Hotel Der Schöne Asten Resort Winterbergstersterster

6Voldoende

Duitsland, Noordrijn-Westfalen (Nordrhein-Westfalen), Winterberg-Altastenberg (Sauerland)

6Voldoende

• 6.1Ligging t.o.v. pistes

We hebben een aantal aanbieders voor Der Schöne Asten Resort Winterberg voor je op een rij gezet:

• Sauna
Tonen op kaart

345 reviews over Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg

• 2019
    8Evelien28-08-2019

Leuk hotel,goed eten ochtends en avonds Leuke omgeving,lekker zwembad Aanrader airco en koelkast op slaapkamer

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 8Rob Princen23-07-2019

Goed en heel betaalbaar

Wij waren hier voor de zesde keer. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Gewoon een goed hotel, met prima (gedateerde) kamers en een schone badkamer. Sinds kort waarschijnlijk een nieuwe eigenaar want de ontbijt- en avondbuffetten zijn veel uitgebreider dan voorheen. Wij zijn wandelaars en verschillende prachtige wandelingen beginnen letterlijk op het parkeerterrein van het hotel. Personeel is heel gastvrij en staan graag voor je klaar. Zwembad en sauna voor de liefhebbers en gezellige bar voor de avond. Kortom: niks mis mee en wij snappen de mensen niet die zo negatief zijn. Je zit hier 3 nachten en hebt 3 dagen vol pension te eten voor € 265,-. Natuurlijk is het Kurhaus beter maar dan betaal je ook meer. Wij zien alweer uit naar ons 7e bezoek!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Marco Driessen10-07-2019

Terugkomen waard

Een leuk en gezellig hotel waar de klant nog koning is. Goed eten, zowel ontbijt als buffet. Zeer vriendelijk personeel. Grote hotelkamers, zien er netjes uit.

Gereisd met partner in juli 2019

• 7Fam. Linssen08-05-2019

Prima hotel om te verblijven voor weekendje skiën!

• Leuk binnenzwembad
    • Kamers ietwat verouderd, echter ruim en netjes
    • Eten prima (ook weer gelet op de prijs/kwaliteitverhouding)
    • Goede prijs/kwaliteitverhouding: Als je niet enorm veel wil betalen, kun je ook niet enorme luxe verwachten. Helemaal prima voor een weekendje skiën!
    • Mijn zoon had problemen met zijn beugel en kon de 3 aangeboden vlees-/visgerechten hierdoor niet eten, dit aangegeven en hij mocht aangeven wat hij wel lustte/kon eten en dit hebben ze kosteloos voor hem in de keuken gemaakt en hem voorgeschoteld. Dat vond ik nog eens een service!
    • ca.5 km met de auto naar parkeerplaats P3 (gratis), gelegen aan de Skiliftkarussell Winterberg vanuit ons hotel in Altastenberg.
    • niet gaan skiën in Altastenberg, daar leek ons de skikwaliteit niet zo geweldig en minder mogelijkheden.

Gereisd met oudere kinderen in maart 2019

• 4Overmeeren25-02-2019

slecht zeer slecht!

Hotel bestaat uit bijgebouwen deze zijn zeer slecht, oud, stinkt en valt van narigheid uit elkaar, ramen kunnen niet open, rolluiken stuk. Bovenburen komen zowat door het plafond heen. Schoonmaken word niet gegaan, ze vervangen alleen je handdoeken en trekken je bed recht.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2019

• 8Corrie Fransen21-02-2019

Geweldig

het was een prachtig hotel een mooie locatie en geweldig goed van eten. er waren vele facilliteiten aanwezig zeer vriendelijk en behulpzaam personeel met sport en sauna gelegenheid een geweldig wandelgebied en dicht bij winterberg voor herhaling vatbaar maar dan gaan we voor een wintervakantie

Gereisd met vrienden in september 2018

• 4Knoop04-02-2019

Nooit meer

Fam kamer heeft 1 stoel en 2 kamertjes, bedden niet opgemaakt na 1e nacht, glad in de eetzaal en entree. Deur valt in slot midden op de dag dus 3x op en neer voor openen. Voor dit geld nooit meer!!! Klein mannetje aan receptie slechtste wat je kan hebben, snel Duits praten zonder zich daar iets vanaan te trekken bizar

