We hebben een aantal aanbieders voor Bad Pyrmont voor je op een rij gezet:

Reviews over Bad Pyrmont

Vorstelijk kuuroord

Rinus
    4-10-2015

Bad Pyrmont is reeds vanaf de 15e eeuw bekend als kuuroord en in het verleden zijn vele belangrijke personen hier geweest om er te kuren, er heerst dan ook nog een sfeer van het rijke verleden en dat is te zien aan de vele bronnentempels, statige hotels, vorstelijke lanen en het prachtige Kurpark dat de meest noordelijk gelegen palmentuin in Europa herbergt, ook is hier een mooie rozentuin en in het park worden vrijwel dagelijks op gezette tijden concerten gegeven, een bezoek aan het Kurpark is dan ook een must. Aan de zuidkant van het Kurpark staat het door grachten omringde Schloss Pyrmont, dit in 1536 gebouwde kasteel was de zomerresidentie van de vorsten Waldeck-Pyrmont, waar ook onze voormalige koningin Emma uit stamt, ze ontmoette hier voor het eerst in dit kasteel onze Koning Willem III, waarvan ze later de tweede echtgenote werd. Het kasteel is te bezoeken, er is nu een museum in gevestigd.

Gereisd Met partner in augustus 2015

Zeer levendig dorp, klein stadje.

Bianca
    4-12-2012

Bad Pyrmont wordt met name door wat oudere mensen bezocht, Het is erg keurig en netjes, schoon, er ligt geen propje op de grond. Leuke winkeltjes, prachtig slot met mooi park, genoeg te zien en te doen voor een lang weekend!

Gereisd Met partner in december 2011

Vergeet het Kurpark met palmtuin niet.

marcfreijsen
    17-7-2012

Interessante, historische plaats. Oudste kurplaats van Duitsland, alle landsadel en vorstenhuizen kwamen hier, net als ons Nederlands/Duitse vorstenhuis (oa. Kon. Emma). Toen ik er was was er toevallig het 'Fürstentreff', dat volgens mij eens in de paar jaar word gedaan en de situatie van rond 1700 naspeelt, erg mooi om te zien. Mijn tweede weekend was er de Adac oldtimerrit (jaarlijks). Bijzonder mooie auto's in een prachtige omgeving. Ik had zelf een lichte motorfiets mee (naast mijn auto). Bergachtig met dalen, glooiende (graan) akkers en bos. Diverse bezoekwaardige plaatsen in de omgeving. Fietsen zou ik met een (eventueel daar te huur) E-bike doen ivm stevige beklimmingen. Voor lopen (van 5 t/m 100 km) zijn er paden in de bergen uitgezet. Bedenk wel dat in Bad Pyrmont zelf relatief veel ouderen zitten ivm met het kuren! Weinig uitgaansleven (wat het ook weer rustig maakt) wel veel winkels en restaurants voor elk budget. Voordelig en goed eten als je het een beetje uitzoekt.

Gereisd Alleenreizend in juli 2012

Stadje voor bejaarden

Michel
    11-10-2011

Best een leuk plaatsje, Bad Pyrmont. Maar het is er wel héél erg rustig. Er lopen veel oudere mensen door het centrum. De winkelstraat is niet echt aantrekkelijk, maar biedt redelijke keuze. De omgeving is groen, de Hauptallee aardig om even te wandelen. Als je een paar rustige dagen wilt beleven, dan is Bad Pyrmont een goede plek, ondanks het feit dat het aardig toeristisch is, met in veel restaurants navenante prijzen.

Gereisd Met vrienden in juni 2011

Een mooie stad met een kleine winkelstraat

Kiki
    16-4-2008

Een mooie stad met een kleine winkelstraat. De omgeving is zeer mooi. Het ziet er schoon en goed onderhouden uit. Het uitsgaan leven is zeer beperkt. Je kan er heerlijk wandelen. Het park is super mooi. Op cultureel gebied zeker de moeite waard. De mensen zijn er zeer vriendelijk was gewoon opvallend. Er heerst rust en dat stralen de mensen daar ook uit.

Gereisd Met vrienden in Tue Apr 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Bad Pyrmont scoort een 8,7 uit 10, op basis van 15 reviews