• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Lügde

Ackerbürgerstadt

Rinus, 1-10-2015

Gelegen te midden van bossen ligt dit prachtige en rustige stadje dat ook wel "Ackerbürgerstadt" word genoemd omdat de hoofdstraten worden geflankeerd door huizen van stadsboeren, die men herkent aan de grote schuurdeuren.

Het gehele stadje heeft door de prachtige en goed onderhouden vakwerkhuizen een schilderachtig aanzien.

Aan de westrand van het stadje staat de St. Killiankerk, een kleine romaanse kruisbasiliek die rond 1180 is opgetrokken van roodachtig zandsteen.

Fantastische natuur

van Soest, 13-10-2014
    Voor de liefhebbers een prachtige golfbaan.En prachtige omgeving om te wandelen met of zonder hond.

vlak bij Lugde ligt Bad Pyrmont

Visser, 5-6-2014
    Voor het uitgaan moet je naar Bad Pyrmont. Hier zijn zwembaden, een park, een natuurgebied, veel terassen. In Lugde zelf is een natuurpark met vele soorten bloemen. (voor de tunnel). De historische stad is de moeite waard voor een wandeling.

Het Lipperland is schitterend.

Jaap Nieuwkoop, 30-5-2014
    We zijn slechts een paar dagen in de omgeving geweest. In het stukje heb ik het al geschreven, we wilden vooral de omgeving van Blomberg bezoeken. Als echte Nederlanders kijken we toch ook naar de aanbiedingen, en die van hotel "Zur Post" vonden wij attractief. Omdat we naast enkele kennissen in Blomberg, er ook nog één in Rischenau hebben wonen leek ons dit hotel de juiste plaats. En dat vinden wij nog steeds. Het "Lipperland" in zijn geheel ligt ons na aan het hart. We zullen hier in de komende jaren nog wel meer terug willen komen.

Zeker de moeite waard

Jan van der Stelt, 7-5-2014
    Uitstekende bestemming voor fietsers en wandelaars
Lügde scoort een 7,3 uit 10, op basis van 36 reviews