We hebben een aantal aanbieders voor Hameln voor je op een rij gezet:

vakanties Hameln

We hebben een aantal aanbieders voor Hameln voor je op een rij gezet:

Reviews over Hameln

• 9Ferry Fusers03-11-2018

indrukwekkende stad en super kerstsfeer.

Stad Hameln, stad van de rattenvanger is een historische stad met werkelijk zeer mooie vakhuizen. De kerstmarkt is super mooi. Binnenstad autovrij. We hebben de overnachting geboekt in Bad-Pyrmont. Scheelt een stuk in overnachtingskosten en is ook een mooie plaats.

• 10Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in november 2017

• 8Ferry Fusers05-04-2018

Fantastische Hanzestad

Hameln, ofwel de stad van de Rattenvanger van Hamelen. Heeft een groot Historisch centrum. Op vrijdag wordt het sprookje van de Rattenvanger van Hamelen uitgevoerd. Ook de huizen en winkels van het Historisch Centrum zijn bijzonder. De auto makkelijk te parkeren in de parkeergarage. De binnenstad is autovrij. Zeer de moeite waard. Ook een bezoek tijdens de kerst is zeer bijzonder. Een heel bijzondere kerstmarkt.

Gereisd met partner in juni 2017

• 7Doris19-02-2017

Gezellig "dorpje "

Heel jammer dat bijna alle ratten zijn verdwenen !!!

• 6Uitgaanslevenn
      • 6Cultuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 8MeneerDeBok13-07-2016

Leuk stadje en veel bezienswaardigheden.

rattenvangermuseum en dagelijks rondleidingen zondags rattenvangerspel waarmee de sage van de rattenvanger van hamelen wordt uitgebeeld.

• 7Uitgaanslevenn
      • 7Cultuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Rinus03-10-2015

Aangenaam stadje

Hameln is een nijver handels- en toeristenstadje en beroemd vanwege het volksverhaal over de rattenvanger. Het stadje heeft een prachtig centrum met veel monumentale vakwerkhuizen, er heerst een levendige sfeer door de vele toeristen die door de fraaie winkelstraten flaneren of de vele terrasjes bevolken. Een bezoek aan Hameln zal niet terleurstellen ook van vanwege de fraaie ligging aan de Weser en de mooie beboste omgeving.

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Corrie30-07-2015

Super stadje

We gingen voor de rattenvanger die we overal tegenkwamen als koperen straatstenen , uithangborden, als toneelspel en de klok. Het meest verrast waren we door de mooie vakwerkhuizen en ook de twee kerken hebben we bezocht.

• 10Sfeer in stad
      • 10Cultuur

Gereisd met partner in juli 2015

• 8Ruud12-01-2015

Historische Hanzestad met 'sprookjesverleden'

Hameln (met name het historische centrum) is zeer gezellig. Wij waren er begin december en de kerstmarkt is de moeite waard. Via koperen ratten in de straat is een mooie wandelroute te volgen langs alle bezienswaardigheden. Niet alles in het teken van de rattenvanger, maar ook typische vakwerkhuizen, zeer fraai versierd. Leuke winkels ook en een overdekt winkelcentrum (verkleinde versie van Center-O in Oberhausen). Volop gelegenheid om lekker (en niet duur) te eten of koffie met gebak te nuttigen.

• 9Cultuur

Gereisd met partner in december 2014

• 8Jan 10-09-2013

Wel een leuk stadje met veel vakwerkhuizen.

Een leuke stad welke beroemd is geworden door zijn rattenvanger. Volg het "spoor" van de ratten die op de straten staan afgebeeld en je komt langs alle bezienswaardigheden. Om 13.05 uur spelen de klokken bij het klokkenspel. Dan komt de rattenvanger naar buiten met de ratten en met de kinderen. Leuk om te zien. In alles kan je merken dat het stadje iets met ratten heeft. Dit komt tot uiting in werkelijk alles.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 10avdmeijde13-10-2012

Heel mooi stadje

Wij zijn van 4 tot 7 okt. 2012 , in Hameln geweest. Wij gingen met ons fietsclubje van 10 personen. Het weer was er bar en boos, we hebben in totaal 20 km. gefietst het was niet te doen, storm en regen. Maar we hebben genoten van Hameln. Heel veel rattenfanger cultuur.

• 8Uitgaanslevenn
      • 10Cultuur

Gereisd met vrienden in oktober 2012

• 7atwroes29-07-2012

Bouwput!

Het centrum was in juni een bouwput! De twee hoofdstraten waren opgebroken en het zag er niet naar uit dat dit voor het hoogseizoen klaar zou zijn. Uiteraard is de sage van de rattenvanger het culturele Leitmotiv in deze stad. De gerestaureerde Fachwerk-gevels zijn de moeite van het aanzien waard. Probeer ook eens de (Gothische) gevelteksten te ontcijferen. Hierin zijn humor en wijsheid leuk verwerkt.

• 5Sfeer in stad
      • 6Omgeving