstip van dat bezoek. Aangekomen in Warnstein bleek dat het hotel geen rondleiding voor ons had geregeld en konden wij onverrichte zaken weer omkeren.

De kamers zijn een ramp. Wij hebben er enkele gezien maar de een was nog slechter dan de ander. Van een kleine donkere zolderkamer, een kamer met een 2-persoonsbed van 1.40 m breed, tot een kleine, donkere, muffige en naar rioollucht stinkende slaapkamer die we uiteindelijk maar accepteerden omdat er geen betere werd aangeboden. Het hotel had nauwelijks gasten dus het excuus dat alle fatsoenlijke kamers waren bezet raakt kant nog wal. Het gevolg: ik heb door de stank niet kunnen slapen. De kappen over zowel de tl-lamp in de badkamer als in de slaapkamer ontbraken. Heel armoedig.

Ontbijt en avondeten zijn Goed.

Gereisd met partner in december 2017

Slechte kamers!

Nick,
20-12-2017
  • Ligging t.o.v. pistes4
  • Ligging t.o.v. pistes4

Na drie kamers te hebben bekeken en te hebben afgewezen (1 zolderkamer met een klein dakraam, 1 kamer met een minibed en 1 kamer met een koude stenen vloer) konden we in gebouw 2 terecht. De kamer op zich was OK maar stonk naar riool. Met het raam open was de lucht nog maar net te harden. De kamers zijn oud en slecht onderhouden. Lampekappen ontbreken, enz. Het avondeten en het ontbijt in het restaurant is prima. Eenvoudig, maar goed. Het personeel dat het avondeten verzorgt is absoluut vriendelijk en behulpzaam. Kom je ‘s ochtends de ontbijtzaal binnen dan zegt de serveerster geen boe of bah. “Goedemorgen” kan er niet af!

Gereisd met partner in december 2017

Slecht

Erik Timmermans,
17-11-2017

Aanbieding geboekt via touroperator. De ligging van het hotel is mooi, boven op een berg tegen de bosrand aan en dicht bij Winterberg. De omgeving is prachtig.

Onze kamers bevonden zich in het gebouw boven het zwembad. De kamers waren muf en verkeerden zeker niet in de beste staat. Oude, vuile vloerbedekking en een hele kleine badkamer. Aan de buitenkant zien alle gebouwen er niet goed onderhouden uit.

Het ontbijt is goed, maar het personeel is niet vriendelijk. Het avondeten was de eerste avond niet om over naar huis te schrijven. De tweede avond was het iets beter, maar nog steeds niet super (zeker niet voor Duitse begrippen). De tweede avond was er een DJ in het hotel. De muziek stond veel te hard, waardoor praten of een spelletje doen niet mogelijk was. Toen we vroegen of de muziek iets zachter mocht kregen we te horen dat hij maar 3 uurtjes zou draaien en daar bleef het bij.

Het zwembad en de sauna zijn de mooiste onderdelen van dit hotel.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2017

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenDiner, Lunch, Welkomstdrankje
  • De staf spreektDuits, Engels, Nederlands

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg in Winterberg-Altastenberg (Sauerland), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.