Vakantie in Bad Pyrmont

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Bad Pyrmont

Reviews over Bad Pyrmont

• 9fam Ellerie26-08-2017

Erg mooi zeker een bezoek waard.

Mooi centrum met statige lanen en tuinen.een leuke dierentuin.erg mooi sauna en thermen complex.Zwembad met duikplanken en glijbanen.

• 7Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

augustus 2017

• 8Rinus04-10-2015

Vorstelijk kuuroord

Bad Pyrmont is reeds vanaf de 15e eeuw bekend als kuuroord en in het verleden zijn vele belangrijke personen hier geweest om er te kuren, er heerst dan ook nog een sfeer van het rijke verleden en dat is te zien aan de vele bronnentempels, statige hotels, vorstelijke lanen en het prachtige Kurpark dat de meest noordelijk gelegen palmentuin in Europa herbergt, ook is hier een mooie rozentuin en in het park worden vrijwel dagelijks op gezette tijden concerten gegeven, een bezoek aan het Kurpark is dan ook een must. Aan de zuidkant van het Kurpark staat het door grachten omringde Schloss Pyrmont, dit in 1536 gebouwde kasteel was de zomerresidentie van de vorsten Waldeck-Pyrmont, waar ook onze voormalige koningin Emma uit stamt, ze ontmoette hier voor het eerst in dit kasteel onze Koning Willem III, waarvan ze later de tweede echtgenote werd. Het kasteel is te bezoeken, er is nu een museum in gevestigd.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2015

• 8Tristan24-05-2014

Mooie stadje met deels vergane allure.

Een bezoek aan Hufeland Thermen is aan te bevelen !

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in april 2014

• 8Julia16-01-2014

Leuke en "gezonde stad"

Een mooie en heerlijke omgeving, vriendelijke mensen overal, ook behulpzaam. Lekker eten, leuk shoppen..............

• 8Zorg voor natuur

Alleen gereisd in juni 2013

• 8audryhoe24-08-2013

Leuk plaatsje

Leuk plaatsje met mooi slot en prachtig park. Bekijk vooral de palmentuin. Alsof je in Italie loopt! In de buurt kun je mooi wandelen (wel heuvelachtig dus af en toe echt even steil).

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in augustus 2013

• 8Marga & Wieger Brouwer28-05-2013

Kurort met prachtig Kurpark

Bad Pyrmont is een groot dorp met voldoende winkels, een Thermen en een 50 meter zwembad. Omgeving is geschikt om te fietsen, vooral met de Movelo-Flyer van de Tourist-Inforamtion

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2013

• 6Spreitzer11-12-2012

Stimmungsvolle Weihnachtsmarkt

Eigentlich wie jeder Kurort , aber der Weihnachtsmarkt war sehr stimmungsvoll und ansprechen gestaltet.

• 6Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in januari 2012

• 8Bianca04-12-2012

Zeer levendig dorp, klein stadje.

Bad Pyrmont wordt met name door wat oudere mensen bezocht, Het is erg keurig en netjes, schoon, er ligt geen propje op de grond. Leuke winkeltjes, prachtig slot met mooi park, genoeg te zien en te doen voor een lang weekend!

Gereisd met partner in december 2011

• 8marcfreijsen17-07-2012

Vergeet het Kurpark met palmtuin niet.

Interessante, historische plaats. Oudste kurplaats van Duitsland, alle landsadel en vorstenhuizen kwamen hier, net als ons Nederlands/Duitse vorstenhuis (oa. Kon. Emma). Toen ik er was was er toevallig het 'Fürstentreff', dat volgens mij eens in de paar jaar word gedaan en de situatie van rond 1700 naspeelt, erg mooi om te zien. Mijn tweede weekend was er de Adac oldtimerrit (jaarlijks). Bijzonder mooie auto's in een prachtige omgeving. Ik had zelf een lichte motorfiets mee (naast mijn auto). Bergachtig met dalen, glooiende (graan) akkers en bos. Diverse bezoekwaardige plaatsen in de omgeving. Fietsen zou ik met een (eventueel daar te huur) E-bike doen ivm stevige beklimmingen. Voor lopen (van 5 t/m 100 km) zijn er paden in de bergen uitgezet. Bedenk wel dat in Bad Pyrmont zelf relatief veel ouderen zitten ivm met het kuren! Weinig uitgaansleven (wat het ook weer rustig maakt) wel veel winkels en restaurants voor elk budget. Voordelig en goed eten als je het een beetje uitzoekt.

• 4Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in juli 2012

• 8Marc08-01-2012

Een mooi kuuroord

Geheel Bad Purmont ademt kuuroord, alles is erop gericht. En dan in de oude duitse traditie natuurlijk. De omgeving is heuvelachtig en Hamelen is leuk om te bezoeken.

• 5Uitgaanslevenn

januari 2012