• 3Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in februari 2019

• 2018
    9Carla Beumer16-11-2018

Super hotel

Van 11-14 november 2018 hebben wij met vrienden verbleven in hotel Der schöne Asten in Winterberg/Altastenberg via touroperator. Een super hotel. Wij waren zeer aangenaam verrast, vooral omdat er nogal wat negatieve reviews zijn over de verzorging in dit hotel. Wij kunnen ons hier totaal niet in vinden. Toen we aankwamen bij het hotel kregen we een voucher voor een gratis welkomstdrankje. Dit stond niet bij de omschrijving van het arrangement, dus een leuke binnenkomer na een lange autorit. De (gerenoveerde) kamers (wij hadden een zogenaamde ‘hondenkamer’ omdat het andere echtpaar een hond heeft en wij graag kamers bij elkaar in de buurt wilden; vanuit de (honden)kamers kun je zo het bos inlopen) waren prima: tegels op de vloer, goede bedden, badkamer met douche/föhn/handzeep/douchegel, tissues enz. Kosten per hond slechts € 7,50 per nacht. Ontbijtbuffet was zeer uitgebreid: allerlei heerlijke witte en bruine broodjes (als bruine broodjes op waren werden deze als je ernaar vroeg onmiddellijk aangevuld; dit gold ook voor belegsoorten enz.), div. yoghurt, muesli, (gebakken) eieren, soms live cooking met champignons/uien/tomaten, div. soorten kaas en spek, alles zeer compleet. Voor de lunch krijg je een tasje met yoghurt, sapje, fruit en mag je zelf broodjes erbij smeren, dus een overvloedige/uitgebreide lunch. Het diner in buffetvorm was ook zeer uitgebreid: zeker 3 tot 4 soorten vlees (steak, kip met kerrie, spareribbs, shoarma en een vissoort, aardappels in pureevorm met spekjes enz., div. groenten. Als toetje div. puddingen, vlasoorten, cake of brownies. ’s Avonds (of ’s middags) kon je in de gezellige barruimte een lekker drankje nemen, eventueel een spelletje doen, kaarten enz. Ook belangrijk: in de bar gezellige aangename rustige muziek. Misschien is dit in andere periodes anders, want er hing wel een discobal, dus soms kan er gedanst worden, maar niet toen wij er waren (vooral ouderen in dit najaar). Verder is het zwembad aan te bevelen (tot 21.00 uur ’s avonds): een mooi bad met lekker aangenaam warm water en een gedeelte met soort jacuzzi met massagebubbels. Ook is een sauna aanwezig. Nog even ter info: de diverse huizen met kamers zijn met elkaar verbonden via zogenaamde ‘tunnels’. Dit lijkt vreemd, maar het zijn eigenlijk gewoon een soort gangen. Je hebt niet het gevoel ineen tunnel te zijn. Al met al zijn wij zeer tevreden over dit hotel, een grote pluim ook voor het super vriendelijke personeel, die niks te veel was! Het uitgebreide arrangement kostte ons in november 2018 € 69,00 p.p. van zondag tot woensdag (3 overnachtingen). Wij zijn zeer tevreden en zullen er zeker terugkomen. Als tips voor het verblijf: plaatsen Winterberg (ook de skischans), Willingen, Korbach. Mooie boswandelingen vanuit hotel.

Gereisd met vrienden in november 2018

• 6Sietske19-09-2018

Niet meer, omdat de wandelroutes in dat gebied nie

Het is een schoon hotel, wat uit diverse huizen bestaat en door tunnels met elkaar verbonden zijn. Het ontbijtbuffet was prima. Het avondbuffet wat veel te klein voor al de gasten die er waren. De bakken waren na 10 minuten leeg en het duurde heel lang voordat ze weer gevuld werden. Ook was het eten lauw of soms bijna koud, terwijl het net uit de keuken kwam. Bestek was er te weinig. Bakjes voor het toetje waren er ook te weinig en dus een soepkop moeten pakken. De smaken van het eten waren goed. Ook genoeg variatie.

Gereisd met partner in september 2018

• 9Z Pouls31-08-2018

Fantastisch hotel en uitstekende uitvals basis

Zijn hier geweest van 27 t/m 31 aug en hebben hier een uitstekende tijd gehad, het eten was goed De ligging van het hotel leent zich er voor om uitstapjes te doen , en die zijn er genoeg in de buurt.

Gereisd met partner in augustus 2018

16 tips over Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg

• A, 04-05-2012

De zomerrodelbaan is leuk!

• Fam.Diender, 19-01-2012

Goede plaats voor de onervaren skiër en kinderen om les te nemen. Probeer de prachtige wandelroutes.

• Suzanne, 18-07-2013

Winterberg is erg mooi, ook de stadjes eromheen zijn leuk.

6 vragen over Hotel Der Schöne Asten Resort Winterberg

• Van der Schraelen Sandra, 15-08-2016

handdoeken

Wij vertrekken woensdag aanstaande , ik lees hier juist dat er geen handdoeken service is . Betekent dit dan dat we onze handdoeken zelf moeten meenemen?

liesbeth, 26-08-2016

wij hebben wel degelijk handdoeken gehad op de kamers , en als je ze wilden laten vervangen legde je ze op de grond. Ik vind het thuis ook niet nodig om steeds schone handdoeken te pakken dus op vakantie kan ook wel een 2e dag

• Gert Egbertsen, 08-08-2016

Kerst arrangement

Heeft u in 2016 weer het 6 daagse kerst arrangement is ons vorig jaar goed bevallen

• Maggy, 25-07-2016

Handdoeken

Er staat bij handdoekservice nee. Krijg je van het hotel geen handdoeken om te douchen?

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • Eten en drinkenDiner, Lunch, Welkomstdrankje
  • De staf spreektDuits, Engels, Nederlands

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Verwarmd, Zwembad

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin
  • KinderopvangOp aanvraag
  • Verblijf voor kinderenGratis

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Duits, Lactosevrij, Lunchpakketten, Nederlands, Steaks, Vegetarisch
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurMagnetron, TV

• ReceptieAanwezig
  • Room ServiceBeperkt menu
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Disco, Opslag voor ski benodigdheden, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesInformatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenFysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Schoonheidsbehandelingen, Speciale massages

• ParkeermogelijkhedenAfsluitbare garage, Openbare parkeerplaats, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeergarage, Parkeermogelijkheid voor campers, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Golfbanen, Hardlooppaden, Hiken, Paardrijden
  • BalsportenBadminton