Camping Melua Lerbach

14 reviews over Camping Melua Lerbach in het Nederlands

weet waaraan je begint

Ariane Victoria
3-8-2018

Vreemdste plek waar ik ooit gestaan heb... De camping was afgelopen herfst verkocht vertelde de uitbater van het restaurant. Dat restaurant was prima in orde, lekker vers eten, vriendelijke mensen. Er hoort een recreatieparkje bij, ook mooi in orde. De uitbaters vertelden dat ze niets te maken hadden met de camping maar blijkbaar mochten ze er dus wel mensen toelaten. De zwemvijver was niet veilig zeiden ze. De camping telt nog wat achtergelaten caravans, die er uitzien alsof de bewoners collectief gevlucht zijn. De sanitaire blok stort net niet in elkaar. Er is enkel koud water. Ik vond na wat rondneuzen poetsgerief en heb dan zelf een toilet en een afwasbak in orde gebracht. Het voordeel van een verlaten camping is natuurlijk dat 't er zeker rustig is... We hebben keurig betaald, aan de restaurantuitbaters die zelf zegden er niks mee te maken te hebben dus hopelijk komt ons geld terecht! De echte campingbaas hebben we nooit gezien.

Mooie plek met veel potentie!

Joanne
11-8-2017

Op de dag dat ik er was, was de camping nét overgenomen door nieuwe eigenaren. De camping was dus eigenlijk nog niet geopend, maar de twee gastvrije dames hebben mij allervriendelijkst ontvangen, en ik kon er zonder enig probleem toch verblijven.

De camping ligt op een héél mooie plek in een valleitje, met een zwemmeertje onderaan. Er is duidelijk wat achterstallig onderhoud, maar er werd al hard gewerkt om er iets heel moois van te maken.

Ik kom heel graag later terug om te zien hoe ze de plek hebben weten op te knappen!

Liever niet weer.

Yarrah
13-7-2017

De nieuwe eigenaar heeft de camping alweer verkocht. Het is een mooie plek, maar helaas niets voor ons. Sanitair heel slecht en vies. De seizoens plekken zijn allemaal verwaarloosd dat maakt de camping er niet mooier op.

Rustige, zeer groene "outdoor" camping

Yvon
27-6-2016

Er is een nieuwe eigenaresse sinds 1 juni 2016 en ze heeft er zin in! Ze heeft een slag te slaan doordat de vorige beheerders weinig tot niets deden voor de camping maar alleen voor het restaurant zorgde.

De nieuwe eigenaresse gaat zich 100 % focussen op de camping en heeft het restaurant gesloten. Dat is in de eerste weken meteen al te zien doordat ze de faciliteiten verbeterd heeft, een receptie gemaakt, onderhoud heeft gepleegd en enthousiast alle kampeerders begroet en informeert.

Wanneer je op zoek bent naar een rustige camping waar je meteen vanuit je tent of caravan kan gaan wandelen of mountainbiken in de pittige heuvels van de Harz, vanuit Lerbach naar de prachtige vakwerkstadjes in de omgeving wil, mijnen wilt bezoeken of naar rodelbanen wil, dan zit je hier meer dan goed! Er is ook nog een heus "Natur erlebnispark" bij de camping waar je een frisse duik kan nemen, zonnen op zonnebedjes, picknicken aan de picknicktafels, jeu de boules spelen en de kinderen kunnen heerlijk spelen in de nieuwe speeltuin. Voor Nederlandse begrippen valt deze camping zeker onder de categorie "groene natuurcamping".

Deze camping ligt ook aan de voet van LAW Hexenstieg.

Geef de nieuwe eigenaresse even tijd om de faciliteiten te verbeteren, maar je kan prima douchen en naar het toilet. Er zijn 2 plaatsen op de camping met deze faciliteiten. 1 daarvan is prima in orde maar aan de andere moet dus nog werkzaamheden verricht worden. Deze mis je eigenlijk alleen wanneer het wat drukker zou zijn op de camping.

Op 7 km vanaf de camping zijn de stadjes Osterode en Clausthal-Zellerfeld met meerdere winkel- en restaurantmogelijkheden.

Unieke camping

Dolf Dietz
8-2-2016

Onze ervaringen passen niet in uw datumschema!

