Hotel Altastenberg

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Uitstekend arrangement voor een wereldprijs

Fam. Jansen
21-5-2018
  • Ligging t.o.v. pistes10

Wij hebben hier een 4 daags all incl. arrangement (via touroperator) geboekt en dat is ons uitstekend bevallen.

Allereerst werden we zeer vriendelijk ontvangen door het personeel.

Hotelkamer was ruim genoeg, bedden en douche perfect en geen klagen.

Als je geen trappen kunt lopen heb je pech, alle slaapkamers zijn op 1e en 2e verdieping en geen lift.

Het eten;

Wij hebben 3 x gebruik gemaakt van ontbijt en diner. (Lunch kun je zelf maken van je ontbijt)

Ontbijt bestaat uit 3 soorten brood, 2 soorten broodjes en 9 verschillende soorten beleg waaronder kaas vlees eieren en zoetigheid en ook nog muesli/cruesli/cornflakes met yoghurt/melk/pudding, koffie/thee en 2 soorten sap.

Avondeten is vanaf 18.30 uur als buffet en bestaat elke dag uit soep vooraf, 1 hoofdgerecht met saladebuffetje en 1 toetje.

Dit alles voor 170 pp incl. consumpties tussen 18 en 22 uur.

Omgeving was prachtig en daagt uit voor vele wandelingen etc.

Wij komen hier zeker terug.

Prima onderkomen

Fam. Scheermeijer
15-2-2018
  • Ligging t.o.v. pistes10

Arrangement van 5 dagen/4 nachten tegen een zeer aantrekkelijke prijs geboekt. Boekingsprocedure was verwarrend vanwege diverse sites met verschillende prijzen Ondanks het hierdoor ontstane misverstand was Menno, de vriendelijke eigenaar, heel coulant en liet ons een dag en nacht langer verblijven en lost het zelf op met de reisorganisatie. Hulde.

De kamer, de bedden, tv met vele zenders, prima ontbijt en heerlijk avondeten, kortom alles dik in orde.

Ook de attentie voor de dames op Valentijnsdag viel in goede aarde.

De ligging van het hotel is uitstekend naast de pistes.

Een minpuntje: receptie geregeld onbemand. Lang moeten wachten om in te checken, terwijl we ons keurig aan de aankomsttijd op de voucher hadden gehouden.

Zeker een aanrader met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Voor herhaling vatbaar

Peter
22-1-2018
  • Ligging t.o.v. pistes10

Hotel ligt tegenover skipiste. Grote en schone kamer. Prima ontbijt. Parkeren voor de deur. Vriendelijke personeel. Zeker voor herhaling vatbaar

Geweldig

Goed wandel gebied

Ronduit slecht

Jojoke
    1-9-2017

Hotel Altastenberg is een zeer oudbollig/ vervallen hotel, in het gehele hotel hing een muffe, duffe geur!

Een zeer klantonvriendelijke zelfs norse man/eigenaar.

Onze kamer lag aan de voorkant en toen we binnen kwamen moesten we allen “kokhalzen” van de vieze, muffe geur. De kamervloer was met vuil vast tapijt. En ook overal op de donkere gangen muf tapijt. Er is zelfs niet eens gestofzuigd tijdens ons verblijf op de kamer, de badkamer , met een douchegordijn, was net zo ouderwets als de rest van het hotel.

Bij de vraag voor een andere rustigere kamer aan de achterkant zei hij dat hij geen andere kamer had terwijl het hotel niet volgeboekt was. Ik bleef een beetje aandringen maar hij antwoorden steeds onvriendelijk en liep gewoon door waarop ik zei dat hij niet vriendelijk was en hij antwoorden, "dan ben ik maar onvriendelijk maar je krijgt geen andere kamer"! All-in was van 10h tot 22h. Het eten was gewoon slecht. Alle dagen hetzelfde (een zogezegd) koud buffet, (een zogezegd) warm buffet, er was 1 warme groenten en 1 soort vlees met aardappelen of rijst en 1 dessert en die komen ze al brengen tijdens de hoofdmaaltijd en er was geen vers fruitsap en ook Geen enkel stuk fruit bij het ontbijt. Ook was er Geen lunch voorzien in het hotel, noemen ze dit All-in?? Er waren zakjes voorzien voor een lunch (box) als je buitenhuis bent maar daar ging slechts 1 broodje in en er was geen drankje bij voorzien én die lunch moest je zelf ‘s morgens maken.

Er was geen overdekte fietsenstalling, ik vraag mij af hoe/waar mensen in de winter hun ski's moeten opbergen? Onze fietsen hebben 3 dagen in de regen Moeten staan.

