Sorteren

Reviews over Osterode

Mooie plek met veel potentie!

Joanne
    11-8-2017

Op de dag dat ik er was, was de camping nét overgenomen door nieuwe eigenaren. De camping was dus eigenlijk nog niet geopend, maar de twee gastvrije dames hebben mij allervriendelijkst ontvangen, en ik kon er zonder enig probleem toch verblijven.

De camping ligt op een héél mooie plek in een valleitje, met een zwemmeertje onderaan. Er is duidelijk wat achterstallig onderhoud, maar er werd al hard gewerkt om er iets heel moois van te maken.

Ik kom heel graag later terug om te zien hoe ze de plek hebben weten op te knappen!

Prima hotel, goede bedden en goed ontbijt

F
    22-7-2016

Prima hotel om van hieruit motor te gaan rijden of uitstapjes te ondernemen. Vriendelijk personeel en heerlijk zwembad.

In het dorp is niets te doen dus je moet er wel op uit. De bus stop bijna voor de deur.

Uitstekende bedden, grote badkamer en grote kamer (wij hadden de comfort kamer met balkon)

Ontbijt is prima er is van alles, div soorten kaas/worst , broodjes, zoetigheid, vers fruit, bakje yoghurt,sapjes en ontbijtgranen.

Het 4gangenavond menu was erg overdadig, dit kunnen beter 3 gangen worden.

Wij vonden het dessert niet bijzonder.

Rustige, zeer groene "outdoor" camping

Yvon
    27-6-2016

Er is een nieuwe eigenaresse sinds 1 juni 2016 en ze heeft er zin in! Ze heeft een slag te slaan doordat de vorige beheerders weinig tot niets deden voor de camping maar alleen voor het restaurant zorgde.

De nieuwe eigenaresse gaat zich 100 % focussen op de camping en heeft het restaurant gesloten. Dat is in de eerste weken meteen al te zien doordat ze de faciliteiten verbeterd heeft, een receptie gemaakt, onderhoud heeft gepleegd en enthousiast alle kampeerders begroet en informeert.

Wanneer je op zoek bent naar een rustige camping waar je meteen vanuit je tent of caravan kan gaan wandelen of mountainbiken in de pittige heuvels van de Harz, vanuit Lerbach naar de prachtige vakwerkstadjes in de omgeving wil, mijnen wilt bezoeken of naar rodelbanen wil, dan zit je hier meer dan goed! Er is ook nog een heus "Natur erlebnispark" bij de camping waar je een frisse duik kan nemen, zonnen op zonnebedjes, picknicken aan de picknicktafels, jeu de boules spelen en de kinderen kunnen heerlijk spelen in de nieuwe speeltuin. Voor Nederlandse begrippen valt deze camping zeker onder de categorie "groene natuurcamping".

Deze camping ligt ook aan de voet van LAW Hexenstieg.

Geef de nieuwe eigenaresse even tijd om de faciliteiten te verbeteren, maar je kan prima douchen en naar het toilet. Er zijn 2 plaatsen op de camping met deze faciliteiten. 1 daarvan is prima in orde maar aan de andere moet dus nog werkzaamheden verricht worden. Deze mis je eigenlijk alleen wanneer het wat drukker zou zijn op de camping.

Op 7 km vanaf de camping zijn de stadjes Osterode en Clausthal-Zellerfeld met meerdere winkel- en restaurantmogelijkheden.

Unieke camping

Dolf Dietz
    8-2-2016

Onze ervaringen passen niet in uw datumschema!

Dit is een camping zoals wij nog nooit hadden meegemaakt. In de zomer van 2000 op doorreis bij toeval ontdekt. Direct 2,5 week gebleven. De uitbaters Uwe en Beate waren bijzonder gastvrij en ondernemend.

Uwe was van origine kok en presteerde maximum kwaliteit in de keuken. Met name Wildschwein met pfifferlinge (paddenstoel) was overheerlijk. Ook zijn gerookte forel uit eigen vijver was niet te versmaden!

Zomer 2001 weer er naar toe gegaan en na de vakantie de caravan laten staan voor 1 seizoen. In de winter 2001/2002 zijn we er met de jaarwisseling geweest voor 1 week. Er was toen zo veel sneeuw gevallen dat we 2 uur bezig waren met sneeuwruimen om bij de caravan te komen. Die week ook nog ge-skied op de plaatselijke helling met sleeplift. In de tijd dat wij er waren veel plezier gehad met Uwe. Hij speelde in een band en nam ons altijd mee als we dat wilden. Vele uren doorgebracht bij de vuurplaats op de "Wiese" met gratis bier.

Toen we er in 2010 weer terugkwamen was helaas Uwe verdwenen door ander werk in het Sauerland en Beate runde de zaak alleen.

Uit berichten hebben we vernomen dat Beate in 2013 stopt met de camping. Hopelijk is de volgende beheerder net zo ondernemend en gastvrij als het vorige stel.

Rustige, maar geweldig mooie camping

Rolf
    21-8-2014

De camping was vrijwel verlaten, maar als je dat niet erg vindt is het er geweldig (het slechte weer heeft er vast mee te maken gehad). Mooie omgeving, maar vooral de beheerder gaat ver qua service. Het sanitaire gebouw werd opgeknapt, dus mochten wij elke dag onze vaat in hun vaatwasser wassen en onze was in hun wasmachine. 's Avonds samen vleermuizen spotten in de schemering was wel erg bijzonder!

Osterode scoort een 7,7 uit 10, op basis van 10 reviews