Dit is een camping zoals wij nog nooit hadden meegemaakt. In de zomer van 2000 op doorreis bij toeval ontdekt. Direct 2,5 week gebleven. De uitbaters Uwe en Beate waren bijzonder gastvrij en ondernemend.

Uwe was van origine kok en presteerde maximum kwaliteit in de keuken. Met name Wildschwein met pfifferlinge (paddenstoel) was overheerlijk. Ook zijn gerookte forel uit eigen vijver was niet te versmaden!

Zomer 2001 weer er naar toe gegaan en na de vakantie de caravan laten staan voor 1 seizoen. In de winter 2001/2002 zijn we er met de jaarwisseling geweest voor 1 week. Er was toen zo veel sneeuw gevallen dat we 2 uur bezig waren met sneeuwruimen om bij de caravan te komen. Die week ook nog ge-skied op de plaatselijke helling met sleeplift. In de tijd dat wij er waren veel plezier gehad met Uwe. Hij speelde in een band en nam ons altijd mee als we dat wilden. Vele uren doorgebracht bij de vuurplaats op de "Wiese" met gratis bier.

Toen we er in 2010 weer terugkwamen was helaas Uwe verdwenen door ander werk in het Sauerland en Beate runde de zaak alleen.

Uit berichten hebben we vernomen dat Beate in 2013 stopt met de camping. Hopelijk is de volgende beheerder net zo ondernemend en gastvrij als het vorige stel.

Rustige, maar geweldig mooie camping

Rolf
21-8-2014

De camping was vrijwel verlaten, maar als je dat niet erg vindt is het er geweldig (het slechte weer heeft er vast mee te maken gehad). Mooie omgeving, maar vooral de beheerder gaat ver qua service. Het sanitaire gebouw werd opgeknapt, dus mochten wij elke dag onze vaat in hun vaatwasser wassen en onze was in hun wasmachine. 's Avonds samen vleermuizen spotten in de schemering was wel erg bijzonder!

Topcamping in mooie Harz

L. Hordijk
20-8-2013

Camping weer bezocht sinds 2008. Was stuk netter geworden (veel vaste oude staplekken opgeruimd ). Zwembad is vervangen door een naturerlebnisbad . Prima om in te zwemmen. Natuur is prachtig om te wandelen en te mountainbikes. Verder ook genoeg te doen. De camoingbeheerdster stopt er na dit jaar mee. Benieuwd hoe de volgende beheerder het oppakt.

Dit is de top

Adri Damsteeg
20-9-2009

wat een geweldige camping in een schitterende omgeving met hele gezellige mensen.

Prachtige ondergronse gangen uit eerdere tijd.

Goed te eten en te drinken en de camping is niet duur.

in een woord geweldig

gewoon een heerlijke camping

Annemarie van der Horst
22-4-2009

hele lieve campinghouders, schitterende natuur, genoeg gelegenheid voor uitstapjes, stadje voor alle boodschappen vlakbij (Osterode)en ook nog een heel leuk stadje.

In het restaurant op de camping is het heel goed eten, je krijgt veel en goed klaar gemaakt.

Sanitair is alleen wat ouder, maar wel altijd schoon (in tegenstelling tot Frankrijk ;-().

Je kunt er heel goed mountain biken en wandelen, kun je echt hele dagen mee zoet zijn.

We zijn met hele grote toeval op deze camping terecht gekomen en zouden maar 1 nacht blijven, nou dat werden er dus veel meer!

Een lekker restaurantje en een supergroot zwembad voor de kids. En dan de omgeving, echt waanzinnig mooi. Uhe en zijn vrouw zijn echte gangmakers, spontaan een avondboswandeling met daarna een spontaan kampvuur met worstjes roosteren voor de kids. Tja toen moesten we volgende dag wel blijven want toen werd er feestje bij het Zwembad georganiseerd met de gastvrouw als DJ, geweldig.

En dan de vriendelijkheid en de gastvrijheid er bij opgeteld echt helemaal te gek.

Enige minpuntje is het sanitair, maar wel heel en schoon en lekker warm water.

Ben je op doorreis? Vergeet het doorreizen dan maar.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Melua Lerbach in Osterode , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Melua Lerbach zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.