We hebben een aantal aanbieders voor Lemgo voor je op een rij gezet:

Reviews over Lemgo

Mooie Hanzestad

Madeleine-C2
    14-1-2017

De oude Hanzestad Lemgo ligt in een prachtige omgeving. In het centrum vind je naast de vele vakwerkhuizen ook veel huizen uit de renaissance tijd. Als je door de winkelstraten loopt zie je prachtige gevels waardoor je vaak de etalages vergeet. In het mooie raadhuis uit de 15e/17e eeuw aan de Markt is ook een zeer oude apotheek gevestigd. Je kan in het gezellige centrum wel een paar uur vertoeven. Even buiten het centrum is ook het mooie Hexenbürgemeisterhaus en Schloss Brake te vinden. Beide zijn nu een museum

Gereisd Met vrienden in augustus 2016

Bezoek waard

Rinus_Manders
    30-9-2015

Lemgo is een bijzonder leuk stadje, het is er gezellig druk, het stadje heeft veel mooi vakwerkhuizen, een van de mooiste is het Hexenbürgemeisterhaus. Verder zijn er vele mooi kerken en een bezienswaardig Rathaus, op het marktplein vindt men vele terrasjes en verder zijn er vele winkels en restaurants. Aan de oostrand van Lemgo vindt men Schloss Brake waarin een museum is gevestigd dat de Weserrenaisance belicht. De omgeving van het beboste heuvelachtige Lipperland is bijzonder fraai.

Wat een leuk stadje!

Jan
    10-9-2013

Een hele leuke plaats waar je veel vakwerkhuizen ziet.Haal bij de VVV de stadswandeling(gratis) en loop de route door het stadje. Best wel leuk, eigenlijk leuker als we dachten. Op woensdag is er markt en dan is het een gezellige drukte.

Gereisd Met partner in Wed Aug 28 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Midden in het Lippeschen Bergland tussen het en het ligt

M.J. Piederiet
    15-9-2005

Midden in het Lippeschen Bergland tussen het Teutoburgerwald en het Weserbergland ligt de Alte Hanse Stadt Lemgo.De stad heeft een historische stadkern met ongeveer 250 monumenten uit verschillende periode's.Bezienswaardig zijn: Het Raadhuis, gebouwd tussen 1350 en 1612. De Marktplaats met op de hoek een oude apotheek met beeldhouwwerk (1611). Het Hexenburgermeisterhaus, Het Junkerhaus en Haus Wipperman.De St. Nicolai Kirche heeft kunstwerken uit de Middeleeuwen en de Renaissance. In de gotische Marienkirche tref je een schwalbennest orgel uit 1612 aan. De Mittelstrasse, de winkelstraat met op de hoek de Kanzlerbrunnen (fontein)is een straat met gemoedelijke cafe's en restaurantjes. Even buiten het centrum ligt Schloss Brake(1589)waarin het Weserrenaissance museum is ondergebracht. Lemgo een stad die het bezoeken waard is.

Gereisd Anders in september 2005
Lemgo scoort een 8,3 uit 10, op basis van 9 reviews