We hebben een aantal aanbieders voor Norderney (Insel) voor je op een rij gezet:

vakanties Norderney (Insel)

Reviews over Norderney (Insel)

Rustig en ongerept

Rinus,
    14-12-2012

Norderney is het grootste eiland eiland in het Duitse gedeelte van de Waddenzee, er zijn twee dorpen op het eiland, het dorp Norderney aan de westkant van het eiland en het gehucht Grohde dat midden op het eiland is gelegen, hier staat ook de vuurtoren.

Norderney dorp heeft alle voorzieningen zoals winkels en banken, er is een mooi binnenbad genaamd "Die Welle" het is een heerlijk zeewatergolfslagbad met lange waterglijbaan en watergrot.

Het dorp heeft niet zoveel bezienswaardigheden en het zeefront met zijn kleurloze flats is ronduit lelijk.

Een bezoek waard is het mooie Kurhaus met een verzameling prachtige schilderijen.

Het oostelijk deel van het eiland is een prachtige en ongerept natuurgebied waar men eindeloos kan wandelen langs duinen, stranden en kwelders, op de oostpunt van het eiland bij de Rattendüne ligt een gestrande vissersboot die daar een bezienswaardigheid vormt.

Gereisd met partner in april 1992

Super voor kids..

Patricia,
    26-8-2011

Ik ben er 11 nachten geweest.. en het was prachtig. Echt een eiland voor kids. Je mag er geen auto rijden en alles wordt er dus op de fiets gedaan. Maar binnen 10 minuten ben je overal. Er rijdt twee keer daags een treintje over het eiland die je de leukste bezienswaardigheden laat zien. Deze rit duurt ongeveer twee uur en zeker de moeite waard. Hier komen de nette en normale duitsters.. dus niet van dat schreeuwende biervolk. Het weststrand is voor de kids het mooist.. maar het noordstrand is het beste om te wandelen en te genieten van de natuur. Let goed op de supermarkten.. er zit een goedkope Netto markt in de binnenstad.. en een goedekope Penny (zoiets als de Lidl) bij de haven.. dat moet je weten. De lokale supermarkten zijn erg duur vergeleken met de overige twee winkels.. maar als je dat weet.. niets aan de hand en erg goed te betalen.

Retourtje met de boot is € 26.30 (2 personen) en je betaald achteraf nog € 30,- toeristenbelasting als je de kaart weer in moet leveren.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011
Norderney (Insel) scoort een 9,9 uit 10, op basis van 20 reviews