Hotel Berggasthof Kahler Asten

Kleine hotelsWeer vandaag8°6°
Hotel Berggasthof Kahler Asten
8,7

• Ligging t.o.v. pistes7,5

We hebben een aantal aanbieders voor Berggasthof Kahler Asten voor je op een rij gezet:

4 reviews over Hotel Berggasthof Kahler Asten in het Nederlands

zeer goed hotel

dinie v. schie
2-6-2017

Mooie ruime kamers,goede matrassen. mooie badkamer. Goed ontbijt buffet.

Ver buiten het dorp Winterberg.

• Ligging t.o.v. pistes8

Berggasthof Kahler Asten is het hoogst gelegen hotel en restaurant in NRW op zo'n 840 meter boven de zeespiegel. Wij bezochten het in juli 2016. Schitterend uitzicht over de bergen van het Sauerland maar wij kunnen ons voorstellen dat het gehele jaar door daar prachtig is, 's Winters met sneeuw, in herfst of zelfs met donder en bliksem (onweer). Veel wandelmogelijkheden. Het is voor Duitsers een bekend gebouw, hier is ook een weerstation gevestigd. Het zijn 60 traptreden naar de uitzichttoren (gratis) boven het hotel en restaurant.

Er is ook een klein flora en fauna museumpje (toegang via restaurant hotel ingang). Bushalte en er zijn betaalde parkeerplaatsen, bezoekers van het restaurant krijgen korting en voor hotelgasten gratis. Ik dacht max 4 euro voor een hele dag.

Berggasthof Kahler Asten

Op de begane grond een snel restaurant (buffet) alsmede een groot terras.

Restaurant en hotelreceptie zijn gelegen op de eerste verdieping, bereikbaar via de trap en een lift.

Het restaurant gedeelte alsmede hotel zijn in 2016 volledig gemoderniseerd in een zeer fraaie- en moderne setting.

De kaart van het restaurant vermeldt een variëteit aan uitstekende schnitzels (varkens- kalf-, kalkoen- en vegetarisch) tegen aantrekkelijke prijzen. Restaurant is beslist een aanrader! Het ontbijt (separaat bij te boeken) is uitstekend met broodjes, vleeswaren, zalm, eieren, sapjes etc. kortom zeer uitgebreid. Hotelkamers (27 twee persoons) zijn gelegen op de tweede en derde verdieping. 's Avonds laat even opletten voor wat betreft de toegankelijkheid van de lift, zeker in het geval je slecht ter been bent of rolstoelgebruiker. Kamers zijn modern, uitstekende bedden en sanitair (douche, wastafel en toilet). Hotel is eveneens een aanrader voor wie de drukte van het nabijgelegen Winterberg wil ontvluchten en genieten van de natuur op 840 meter hoog. Vriendelijke gastvrije ontvangst.

Beetje afgelegen

Quadrifoglio
26-10-2014

Ons sprak dit restaurant aansluitend een flinke wandeling enorm aan. Het heeft een goede keuken, niet al te duur. Modern van opzet. Over de kamers kan ik niets zeggen, wel dat dit hotel niet in het centrum ligt.

Prachtig hotel met fantastisch uitzicht

Yvette
31-12-2011
  • Ligging t.o.v. pistes7

Het Berggasthof Hotel Kahler Asten ligt op een prachtige plek boven op een berg. Vanuit dit hotel kun je de meest fantastische wandelingen maken. Een prachtig natuurgebied ligt naast het hotel. Als er sneeuw is gevallen kun na een kleine wandeling van een skilift gebruik maken. Niet aan te raden. Het is beter om dat via een andere plek te doen. Het hotel is prachtig, kamers super schoon met een mooi uitzicht over het gebied. Het restaurant, een aanrader. Heerlijk gegeten tijdens kerstavond. Een heerlijke huiswijn!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Berggasthof Kahler Asten in Winterberg-Altastenberg (Sauerland), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Berggasthof Kahler Asten zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.