• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Wegberg

Reviews over Wegberg

• 10Jan Kwint18-01-2015

Heerlijke rust

Mooie omgeving om even echt tot rust te komen

• 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 6Toon24-05-2014

Stukje onbekend Duitsland

De Stadt Wegberg is een middelgrote gemeente bestaande uit het stadje Wegberg en nog 39 deelgemeentes die varieren van flinke dorpen tot gehuchten. Hoewel in de nabijheid van grote plaatsen als Monchen-Gladbach en Heinsberg is het hier niet druk op de weg. In ieder geval een stuk minder druk dan in Limburg. Voor fietsers aangenaam fietsen, meest vlak, soms licht geaccidenteerd. Wegberg zou men kunnen kennen door de zgn. Grenzlandring een rondweg om Wegberg die als raceparcours werd gebruikt na de oorlog tot 1952 toen een ongeluk met 13 doden meteen het einde van deze Rennstrecke betekende. Deze rondweg is er nog steeds. Het stadje zelf vond ik niet veel voorstellen. 1 winkelstraat met pleintje en zijstraatjes en wel steeds zicht op de behoorlijk grote St. Peter und Paul Kirche. Een stadsparkje vlakbij het centrum en daar weer vlakbij Burg Wegberg, nu in gebruik als Hotel-Restaurant. Historie nauwelijks gezien daar. De gemeente Wegberg staat verder bekend om zijn vele watermolens.

• 6Cultuur
    • 7Omgeving