Camping Schellental

7 reviews over Camping Schellental in het Nederlands

prima camping

J. Muijsers
7-9-2017

De camping ligt erg rustig op een half uurtje lopen van Bad Pyrmont. De wandeling is wel nogal bergop-en af.

Je kunt zelf een plek kiezen op het benedengedeelte of op de hoger gelegen Alm (hier heb je prachtig uitzicht over de fraaie omgeving). De percelen zijn niet echt afgebakend en er is genoeg ruimte om je heen.

Op de Alm staat een nieuw sanitairgebouw, beneden is het sanitair wat ouder maar verder prima in orde. De camping heeft een uitgebreid terras en een restaurant met een weliswaar beperkte kaart maar wel goed betaalbaar en ook een prima keuken.

De bestelde broodjes liggen 's morgens klaar en je mag zelf het verschuldigde bedrag in het potje doen wat toch ook de relaxte sfeer hier tekent.

Bad Pyrmont is wel de moeite waard vanwege de leuke flaneerpromenade, links en rechts omzoomd met restaurants (van Aziatisch, Spaans, Italiaans, Grieks tot gutbürgerlich Deutsch) en uiteraard de prachtige Kurgarten (€ 4, - entree) met prachtige planten en een heuse palmentuin.

Mooi gelegen, rustige en gemoedelijke camping

Hendrika van Lent
25-9-2016

Hebben deze camping als overnachtingscamping met de camper gebruikt vanaf 17.00uur tot de volgende ochtend voor € 10,--. Met nog een heerlijke avondwandeling toe.

Omgeving en camping nodigen uit voor een langer verblijf.

Alleen niet iedere dag op het terras van het Gasthof gaan eten, veel te lekker veel te veel, maar wel heel gezellig

Rustige, ruime camping, gastvrij, mochten zelf een plek uitzoeken, niet afgebakend op de Alm. Je kon ook beneden staan. De klim naar boven was stevig, vooral met de fiets en boodschappen vanuit het dorp 3 km klimmen. Ook het laatste stuk naar de Alm was erg steil, mogelijk dat het iets beter is als de weg opgeknapt wordt.

Nieuw sanitair, goed schoon gehouden. Helaas (nog) geen kleding was gelegenheid/centrifuge op de Alm. Wel fijn dat we gebruik konden maken van de waslijnen beneden.

Helaas was er weinig voor de kinderen, verouderde speeltuin, zou leuk zijn als dat opgeknapt wordt.

Deels vergane glorie maar daar merkte je op de Alm niets van.

Fijne tijd gehad, leuke mede kampeerders, genoten van de rust, ruimte en de zon.

Hele fijne en relaxte camping. De camping wordt gerund door één grote familie.Patzig. Ze hebben milieubewustzijn heel hoog in het vaandel. Overal hangen teksten over hergebruik van materiaal en middelen. De camping zelf is heel fraai ingericht met veel groen. Ruime plekken.

De omgeving is bij uitstek geschikt om te wandelen, fietsen of mountain biken. Ook wekelijks barbeque of zoals in onze periode in juni, heerlijke asperges eten, voor een prikkie.

Prachtige camping

tino
17-9-2013

Uitzicht, rust, ruimte, familiebedrijf, lopend naar de bossen en de stad, middelgebergte, leuke stadjes met vakwerkhuisjes

Prima camping met zon- en schaduwplekken

audryhoe
24-8-2013

Middelgrote camping met zowel schaduwplekken alsook zonplekken. We hadden gekozen voor een plek op de alm; het grote groene grasveld dat uitkijkt op de akkers. Mooie zonnige plek. Je moet dan wel wat verder lopen naar de douches en de afwasplek (heuvelachtig). Maar dat is best goed, vooral na al die lekkere kuchen in het dorp. Vanuit de camping kun je naar Bad Pyrmont lopen (ca 2 km) en in de buurt kun je geweldig wandelen. Bad Pyrmont is een leuk plaatsje. Bezoek vooral de palmentuin van het kurpark. Alsof je in Italie loopt! In het dorp wemelt het wel van de 55plussers. Is prima hoor...lekker relaxt. We kregen niet echt contact met de familie die de camping runt. Ze waren allemaal heel erg druk met het runnen van het bedrijf (ze hebben ook een goedlopend gasthof en biergarten). Al met al fijne camping met schoon sanitair, niet al teveel Nederlanders (fijn, want je bent toch in het buitenland) en een erg interessant gebied met mooie natuur en interessante steden. Aanrader.

Goed! je voelt je direct thuis

v.d.velde
21-7-2010

prachtige ligging vlakbij de stad

fantastische wandel en fiets mogelijkheden diect vanaf de camping

leuke plaats en het weserbergland moet nog worden ontdekt voor een leuke vacantie

afstand vanaf nederland ong. 300 km.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Schellental in Bad Pyrmont, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Schellental zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Schellental scoort een 8.63 uit 10 op basis van 7 reviews.