Camping Brilon

7.7Goed

Duitsland, Noordrijn-Westfalen (Nordrhein-Westfalen), Brilon (Sauerland)

7.7Goed

• 8.4Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Vanaf Camping Brilon in Duitsland heb je een mooi uitzicht. Het is een eenvoudige camping met weinig faciliteiten, je komt hier vooral voor de omgeving en de rust. Wel is er een broodjesservice en een kleine speeltuin voor de kinderen. Er zijn vele wandelroutes en fietstochten te maken in de omgeving en er is een kunstmatig zwemmeer vlakbij.

140 reviews over Camping Brilon

• 2019
    9Willem27-10-2019

Prachtige ligging en goed hotel.

Mooi hotel. Prachtig en rustig gelegen. Wij hadden een moderne kamer met een moderne douche. De kamer was een jaar of 2 geheel gemoderniseerd. Wij waren er in de herfstvakantie. Alle leeftijden gasten waren vertegenwoordigd, van kind tot opa. Ook in de omgeving zijn er mooie routes en wandelpaden. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Sauna en zwembad zijn niet modern, maar heerlijk. Ontbijtzaal is wat klein, maar wij zijn geen vroege vogels. Als er iets op was, werd het aangevuld (wel vragen). Het dorpje brilon is niet spannend. Is op loop afstand (15 min) en heeft voldoende restaurants.

Gereisd met partner in oktober 2019

• 9Wim Klaassen17-09-2019

Heerlijk: rust, ruimte en uitzicht!

Rust, ruimte en vanaf alle plaatsen een prachtig uitzicht! En over de plaatsen gesproken: die zijn groot genoeg voor 2 auto’s en 2 caravans en 2 voortenten.....met dit verschil.....zo’n plek is helemaal voor jou zelf alleen. Gecombineerd met vriendelijke beheerders/eigenaren, goed sanitair, prima prijs-/kwaliteitverhouding, broodjesservice en veel informatie over de omgeving. Helemaal goed dus!

• 10Staat v/h sanitair

• 8Fam Courtz24-08-2019

top vakantie gehad

leuke rustige camping,wij zaten in een chalet op een mooie plek bovenaan het park (huisje was mooi ingericht en ruim) in de omgeving voldoende te ondernemen

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Ben & Nicoline20-08-2019

Aanrader

Terrassencamping met grote plaatsen en een .prachtig uitzicht. Vriendelijk ontvangst, Nederlands sprekende eigenaresse. Sanitair prima in orde en heel schoon. Heerlijke warme douche, zonder muntjes!

• 8Dhr. Janssen12-08-2019

Erg mooie vakantie, mooie (zelf)Ontdekomgeving !

Een mooie camping qua ligging, maar faciliteiten zijn er verder weinig. Dus voor vertier kun je in de omgeving vele leuke plekken ontdekken en heengaan, dat je zelf moet oppakken. Daarbij zou de camping op de receptie iets meer hulp kunnen bieden (wandelkaart ophangen of verkopen), want nu ontdekte in op de laatste dag nog prachtige themaroutes. Dus zou een service zijn van de eigenaresse. Ook verkoop van een ijsje zou leuk zijn, verdere zaken wel te koop in omgeving, maar net iets meer service en niet strak kijken.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Ja. Meijer11-08-2019

Mooie camping

Rij niet de berg op voor als je de camping ziet liggen want als je dan naar beneden rijd dan kom je een hele grote steen tegen waar je niet langs kan staat niet aangegeven boven aan de weg vinden wij slecht en het beheer van de camping vinden wij niet zo gastvrij de ligging is wel mooi en ook ruime plekken het was heel rustig op de camping en het sanitairgebouw was ook netjes en schoon we misten wel een campingwinkel voor kleine dingetjes ook al was maar voor een ijsje want de winkels lagen ongeveer 4 kilometer van de camping vooral als het warm weer is

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Carla Voncken07-08-2019

Als je van rust en natuur houdt aanrader.

Hele rustige camping met prachtig uitzicht, heel mooi gebied om te fietsen c.q. mountainbiken, wandelen e.d.

• 9Willem07-08-2019

Fantastisch.

Het is een terrassencamping, dus je moet wel redelijk goed ter been zijn. Santaire voorzieningen niet echt omvangrijk maar wel heel schoon. Wij hebben een comfortplaats van ongeveer 140 m2 dus water aan_ enafvoer, stroom 16 amp. en een prachtig uitzicht over het sauerland

• 9Marieke02-08-2019

Van alle gemakken voorzien!

Wij hebben met onze dochter van 1 jaar 10 dagen mogen verblijven in een Chalet Brilon met 2 slaapkamers, een woongedeelte en sanitair. Het chalet ziet er zowel van binnen als buiten uit als nieuw. Buiten staat er een tuinset waar je heerlijk buiten kan zitten en kan genieten van het prachtige uitzicht. Tevens heeft het vakantiepark camping- , caravan-en camperplaatsen. Ook dat is allemaal erg netjes onderhouden en kan zowel jong als oud genieten van ruimte om je heen. Wil je een vers gebakken broodje voor je ontbijt? Dan kan je bij de receptie dagelijks brood bestellen.

