We hebben een aantal aanbieders voor Wismar voor je op een rij gezet:

Reviews over Wismar

Schitterend Hanzestadje

Ad,
    25-11-2015

Wismar is klein maar fijn. Een prachtig gerestaureerd Hanzestadje met een erg mooi marktplein, fraaie baksteengothieke kerken en leuke terrasjes. Vanaf bootjes in de oude haven wordt vis verkocht. In de haven bevindt zich een interessante replica van een middeleeuws koggeschip (Poeler Kogge). Leuk stadje om een dag rond te dwalen. Ook goed per schip bereikbaar, er is een grote jachthaven. 's Avonds is het er wel erg stil (in oktober althans).

Gereisd alleenreizend in oktober 2015

Schilderachtige havenstad

Rinus,
    26-6-2014

Wismar is een schilderachtige Hanse- en havenstad, vooral de mooie "altstadt" is zeer bezienswaardig, rond de 1 ha. grote Marktplatz staan vele architectonische topstukken met trapgevels die veelal zijn opgetrokken in baksteen gotiek. De stad heeft ook nog enkele fraaie stadspoorten en een aantal zeer bezienswaardige kerken zoals de Sant Georgenkirche, de Heiligen Geistkirche en de Nicolauskirche. Van de in de oorlog plat gebombardeerde Mariënkirche is alleen de 80 mtr. hoge toren nog over. Wismar maakt met zijn vele terrasjes een gezellige indruk, de stad heeft veel voorzieningen en zal ook mensen die van winkelen zeer aanspreken.

Gereisd met partner in juni 2014

Mooie Hanzestad

Mary ,
    7-9-2012

Wismar is een van de vele Hanzesteden langs de Oostzee. Wanneer je het oude gedeelte van Wismar binnenrijdt is het een lust voor het oog om naar al die verschillende gevels te kijken. De stad is dan ook sinds 2002 op de werelderfgoedlijst geplaatst van de Unesco. De restauratie van de panden en kerken is nog steeds in volle gang en wat klaar is ziet er prachtig uit. Moderne winkels schuilen achter de oude gevels. Langs de Markt, waar o.a. het stadhuis en de toeristeninfo zijn gevestigd, maar ook diverse eetgelegenheden met terras worden gesierd door gevels in verschillende bouwstijlen.

Gereisd met partner in juni 2012

mooie stad

Fam.G.Dijkstra,
    9-7-2012

Wismar heeft veel te lijden gehad van de 2e wereldoorlog maar men is veel aan het herstellen. Er staan prachtige kerken die helaas veel van hun interieur verloren zijn door de bombardementen. Ook is de stad rijk aan mooie geveltjes. Een wandeling door Wismar is zeker de moeite waard.

Gereisd met vrienden in Mon Jun 25 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooie hanzestad

Marc en Marleen,
    5-8-2011

Mooie, oude hanzestad met nog vele oude gebouwen met trapgevels. De sporen van het oost duitse rijk zijn nog zichtbaar, hoewel de oude gebouwen toch vernieuwd ( of afgebroken) worden. Sfeervolle stad met vele winkels en een mooie, levendige haven waar je lekkere vis kan eten in de vele restaurantjes of aan de vele bootstalletjes.

Gereisd met partner in juli 2011
Wismar scoort een 8,7 uit 10, op basis van 18 reviews