• Type accommodatie

Hameln

Reviews over Hameln

Gezellig "dorpje "

Doris, 19-2-2017
    Heel jammer dat bijna alle ratten zijn verdwenen !!!

Leuk stadje en veel bezienswaardigheden.

MeneerDeBok, 13-7-2016
    rattenvangermuseum en dagelijks rondleidingen zondags rattenvangerspel waarmee de sage van de rattenvanger van hamelen wordt uitgebeeld.

Aangenaam stadje

Rinus, 3-10-2015

Hameln is een nijver handels- en toeristenstadje en beroemd vanwege het volksverhaal over de rattenvanger.

Het stadje heeft een prachtig centrum met veel monumentale vakwerkhuizen, er heerst een levendige sfeer door de vele toeristen die door de fraaie winkelstraten flaneren of de vele terrasjes bevolken.

Een bezoek aan Hameln zal niet terleurstellen ook van vanwege de fraaie ligging aan de Weser en de mooie beboste omgeving.

Super stadje

Corrie, 30-7-2015

We gingen voor de rattenvanger die we overal tegenkwamen als koperen straatstenen , uithangborden, als toneelspel en de klok.

Het meest verrast waren we door de mooie vakwerkhuizen en ook de twee kerken hebben we bezocht.

Historische Hanzestad met 'sprookjesverleden'

Ruud, 12-1-2015

Hameln (met name het historische centrum) is zeer gezellig. Wij waren er begin december en de kerstmarkt is de moeite waard. Via koperen ratten in de straat is een mooie wandelroute te volgen langs alle bezienswaardigheden. Niet alles in het teken van de rattenvanger, maar ook typische vakwerkhuizen, zeer fraai versierd.

Leuke winkels ook en een overdekt winkelcentrum (verkleinde versie van Center-O in Oberhausen). Volop gelegenheid om lekker (en niet duur) te eten of koffie met gebak te nuttigen.

Hameln scoort een 8,2 uit 10, op basis van 20 reviews