In de omgeving zijn er leuke activiteiten om met je partner/ gezin/ familie te kunnen ondernemen.
    Zo zijn o.a. meerdere zwembaden, een Wild und Freizeit Park, skiliften met prachtig uitzicht en Downhillen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Marja & Rob10-07-2019

Geweldige uitvalsbasis voor prachtige wandelingen

Fantastisch gelegen met prachtig uitzicht en uitzonderlijk ruime plaatsen. Keurige camping met eenvoudige voorzieningen die goed worden onderhouden en schoongemaakt. Wij komen hier sinds 2012 jaarlijks, meestal in voor- en/of najaar en iedere keer weer genieten we van de rust op de camping, het prachtige wandelgebied en de gezellige stad Brilon. De eigenaren zijn erg vriendelijk en voorkomend, we krijgen altijd het gevoel heel welkom te zijn. En dat geldt voor zowel mevrouw als mijnheer, wij hebben beiden niet anders dan uiterst vriendelijk en correct meegemaakt. We herkennen de negatieve ervaringen van sommige andere bezoekers dan ook bepaald niet. En in vergelijking met andere campings in de buurt zijn de prijzen, zeker met de card-kortingen die verleend worden, vriendelijk. En dan krijg je ook nog de Sauerlandcard voor gratis OV èn leuke kortingen op attracties in de omgeving. Deze camping is een aanrader, wij komen graag terug!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

18 tips over Camping Brilon

• Slot, 24-05-2014

Fietsroutes door VVV kan op een duidelijker manier worden gedaan. Betere scheiding van racefietsroutes en e-bikeroutes etc ivm wegdek ondergrond.

• Sjors, 08-10-2013

Lekker eten bij Restaurant van Soest (5 min.). Wandel- en fietsroutes te kust en te keur. Ook zeer geschikt voor wintervakantie.

• J den Elzen, 27-06-2013

jammer geen zwembad vooral voor kinderen

4 vragen over Camping Brilon

• Erwin, 26-07-2016

lopen naar dorp

hoever is het lopen naar het dorp

A M , 27-07-2018

Wij hebben het niet gelopen, maar de borden gaven ca. 4 km aan

• t_beima29, 17-06-2014

Brilon

Vanwege de hoge waardering op Zoover hebben wij interesse om met onze tent naar Camping Brilon te gaan. Als we de foto's bekijken lijkt het ons nogal kaal op de camping, weinig begroeiing. Wat is jullie ervaring?

A M , 27-07-2018

Wij zijn net terug van onze vakantie naar Camping brilon.

De camping is inderdaad best kaal. Wij hadden gelukkig een parasol bij, anders is er geen schuduwplekje te vinden wanneer je in een tent campeerd

Loes Dotinga, 10-08-2014

Beste T. Beima,

De kaalheid van de camping valt reuze mee, maar dat lijkt zo op de foto's misschien. Wij hebben er pasgeleden een aantal nachten gestaan en het is daar heel mooi. De camping bestaat uit verschillende terrassen. Wij hadden plaats 41, redelijk dicht bij het keurige sanitairgebouw. Je hebt door de hoogteverschillen goed uitzicht op de omgeving en weinig tot geen last van de weg beneden vooral als je wat hoger zit. We kregen bovendien korting met de Camping Key Card van de ANWB, en dat in het hoogseizoen, kortom een aanrader als je van rust houdt.

Peter Hendriks, 07-07-2014

De begroeiing is vrij jong, maar dat is voor ons geen probleem. In ieder geval zijn de plekken goed afgebakend met jonge struiken. Dit geeft een ruimtelijke indruk.

• C.A, 05-06-2012

fietsen

Wij hebben interesse om naar het Sauerland te gaan, evt naar Camping Brilon onze vraag is kun je hier ook fietsen in deze omgeving.

Loes Dotinga, 10-08-2014

Beste Ans,

Wij hadden onze fietsen met 21 versnellingen mee, en zijn rond verschillende stuwmeren gefietst. De fietsen plaatsten we op een fietsenrek op de auto en reden er naar toe anders was het te ver en te steil soms. Langs de meren staan leuke restaurants waar je een mooi uitzicht hebt en er zijn leuke strandjes. We hebben de Mohnesee, Diemelsee en Hennesee omgefietst (max. 20-30 km) en vrijwel vlak. Er zijn speciale fietspaden.

ans, 12-06-2012

de omgeving is absoluut de moeite waard, het fietsen.....tja......met een mountainbike geen enkel probleem, meer dan voldoende mogelijkheden. En absoluut een aanrader is om er te gaan wandelen, je blijft je verbazen over de schoonheid en de wijdsheid van de natuur. Wij waren met een electrische fiets, en dat is daar een zaligheid, want er zijn veel "steile" heuvels. Zelfs op de camping ( camping Brilon een absolute AANRADER!!!!) waren de paden naar de terrassen best steil, maar met mijn elo-bike prima te doen! Een fijne vakantie gewenst, de omgeving is echt fenomenaal.

Camping Brilon info

• MobilehomesAanwezig