We hebben een aantal aanbieders voor Oldenburg voor je op een rij gezet:

vakanties Oldenburg

We hebben een aantal aanbieders voor Oldenburg voor je op een rij gezet:

Reviews over Oldenburg

Oude stad met rijk studentenleven

Jeroen Schuit,
    5-10-2013

Oldenburg heeft een rijk verleden en de gebouwen in het oude centrum herinneren aan deze tijd. Winkelaanbod is groot en tussendoor kan je voor elke prijs eten en drinken. Oldenburg heeft een zeer uitgebreid voetgangersgebied. Rondom het oude centrum zijn ruim voldoende parkeermogelijkheden. Een mooie winkelstad met een rijk studentenleven.

Gereisd met partner in oktober 2013

Flinke stad

Maurits ,
    21-11-2012

Oldenburg telt zo'n 150.000 inwoners. Een flinke, uitgestrekte stad. Wij bezochten het stadscentrum. Grote winkelstraten. Duitse uitstraling. Wij hadden hier een kort, maar aangenaam verblijf. Lijkt ons een leuke stad voor een dagtripje vanuit het Noorden en Oosten van Nederland.

Gereisd met vrienden in augustus 2012

Leuk voor een dagje! Maar ook een half jaar.

Karen,
    21-3-2011

Ik heb voor mijn opleiding een half jaar stage gelopen in Oldenburg en heb het erg naar mijn zin gehad. De stad is een beetje vergelijkbaar met Groningen qua mogelijkheden, volop winkels, cultuur en het uitgaansleven is ook erg leuk! Zou nog wel weer eens terug willen. Aanraders zijn de botanische tuinen (enorm groot!), het horst janssen museum en het landesmuseum. En daarnaast zijn er genoeg winkels om lekker te shoppen. Ik las hierboven al iets over Mamma Mia, de pizzeria. Hier kun je echt zoo lekker eten! Ben hier tijdens mijn stage meerdere malen geweest. Vooral de toetjes die ze hebben zijn erg lekker.

Gereisd met vrienden in februari 2009

super gezellig .

R.W.Akse,
    12-12-2008

Weinnachtsmarkt, lekkere glühwein,en daarna een overheerlijke pizza aan de markt achter de kerk bij Mamma Mia, zeer gezzelig en zeker betaalbaar,

heeft ma,di en woe pizza/pasta aanbiedingen met salade voor € 6,--.

Gereisd met oudere kinderen in december 2008

Topstad en zo dicht bij huis !!!!

Jeroen Linderhof,
    23-7-2008

Dit is een erg mooie stad , maar jammer genoeg wordt het weinig bezocht door Nederlanders , wegens de nabijheid van Nederland ( 130 KM van Groningen , 60 van de grens). Deze stad is de voormalige hoofdstad van een redelijk groot Groothertogtom tot 1918. Hier is een mooi Paleis , brede lanen , veel musea en veel Classisistische gebouwen. Ook heeft het een goed uitgaans leven dankzij de vele studenten in deze studentenstad , vergelijkbaar met het aantal studenten in Groningen. Ook ligt het in een mooie omgeving met veel weilanden , een paar meren , heuvels en bossen. Ideaal voor een dagtrip , stedentrip , of een vakantie. De omgeving is goed per paard of fiets te verkennen.Er is een rechtstreekse treinverbinding met Groningen. Ook vanuit Enschede is het goed te doen. Met de auto is het vanuit Nederland makkelijk te bereizen., Er zijn namelijk meerdere snelwegen naar deze stad. Ook meerdere vanuit Nederland.

Een combinatietrip met Bremen is ook mogelijk. Bremen ligt 35 KM verder.

Gereisd met vrienden in juli 2008
Oldenburg scoort een 7,9 uit 10, op basis van 12 reviews