We hebben een aantal aanbieders voor Tecklenburg voor je op een rij gezet:

vakanties Tecklenburg

We hebben een aantal aanbieders voor Tecklenburg voor je op een rij gezet:

Reviews over Tecklenburg

Bezoek is zeker de moeite waard!

Riboko,
    20-5-2018

Auto geparkeerd en dachten ver de berg op te moeten lopen maar het was echt maar een paar honderd meter. Bij de VVV een stadswandeling gehaald en de aardige mw heeft ook nog even het Heksenpad voor ons aangegeven op de kaart. Na eerst een kopje koffie op het schitterende dorpspleintje de wandeling gemaakt. Je komt op die manier eigenlijk door het gehele stadje en elke meter is er weer iets om van te genieten. En hoe toevallig, het Heksenpad leidde ons naar de parkeerplaats waar onze auto stond en daar aan de overkant van de weg was de Heksenkeuken. Echt schitterend daar! Helaas niet al te goed ter been dus niet naar beneden gelopen, maar dat leek me wel heel erg mooi! Weer terug naar de weg nog 100 meter verder gelopen waar een parkeerplaats is met een geweldig uitzicht. We hebben echt genoten van Tecklenburg, maar gaan zeker dit jaar nog een lang weekend doorbrengen in deze schitterende omgeving

Gereisd met partner in mei 2018

heel gezellig

zwervertje,
    15-3-2018

Ga naar cafe Rebbel!En onder de poort door naar uitzichtspunt omhoog met openluchttheater, waar ook goeie cafe s en eettenten zijn.In het weekend live-music op het pleintje voor cafe Rebbel.Expo s en leuke winkeltjes, speciaal met italiaanse kleding en mineralen en stenen.alles in 1 straatje!

Gereisd alleenreizend in augustus 2016

Mooi oud centrum met veel vakwerkhuizen

Madeleine-C2,
    14-1-2017

Vooral het de mooie oude centrum is de aantrekkingskracht van Tecklenburg. Leuke smalle straatjes met prachtige vakwerkhuizen en een aantal leuke winkeltjes. Natuurlijk ook restaurantjes vooral op de markt waar je heerlijk op het terras kan zitten met mooi weer. Even voor bij de Bismarckturm kan je zien dat het op een heuvel ligt en heb je een mooi uitzicht over de plaats en het kurpark (wat niet veel is). Even doorlopen en je ziet de Burgruine waar ook het openluchttheater is. Er is ook een poppenmuseum maar dat was al dicht toen wij er waren. In een paar uurtjes heb je het oude centrum wel gezien maar het is de moeite waard als je in de buurt ben er even naar toe te gaan.

Gereisd met vrienden in augustus 2016

Jammer

Marcel,
    3-8-2016

Mooi stadje waar ik altijd met veel plezier kwam om te wandelen en te eten. Jammer dat de gemeente de auto als melkkoe heeft ontdekt en nog hogere parkeertarieven hanteert dan bij de kust plaatsen in Nederland.

Gereisd met partner in juli 2016

Klein maar aardig

Rinus,
    12-6-2016

Tecklenburg oogt als een bergstadje doordat de huizen tegen de hellingen van het Teutoburger Wald zijn gebouwd, het stadje ligt aan de voet van de burchtruïne die op de top van de heuvel is gelegen, van de burcht resteren trouwens alleen het poortgebouw en ommuring en wat fundamenten, de binnenhof doet nu dienst als openluchttheater.

Het stadje heeft veel vakwerkhuizen en een knus pleintje met terrasjes, er zijn enkele kleine musea en aan de voet van de heuvels staat het wat saai uitziende Haus Marck uit 1562 dat alleen met een rondleiding kan worden bezichtigd

Gereisd met vrienden in juni 2016
Tecklenburg scoort een 9,1 uit 10, op basis van 34 reviews