Om 22u Moet iedereen naar bed, geen drank, ook niet meer tegen betaling te verkrijgen en aub stilte gevraagd. We waren een gezelschapsspelletje aan het spelen!

We zijn dan 1dag vroeger vertrokken om verschillende reden zoals hierboven beschreven.

PS. De kat loopt over de tafels waar gegeten wordt en diegenen die half pension hebben moeten van het (zogezegd) buffet door de gang, langs de receptie naar hun tafel (waar de kat de hele dag overgelopen heeft!)

En een kopietje kost € 0,15!

Fijn, gemoedelijk hotel

Els van Muijen - Weijers
    17-6-2017
    • Ligging t.o.v. pistes9

Hotel Altastenberg is ons zeer goed bevallen en wij zullen hier zeker terugkomen. De kamers zijn ruim en geriefelijk met goede bedden. Ruime badkamer. De service is top en de sfeer gemoedelijk. Voor deze prijs is de kwaliteit zeer goed. Het eten was heerlijk. Geen nouvelle cuisine, maar dat kan je voor deze prijs ook niet verwachten. Wij hebben alle dagen heerlijk gegeten, het was van goede kwaliteit en zeer smakelijk. Uitgebreid ontbijtbuffet. Diner ook in buffetvorm, maar daarin geen keus. Elke dag een gevarieerd saladebuffet erbij. Er was zeker ruim voldoende voor iedereen. Vriendelijke eigenaar met tijd voor een praatje.Het hotel ligt prachtig, temidden van de natuur. De wandelroutes liggen langs het hotel. Als je geen 5 sterren-allure verwacht is dit zeker een aanrader. We hebben heerlijke dagen gehad, het heeft ons aan niets ontbroken. Frans en Els

Eens maar nooit meer.

Wim en Gre Ockeloen
    21-5-2017

Hoteleigenaar is volgens ons overspannen en heel onredelijk. Reageerde op normale vraag heel onvriendelijk en zeker niet klantvriendelijk, mijnheer weet echt niet hoe hij met zijn gasten moet omgaan.

Eten wat de pot schaft, lust je het niet jammer dan. Elke dag als dessert een schaaltje vla/ yoghurt.

Werd slecht aangevuld. Klacht bij reisorganisatie ingediend.

net hotel, voor hethaling vatbaar.

victor
    5-5-2017
    • Ligging t.o.v. pistes10

Gunstige prijs kwaliteit vethoudiing.

Perfecte prijs - kwaliteit verhouding

Jef van Hout
    19-4-2017
    • Ligging t.o.v. pistes9

Met 6 personen een lang Paasweek-end naar het Sauerland en Hotel Altastenberg geboekt via touroperator. Ondanks een kleine miscommunicatie bij het inchecken werd deze direct opgelost door Menno,de eigenaar van het hotel. Altastenberg met een fantastische ligging, direct aan de wandelgebieden rond de Kahle Asten. Goede parkeergelegenheid, prima grote kamers, goed ontbijt- en diner buffet. Erg vriendelijke bediening. Kortom een prima all-in concept en zeker aan te raden voor een lekker lang week-end weg

Goed hotel all-inclusive

Carlaatje
    11-4-2017
    • Ligging t.o.v. pistes10

Het hotel heeft ruime kamers. Wij hadden nr. 32 (1-hoog) aan de voorkant met uitzicht op de piste (in de winter) en 's zomers op het terras onder. Wij hadden een gerenoveerde kamer, die prima was. Alleen een spiegel op de kamer ontbrak. Er was slechts één spiegel op de badkamer en dat kan soms lastig zijn voor dames! Ontbijt was goed, heerlijke broodjes zowel wit als bruin en gewoon brood en allerlei belegsoorten zowel hartig als zoet. Diner in buffetvorm was ook prima: van alles één soort, dus soep, groente/aardappelen of pasta. Dessert niet in buffetvorm en geen keuze. All-in formule is ons prima bevallen. Wijn en koffie wanneer je wilt. De koffie en de wijn (zowel wit als rood: wit (Spätlase) of droge wijn, rode wijn is een Merlot)) smaken beiden goed! Gastheer Menno is zeer vriendelijk en praat graag. Ook barman Ivan is een vriendelijke jongen en maakt graag een praatje.Ook het overige personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Prima hotel om een paar dagen te vertoeven. Zeker gezien de prijs-kwaliteitverhouding. In de omgeving zijn Winterberg, Willingen en Korbach een bezoek waard.

We hebben een aantal aanbieders voor Altastenberg voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Altastenberg in Winterberg-Altastenberg (Sauerland), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Altastenberg zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Altastenberg scoort een 7.47 uit 10 op basis van 40 reviews.