Hotel Gut Funkenhof

• Sauna

70 reviews over Hotel Gut Funkenhof

• 8Eric12-01-2020

Een aanrader!

Een gezellig en mooi hotel, rustig gelegen, met goede kamers. De badkamer is goed en voorzien van zeep suspenders. Het water uit de douche is gloeiend heet. Het hotel heeft een leuke bar met zitjes, waar men gezellig iets kan drinken. Ontbijt is zeer goed, in buffetvorm. Het diner is meestal in buffetvorm en soms in een driegangenmenu. Verschillende gerechten, voor iedereen wat wils. De sauna en het zwembad zijn gratis te gebruiken, de sauna wordt op verzoek aangezet. De parkeerplaatsen zijn gratis met een eigen parkeerplaats voor het hotel. Bij aankomst ligt er een prima fles sekt op de kamer. Leuk om te doen is een gratis rondleiding bij de vlakbij gelegen brouwerij Veltins. Na afloop ontvangt men tegoedbonnen voor twee gratis biertjes in een Stube vlakbij. Wij hebben geboekt via voordeeluitjes en zodoende een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gereisd met partner in januari 2020

• 2019
    8E.L. Glas - Kramer29-04-2019

Erg genoten en tevreden; voor herhaling vatbaar

Afgelopen Paasweekeinde in Gut Funkenhof verbleven, en wij hebben het erg naar onze zin gehad. We verbleven in het nieuwe deel van het hotel; een lits-jumeaux voor ons en een slaapbank voor de kinderen. Prima bedden. De kamer werd elke dag schoongemaakt. Het ontbijtbuffet was prima, en ook het dinerbuffet vonden wij prima. In de eerdere zeer slechte recensies kunnen wij ons niet echt vinden. Ja, het dinerbuffet was niet enorm uitgebreid, maar dat ligt er aan wat je ervan verwacht. Het personeel was zeer vriendelijk en deed erg zijn best om het iedereen naar de zin te maken. Het buffet werd zeer goed aangevuld. Het zwembad is klein, maar wel wat ik ongeveer van een hotelzwembad verwacht. Er lagen zelfs handdoeken om je af te drogen. Enig nadeel daarvan vonden wij dat er overal op het terras gerookt mocht worden zodat wij als niet rokers in de stank zaten. Verder heerlijk rustige omgeving en mooi om toertochten te maken (zeker op de motor

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 8J Olofsen-Mons07-02-2019

Omgeving is erg mooi

Het is hier heel erg rustig

Gereisd met partner in februari 2019

• 2018
    8Sundern01-11-2018

Rust!

Wij verbleven in Hotel Gut Funkenhof. Wat een heerlijke rustige omgeving. Prachtige, gezellige, oude verbouwde boerderij met bijgebouwen. De kamer in het bijgebouw was wel zeer gedateerd maar heel ruim. We boften dat we de laatste mooie week hadden van dit jaar. Eerste dag gefietst rond de Sorpesee, ca 20 km, met 24 graden. Plaatsjes in de omgeving bezocht, o.a. Winterberg. Was ook nog heerlijk rustig, skiliften e.d. waren nog dicht. Leuk om te winkelen. Verder nog een fietstocht gemaakt, keuze is legio zowel voor de toeristische fietsers als voor de racefiets of mountainbike. Als je vooral uitgaansleven zoekt, moet je hier niet zijn, maar voor fietsen, wandelen, stadjes bezoeken: heerlijk!

Gereisd met partner in oktober 2018

• 7Dorothee29-10-2018

Sfeervol qua uitstraling maar slecht eten

Sfeervol hotel, mooie omgeving. Ontbijtbuffet was prima, maar wel elke dag precies hetzelfde. Avondbuffet was zéker geen aanrader. Onze kamer was prima, schoon en ruim. Alleen de badkamer klein met zo’n vervelend douchegordijn. Matrassen niet goed en ruime spleet ertussen (niet romantisch!).

Gereisd met partner in oktober 2018

• 7Ruud30-09-2018

Hondenpension?

Op zich een goed verblijf gehad, kamer voldoende, eten voldoende, maar honden in de lobby, zelfs honden in het restaurant bah.En dan verblijven die honden ook op de kamers

Gereisd met partner in september 2018

• 5Dmnq11-09-2018

Prijs/kwaliteit ok

Oud gebouw heeft sfeer maar achterstallig onderhoud en krakende vloeren zoals in de kamers. Badkamer erg klein. Douchewater temperatuur wisselend wanneer meer kamers douche gebruiken. Hotel is niet super schoon en service laat ook te wensen over. Wij hadden halfpension. Ontbijtbuffet met voldoende keuze. Het dinerbuffet is slecht. Veel blik en potjes voer. Vaak ook koud. WiFi werkt prima. Voldoende parkeergelegenheid. Mooie omgeving.

Gereisd met partner in september 2018

• 6Marga05-09-2018

Nooit meer.

We hadden een ruime kamer met bad en aparte douche, niet groot maar wel schoon. De matrassen waren heel hard, dus niet goed geslapen. Ontbijt op zich was wel goed maar niet uitgebreid. 1 x in hotel gebruik gemaakt van het avondbuffet heeeeeel slecht half uur op soep moeten wachten omdat alles al op was en was niet te eten geen smaak over de rest maar te zwijgen harde doperwtjes en worteltjes, vlees leek op hap klare hondenhokken, nog een avond geprobeerd in hotel te eten maar dan van de kaart wederom zeer teleurstellend. En dan de bediening, een uitzondering daar gelaten, ook niet echt geweldig. Dus geen 2e keer daar meer heen. Omgeving was wel heel mooi goed kunnen fietsen zeker om de Sorpesee heen.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Rob en Corrie van Dijk06-08-2018

Echt een aanrader.

Fantastisch Hotel, vriendelijk personeel en niets is te veel. Wij hadden onze hond Pip bij ons en die kreeg zelfs een honden welkom pakket, met hondensnoepjes en een speeltje erin. Heerlijk gegeten, goed ontbijt en een geweldige grote kamer ( studio). Is echt een aanrader.

Gereisd met partner in juli 2018

• 4Jan06-07-2018

Wij zullen er nooit meer heen gaan.

Kamer niet echt schoon. Zelfs een keer overgeslagen met schoonmaken. Badkamer (te) klein met een te laag toilet. Avondeten slecht. Veel te zout en te vet, bij het buffeteten groente uit glas of blik. Maar als je van ongare worteltjes met doperwtjes houdt of van sperciebonen die knarsen tussen je tanden, ben je aan het juiste adres. Er is m.i. te weinig personeel, wat betekent dat je soms veel te lang zit te wachten op je bestelling. Ook op het terras ontbreekt het vaak aan personeel. (Lang wachten op je biertje dus). Een pluspunt is er ook. De omgeving is mooi en in het parkje naast het hotel is een vijvertje met eendjes.

Gereisd met partner in juni 2018

Hotel Gut Funkenhof info