We hebben een aantal aanbieders voor Warburg voor je op een rij gezet:

Reviews over Warburg

Prachtige stad

Jan
    24-7-2014

Warburg is een schitterende stad met prachtige oude gebouwen. Je moet bij het VVV een stadswandeling halen. Er was een dame die heel enthousiast alles vertelde wat bezienswaardig was in Warburg. Ze zei er ook bij wat minder interessant was. Echt informatie waar je wat aan had. Warburg is een stadje met heel veel hoogteverschillen, dus je moet wel goed ter been zijn. Maar de wandeling is een plaatje en je blijft foto's maken. Op diverse plaatsen kan je de wandeling onderbreken voor een hapje en een drankje. Net buiten het centrum( ongeveer 200 meter kan je de auto gratis parkeren.

Gereisd Met partner in juli 2014

Verrassend mooi dorpje

G.
    30-1-2011

Warburg heeft een verscheidenheid aan oude en pittoreske vakwerkhuizen. De zogenaamde "Eckmänneken", de officiële residentie van de bakkers gilde uit 1471, wordt beschouwd als de oudst gedateerde vakwerkhuis in Westfalen. De stad heeft een aantal kerken van historisch belang, voornamelijk gebouwd in de gotische stijl. De Nieuwe Stad Parochiekerk St. Johannes de Doper domineert met zijn 77 meter hoge toren op het marktplein in de nieuwe stad. ( de nieuwe stad is hoog gelegen en de oude stad ligt in het lage gedeelte). De parochiekerk in de oude stad „Mariae Heimsuchung“ werd einde jaar 13 jaarhonderd gebouwd. Een wandeling door het stadje voert je langs oude vestingwerken, met hun torens en poorten. Wij hebben heerlijk gegeten in Restaurant Delphi in de Altstadt, het pand is een typisch "Eckmänneken-Haus". Zeer mooi van binnen.

Gereisd Met partner in mei 2010
Warburg scoort een 8,3 uit 10, op basis van 3 reviews