Laagste prijsgarantie

• 9.7Ruimte

Vakantiehuis info

• Sportfaciliteiten
Meer vakantiehuis info

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

10 Reviews over AltesRathaus Wildemann

• 10Judith Plantinga22-08-2022

Rust, groen en ruimte

Allereerst een warm welkom bij aankomst zowel door de eigenaren als bij binnenkomst in de zeer ruime Bürgermeisterwohnung. Mocht je zelf willen koken (wat wij voornamelijk hebben gedaan) dan is alles aanwezig voor een lekkere maaltijd. In de omgeving zijn ook genoeg eetgelegenheden. Ook is er een supermarkt waar je goed en volledig inkopen kunt doen. Kortom, een compleet ingerichte woning voor een prima verblijf. Zeer schoon en goede bedden. Je stapt naar buiten en bent een paar stappen verwijderd van de prachtige natuur in Wildemann. Je kan alle kanten op, en voor je het weet heb je de meest prachtige uitzichten. De Halber-Höhen-Weg leidt je naar het lokale zwembad waar we zo vaak als mogelijk hebben gezwommen. Ook Hahnenklee is een aanrader voor gezinnen! Niet te vergeten de 19-Lachter-Stollen in het dorp, erg leuk voor kinderen en leerzaam mbt de geschiedenis van dit bergdorp. Samengevat: sehr gemütlich

• 10Natuur
  • 10K06-09-2018

Heerlijke vakantie

We hebben een fantastische vakantie gehad! Het huis was van alle gemakken voorzien, 2 grote slaapkamers met tv, ruime woonkamer met tv. Fijne keuken met oven, koffiezetapparaat en waterkoker. Buiten kun je zowel voor als achter het huis zitten. De eigenaar kun je altijd bereiken en staat voor je klaar! In wildemann zelf een supermarkt en een bakker! Daarnaast een mooi buiten zwembad, allemaal op loop afstand. Tegenover het altes rathaus is een heerlijk restaurant! Echt de moeite waard om te gaan eten! Mooi wandelgebied, veel keuze in wandelingen! Goede bewegwijzeringen en overvloed van bankjes onderweg! Onderweg kom je fietsers tegen, zelf zou ik niet graag op de openbare weg fietsen ivm de auto snelheden. In de bossen wel fiets mogelijkheden. Qua eten en drinken genoeg gelegenheden in de omgeving en zeer betaalbaar. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en komen wellicht over een paar jaar weer terug

• 9Barbara30-08-2018

Een heerlijke vakantiewoning

Wat hebben wij een fijne vakantie gehad in de Bürgermeisterwohnung! De ontvangst was erg hartelijk waardoor je je direct welkom voelt. Eigenaar Benno geeft ook leuke en nuttige tips voor in de regio. De woning is zeer goed uitgerust en erg ruim. Erg schoon is het ook. Het is een licht appartement en tijdens de zeer hete zomerdagen ook prettig koel. Let wel op dat het een bovenwoning betreft; dus niet geschikt als je slecht ter been bent. Eén van de bedden had een erg stevig matras, de andere was zachter. We hebben meerdere keren gebruik gemaakt van de beschikbare seizoenkaarten voor het buitenzwembad in het dorpje. De omgeving leent zich uitstekend voor het maken van leuke uitstapjes en er zitten leuke plaatsen in de buurt. Voor de woning staan picknicktafels waar wij vaak hebben ontbeten. Achter de woning is een terras waar je kunt zitten. Kortom; een heerlijke vakantiewoning!

• 9Christi12-08-2018

Uitmuntend 👍😍😎☀️

We zijn hier met 3 volwassen geweest van 3 t/m 11 Augustus. We werden spontaan ontvangen in het Nederlands door Benno met een koud biertje en een uitgebreid verhaal over ons verblijf en de omgeving. Het appartement is van alle gemakken voorzien. Ook stond er een dienblad vol met allerlei lekkere dingen Zoals thee, koffie, koekjes, wijn enz enz .Handdoeken en linnengoed is aanwezig. We voelde ons gelijk thuis. Het appartement was schoon en de bedden oké. De omgeving is prachtig en veel bezienswaardigheden liggen op een maximale afstand van 90 km. Het dorp Wildemann is een klein knus bergdorpje waar naar ons gevoel de tijd heeft stil gestaan , heerlijk om even te onthaasten van het drukke leven in de randstad. Er is een bakker, kleine supermarkt, 2 hotels/ restaurants waar je heerlijk kan eten en een informatie kantoor met pin automaat. Kortom een geweldig verblijf als je van rust en natuur houd .

• 9Marianne Oosterop18-07-2016

Heerlijk huis, prachtige omgeving

De Harz is een prachtige streek waar je heerlijk kan wandelen. De mensen zijn gastvrij en vriendelijk, het eten is er goed en het klimaat is net een paar graden warmer dan Nederland. Wij hadden de hond bij ons en daar is de streek helemaal op ingericht: overal staan bakken water en mocht hij mee naar binnen. Het Altes Rathaus is aangenaam en compleet. Benno en Ragna zijn vriendelijk en gezellig, kortom: een aanrader.

