We hebben een aantal aanbieders voor Hellenthal voor je op een rij gezet:

vakanties Hellenthal

We hebben een aantal aanbieders voor Hellenthal voor je op een rij gezet:

Reviews over Hellenthal

Schitterend geboed met veel mogelijkheden

Patrick en Rian,
    19-8-2017

Veel mogelijkheden voor mooie wandelingen en fietstochten (klimmen met de MTB) veel mogelijkehden voor uitstapjes:

Wilder Kermeter, Vogelsang, Monschau, Ruhrsee, WeiBerstein, Wildgehege Hellental, Oleftalsperre, de brucht in Reiffenscheid etc. etc.

Routes voor wandeling en MTB erg goed aangegeven.

Camping Hellenthal is een goede en gastvrije basis om het gebied te verkennen. Huuraccomodatie, trekkershutten en staplaatsen (caravan/tent) beschikbaar.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Ga allemaal 1 dag naar Wildfreigehege Hellenthal,

Berty Reumkens,
    24-5-2016

Vlak voor het dorp Hellenthal ligt aan de rechterkant het Wildfreigehege Hellenthal. Ik kom hier al meer dan 40 jaar. Het is een aanrader voor iedereen, van baby tot senioren van alle leeftijden. De eigenaar is Karl Fischer, dit jaar werkt hij hier 40 jaar. Hij heeft heel veel verschillende soorten roofvogels. Hij komt ermee op de TV , zit tevens in een Internationaal Fokprogramma om de soorten te behouden. Iedere valkenier kent hem. Er zijn veel dingen te zien, indianendorp, allerlei soorten herten,

wilde zwijnen, bijenhouderij etc. De entree is spotgoedkoop. Per persoon 10 euro. Groepen betalen maar 8 euro, ernstig gehandicapte mensen betalen maar 7 euro. Er zijn verschillende eetgelegenheden op het terrein. Op vrijdag is er een speciale dag voor grootouders met kleinkinderen. De kleinkinderen mogen gratis naar binnen, alleen oma en opa hoeven te betalen. Er worden veel activiteiten georganiseerd. Het personeel is gastvrij en zeer behulpzaam. Je kunt je eigen drinken en eten meenemen als je dat wil. Het is echt een aanrader voor iedereen. Je kunt er gemakkelijk een hele dag doorbrengen en heerlijk ontspannen en maar genieten. Ik zou zeggen, kijk maar eens op hun website en dan vooral naar een film over de roofvogels die bijna 7 minuten duurt, in 1 woord GEWELDIG.

Gereisd alleenreizend in mei 2016

Prachtig landschap

Astrid en Jan Meer,
    21-9-2015

Eerste indruk: niet erg ingesteld op toerisme, maar als je houdt van rust en ruimte is dit je plek. Voor kroegentochten moet je in een andere omgeving zijn.

Mooie oude stadjes, burchten, prima bewegwijzering enz. maken het verblijf hier tot een waar genoegen.

Gereisd met partner in september 2015

Fijne plek

Hans roelofsen,
    19-7-2015

De omgeving biedt voldoende afwisseling en schoonheid voor trekkende kampeerders om enkele dagen op ontdekkingstocht te gaan. De eigenaars zijn bijzonder gastvrij en geven je het gevoel bij vrienden te zijn gearriveerd. Dat maakt de beleving al meteen totaal anders. De kwaliteit zal blijven stijgen, dat is hen wel toevertrouwd.

Gereisd met partner in juli 2015

Mooie omgeving

G.,
    27-6-2011

Hellenthal ligt midden in het nationale park de Eifel. Aan de Olefsee is een grote dam de Oleftalsperre. Deze kun je van onder bekijken maar je kan ook op de dam. Het is een mooie omgeving waar je mooi kan fietsen en wandelen. Er rijd ook een treintje waarmee je de omgeving kan bekijken.

Gereisd met partner in januari 1990
Hellenthal scoort een 8,5 uit 10, op basis van 45 reviews