• 9Familie B & O02-03-2016

Het vakantiehuis was gewoon goed.

We hebben dit vakantiehuis (het bestaat uit twee woningen) voor een familievakantie gehuurd. De woningen zijn goed ingericht, er ontbreekt niets en heel ruim. Vriendelijke ontvangst door eigenaar. Er zijn een buurtwinkel, een bakker en restaurants in het dorp, maar ook vele restaurants in naburige stad. Mooie natuur, veel wandelroutes. Leuk om te doen: geocaches, wandelroutes, skigebied Wurmberg in Braunlage, Iberg druipsteengrot.

• 10Alex van den Heuvel23-01-2016

Absolute topwoning(en) !

We wilden met het gezin onze kerst vieren, en hebben voor het AltesRathaus gekozen.

Wat hebben we een perfecte keuze gemaakt ! We komen zeker volgend jaar weer terug !

Van de eerste tot de laatste dag hebben we genoten van de woningen, van Wildemann en van de omgeving. De woningen (het vakantiehuis bestaat uit 2 woningen) zijn van werkelijk alles voorzien. Van compleet uitgeruste keuken, ruime woonkamer en badkamer tot fikse slaapkamers met grootbeeld-TV, en, belangrijk, heerlijke bedden.

Gastvrijheid is bijzonder hier, vanaf het uiterst gastvrije welkom van de eigenaren tot ons vertrek is iedere vraag die we hadden direct beantwoord.

Mappen vol handige info voor allerlei uitjes, dichtbij, verder weg, zomer, winter, binnen en buiten. Een welkomstmand met koffie, thee, water, wijn, knabbels, etc…

De omgeving is één-en-al natuur, je loopt direct de natuur in, of stapt in de auto en is in no time overal in de Harz.

Van de vele vakantiewoningen tot nu toe is dit wel de absolute topper.

• 10Mike23-01-2016

Gastfreundschaft wird hier groß geschrieben !

Wir hatten über den Jahreswechsel die Magistrats- und die Bürgermeisterwohnung zusammen gemietet und wundervolle, geruhsame Tage zum Jahreswechsel verlebt. Gastfreundschaft wird hier groß geschrieben und so fühlten wir uns – angefangen bei unseren Ankunft – bestens betreut. Hervorzuheben ist die wunderbare, unkomplizierte und unaufdringliche Betreuung der Gastgeber.

Wertvoll waren die wirklich exzellent sortierten und insbesondere topaktuellen Tipps für Unternehmen und Ausflüge.

Die Wohnungen sind komplett neu und mit allem eingerichtet, was benötigt wird. Zudem haben wir es sehr genossen, dass beide Wohnungen wirklich sehr geräumig sind, so dass es genug Platz für alle Gäste gibt. Wir haben in der Magistratswohnung auch genügend Platz gehabt, um alle (6 Erwachsene und 4 Kinder) gemeinsam zu essen und die Abende zu genießen.

Wir können das Objekt uneingeschränkt empfehlen, wobei uns immer die Fürsorge und die wirkliche Gastfreundschaft in Erinnerung bleiben werden.

• 10Twan Derks02-11-2015

Aanrader

Mooi en statig huis wat voorheen het echte Rathaus van Wildeman was. Heel ruime verdieping met fijne indeling en heel mooi en compleet ingericht. Alles is aanwezig, zelf tot de boterhammen zakjes aan toe. Je word hartelijk ontvangen door Benno de eigenaar die je alles in geuren en kleuren kan vertellen over de vele bezienswaardigheden van wildeman en omgeving. Elke wens die je hebt word ingewilligd en hij help je bij alle dingen die je wilt ondernemen. Een ontbijtje bij de overburen regelen, het is gebeurd voordat je er erg in hebt. Heel verrassend en compleet verblijf en zeker een aanrader voor mensen die van rust en natuur houden.

• 10Paul27-10-2015

Erwartungen weit übertroffen

5er Gruppe im Alter um die 30 Jahre + Hund - Da diese Konstellation das Suchfeld schon stark einschränkt, stießen wir schnell auf das Alte Rathaus in Wildemann. Kontakt zum Vermieter aufgenommen und umgehend Antwort erhalten. Über den Preis stauten wir nicht schlecht, denn für 3 Nächte mit Hund und allen Nebenkosten (Endreinung, WLAN, Kurtaxe) waren selbst weniger attraktive Unterkünfte nicht zu bekommen. Der gute Eindruck bestätigte sich dann auch vor Ort, super netter Vermieter, die Wohnung übertraf unsere Erwartungen und war bis ins Detail mit allem ausgestattet, was man im Urlaub brauchen kann. Kurzum, wir können das Alte Rathaus in Wildemann jedem nur wärmstens empfehlen! Schönen Gruß in den Harz, wir sehen uns bestimmt wieder!

Vakantiehuis AltesRathaus Wildemann info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

• Adresgegevens
    Bohlweg 32, D-38709